سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارشی از بررسی مشکلات استان

معاون صندوق مهر امام رضا(ع) خوزستان:
وی درباره ی علت کم توجهی به طرح های مشاغل خانگی گفت: علت پرداخت نکردن وام به متقاضیان را که می پرسیم؛ می گویند: «از پایتخت است». با پایتخت که مکاتبه می کنیم و تماس می گیریم می گویند: «مشکلی در اینجا وجود ندارد» و به مرکز استان ارجاع می دهند
بانک ها از پرداخت وام به متقاضیان مشاغل خانگی- که مدت ها در راه تشکیل  پرونده دوندگی کرده اند- سرباز زده اند.

معاون صندوق مهر امام رضا(ع) استان خوزستان ضمن بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ما از عملکرد بانک ها در ارایه وام به متقاضیان مشاغل خانگی انتقاد کرد و گفت: برای 6 هزار و 25 نفر به میزان 255 میلیارد ریال پرونده تشکیل و به بانک ها فرستاده شد که تنها به 1123 نفر( کم تر از 27 درصد متقاضیان) وام پرداخت شده است و از پرداخت وام به دیگرمتقاضیان مشاغل خانگی سرباز زده اند.

«جهانبین داودی» افزود: از 23 بهمن سال پیش تا کنون پرونده های زیادی تکمیل و به بانک ها فرستاده شده اما متقاضیان تا کنون نتیجه نگرفته اند و همچنان سرگردان هستند.

وی درباره ی علت کم توجهی به طرح های مشاغل خانگی گفت: علت پرداخت نکردن وام به متقاضیان را که می پرسیم؛ می گویند: «از پایتخت است». با پایتخت که مکاتبه می کنیم و تماس می گیریم می گویند: «مشکلی در اینجا وجود ندارد» و به مرکز استان ارجاع می دهند.

وی در ادامه به تشریح فعالیت های صندوق مهر امام رضا(ع) استان پرداخت و گفت: منابع پرداختی صندوق به متقاضیان در حال حاضر یا از محل تفاهم نامه مشترک با بانک های ملت، صادرات و توسعه تعاون است یا از محل منابع داخلی خود صندوق به صورت مستقیم به متقاضیان که در سال گذشته با پرداخت 327 میلیارد و 940 میلیون و 700 هزار ریال تسهیلات برای 5 هزار و 595 نفر اشتغال ایجاد شد. در سال جاری هم از محل منابع داخلی صندوق مبلغ 31 میلیارد ریال به تفکیک شهرستان ها اختصاص یافت.

معاون صندوق مهر امام رضا(ع) استان خوزستان با انتقاد از بانک کشاورزی استان گفت: دو هزار و 160 نفر برای دریافت مبلغ 9 میلیارد ریال به بانک کشاورزی معرفی کردیم که پرونده ی بیش از 1500 نفر از هر نظر تکمیل و تمام تضمین های لازم هم فراهم شده اما مسوولان بانک اعلام کرده اند: «بیایید پرونده ها را ببرید!» آقایان مسوول! شما که گفتید: «منابع وجود دارد» ما هم که برای متقاضیان تشکیل پرونده دادیم؛ پس چه کسی باید پاسخ مردم را بدهد؟! مردم هزینه کردند؛ اسناد خریدند و مدارک آماده کردند و تشکیل پرونده دادند. بیش ازسه ماه دوندگی کردند... این هم شد کار بانکی؟! باید یکی به داد مردم برسد...

داودی تصریح کرد: اگر مسوولان دست اندرکار به وضعیت بانک ها در استان رسیدگی نکنند و معضل کم توجهی به طرح های مشاغل خانگی حل نشود؛ چه گونه می خواهیم کار مشاغل خانگی را در سال جاری شروع کنیم؟! در صورتی که بیش از 70 درصد پرونده های مشاغل خانگی در بانک ها خاک می خورند!

وی افزود: هم اکنون سه هزار پرونده ی مشاغل خانگی آماده داریم که منتظر اعلام بانک ها هستیم تا کار ارسال پرونده ها را شروع کنیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد