سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار اقتصادی استان

 

شیب تند افزایش قیمت سکه و طلا

 

هر اونس طلا امروز، 10 تیرماه یک‌‌هزار و 600 دلار در بازارهای جهانی معامله شد که نسبت به روزهای گذشته  30 دلار افزایش داشت.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _منطقه‌خوزستان_ قیمت سکه طرح‌قدیم و جدید به ترتیب به 760 و 755 هزار تومان رسید که طرح قدیم و جدید به ترتیب نسبت به روزهای گذشته 40 و 39 هزار تومان افزایش یافته است.

 طبق نرخ اعلامی اتحادیه‌ طلا و جواهرات اهواز هر عدد نیم‌سکه با قیمت 378 هزار تومان و هر عدد ربع‌سکه بهار آزادی با قیمت 194 هزار تومان به‌ فروش رسید که نیم‌سکه با 20 هزار تومان افزایش و ربع سکه با 7 تومان افزایش قیمت در بازار عرضه شد. هر عدد سکه یک گرمی نیز با 4 هزار تومان افزایش، 114 هزار تومان به‌ فروش رسید.همچنین قیمت هر گرم طلای خام 76 هزار تومان و قیمت پایه فروش طلا 87 هزار و 200 تومان است.

 
 
مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد
تولید نخستین تبلت ایرانی در منطقه آزاد اروند

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تبلت ایرانی توسط متخصصان شرکت ارتباط همراه گویای اروند وارد بازار خواهد شد.

خبرگزاری فارس: تولید نخستین تبلت ایرانی در منطقه آزاد اروند

روح الله خزایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: این شرکت از ابتدای سال 87 در منطقه آزاد اروند تولیدات خود را آغاز کرد که تولیدات لوازم مخابراتی ، الکترونیکی و تولید گوشی تلفن همراه از اولویت‌های تولید این شرکت به شمار می‌رود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند افزود : این شرکت در حال حاضر حدود 50 مدل گوشی تلفن در بازار ارائه کرده است که با احتساب مدل‌های قدیمی‌تر این تعداد به 100 مدل افزایش یافته است.

خزایی ضمن اشاره به تمرکز این شرکت برای تولید گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید افزود: تاکنون با توانایی متخصصان این شرکت سه مدل گوشی هوشمند به بازار ارائه شده و بزودی این شرکت تولید انبوه نخستین تبلت ساخت ایران را آغاز خواهد کرد.

وی حضور واحدهای تولیدی صنعتی از جمله شرکت ارتباط گویای اروند GLX در کنار سازمان منطقه آزاد اروند در نمایشگاه توانمندی‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را مهم ارزیابی و تاکید کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند مشوقی برای تولید‌کنندگان فعال در مناطق آزاد کشور در راستای معرفی و ارائه محصولات برای افزایش درآمد این شرکت‌ها باشد.

مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: قیمت بسیار مناسب و خدمات پس از فروش گسترده در سطح کشور از مزیت‌های گوشیهای جی‌ال‌ایکس در کشور است که به نظر می‌رسد مصرف کننده ایرانی با این شرایط بیشتر به سمت خرید گوشی‌های ساخت داخل تمایل پیدا کند.

 
 
مدیر شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر خبر داد
وجود 77 شرکت صنعتی راکد در آبادان و خرمشهر

خبرگزاری فارس: مدیر شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر گفت: 77 شرکت صنعتی با بهره‌برداری راکد در آبادان و خرمشهر وجود دارد.

خبرگزاری فارس: وجود 77 شرکت صنعتی راکد در آبادان و خرمشهر

جمیل بیت عفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در حال حاضر در شهرک‌ صنعتی آبادان 56 واحد با بهره‌برداری راکد و در خرمشهر نیز 21 شرکت با بهره‌برداری راکد وجود دارد.

وی در خصوص تعداد شرکت‌های فعال در دو شهرک صنعتی آبادان و خرمشهر گفت: شهرک صنعتی آبادان با 53 واحد فعال و خرمشهر با 36 واحد فعال با بهره‌گیری از همه توان خود مشغول فعالیت هستند.

مدیر شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر ادامه داد: واحد‌های در حال ساخت‌‌وساز شهرک صنعتی آبادان 9 واحد است و تعداد 26 واحد در نیمه راه ساخت و ساز متوقف شده است همچنین 20 زمین خالی در این شهرک وجود دارد.

وی در همین خصوص گفت: شهرک صنعتی خرمشهر 14 واحد در حال ساخت دارد که 30 واحد از پروژه‌های آن نیمه کاره راکد شده و 39 زمین خالی در شهرک صنعتی خرمشهر وجود دارد.

بیت عفری در رابطه با شرکت‌های فعال در شهرک‌های صنعتی این دو شهر عنوان کرد: از جمله شرکت‌های فعال می‌‌توان به تراشکاری اروند تراش و شرکت‌های ایزوگام و پیروزبام در شهرک صنعتی آبادان، همچنین ساخت تلفن همراه GL X و کارخانه الکل سازی اشاره کرد.

وی از جمله مشکلات شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر را مشکل نقدینگی دانست و گفت: نبود سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی از عوامل اصلی در تعطیلی بعضی از شرکت‌های صنعتی در آبادان و خرمشهر است.

مدیر شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر ادامه داد: کمبود مواد اولیه و ضعف بازاریابی در شناخت بازار‌های مصرفی از مشکلات دیگر در راه رسیدن به ایده‌آل لازم در شهرک‌های صنعتی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد