سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی

خاصیت سدهای خوزستان چیست؟!

اگر خاصیت اصلی این سد و سایر سدهای کشور، تامین آب لازم برای کشاورزی است پس چرا کشاورزی خوزستان به عنوان یکی از استان های پرآب کشور در حال نابودی است؟

 شوشان : ساخت سد گتوند علیا علاوه بر اینکه ۲۵۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته، علاوه بر شوری آب کارون که اولین عارضه آن خشکی و نابودی باغ ها و مزارع کشاورزی است، تبعات زیان بار سنگین دیگری نیز در پی دارد. بیکاری و آواره شدن هزاران روستایی و زیرآب رفتن یکی از کهن ترین تمدن های ایران زمین از جمله این تبعات است. به گفته کارشناسان، محصول این سد نه تنها باعث آبادانی منطقه نخواهد شد، بلکه زیر آب رفتن ۳۵ روستا همراه با آوارگی و بی خانمانی و بیکاری۴۰ هزار روستایی را در بر دارد.این در حالی است که پیش از این مسئولان گفته بودند با ساخت و افتتاح این سد برای هزاران نفر اشتغال زایی می شود، ولی در حال حاضر تنها ۱۵۰ نفر در این زمینه مشغول به کار شده اند. دکتر ناصرسودانی نایب رییس کمیسیون انرژی در این ارتباط به خبرنگار ذره بین گفت: موضوع این سد باید ریشه ای مورد مداقه مسئولان نظارتی قرار گیرد که آیا احداث این سد بر اساس مطالعات علمی و فنی کارشناسانه پایه نهاده شده است یا خیر؟

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت : باید حقوق مردمی که زمین های کشاورزی و محل زندگی خود را بدلیل آبگیری این سد از دست رفته می بینند تادیه شود. وی ادامه داد : اگر خاصیت اصلی این سد و سایر سدهای کشور، تامین آب لازم برای کشاورزی است پس چرا کشاورزی خوزستان به عنوان یکی از استان های پرآب کشور در حال نابودی است؟ پس کجاست آب های پشت سدها که باید کمبود آب های کشاورزی منطقه را تامین کند؟ سودانی یادآور شد : با وجود سدهای بزرگ در استان محدودیتی های آبی اخیر که برای کشاورزان خوزستانی اعمال شده است به چه معنی است؟ پس آورده های سدها به کجا سرازیر می شود؟ سودانی بیان داشت: برخی از کشاورزان در دیدار با نمایندگان از محدودیت های آبی و عدم اجازه کشت و همچنین افزایش بی رویه حق آبه های سنگین به شدت گلایه مند بودند. وی گفت : تمام تلاش مجمع نمایندگان خوزستان که خوشبختانه در کمیسیون های انرژی و کشاورزی پرتعداد هستند این است که با انعکاس مشکلات کشاورزان و اهالی پیرامون سد گتوند به وزرای مربوطه، راه های برطرف شدن این مشکلات را مورد بررسی قراردهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد