سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

قابل توجه بانوان محترم خوزستانی

خانم های خوزستانی مراقب باشند

شوشان: عوارض ناشی از لوازم آرایشی به گونه ای است که فرد پی به آن نمی برد. به طور مثال قرمزی چشم در بعضی از خانم ها که ناشی از استفاده از مداد است.دکتر زینب ظاهری کارشناس لوازم آرایشی به شوشان گفت: افرادی که پوست حساس دارند با مصرف کرم های چرب پوست شان قرمز می شود یا جوش و آکنه می زند. استفاده از بعضی از کرم های نامرغوب موجب ایجاد حساسیت های دائمی در افراد می شود حساسیت هایی که به راحتی برطرف نمی شود و گاهی اوقات با زدن تاول روی پوست خود را نشان می دهد.

معمولا شرکت ها با استفاده از مواد اولیه نامرغوب و از تاریخ گذشته کرم هایی بی کیفیت و با قیمت پایین تولید می کنند. مصرف کننده می بایست از کرم هایی که تاییدیه وزارت بهداشت را دارا هستند استفاده کند و ترجیحا از خریدن کرم های بی نام و نشان خودداری کنند. مسلما بساط فروشان کنار خیابان که یک کرم را پانصدتومان و یا مداد را 200 تومان می دهند محصولی اصل ارائه نمی دهند و اگر فردی این محصولات را استفاده کند 100 درصد برایش عوارض در پی خواهد داشت.

عوارض ناشی از لوازم آرایشی به گونه ای است که فرد پی به آن نمی برد. به طور مثال قرمزی چشم در بعضی از خانم ها که ناشی از استفاده از مداد است را بعضی ناشی از گرد و خاک می دانند درحالی که به دلیل نداشتن آگاهی پی به مشکلات ناشی از استفاده از لوازم آرایشی نمی برند.

بهترین مرجع برای افراد در استفاده از لوازم آرایشی متخصصین پوست هستند و بهترین مراکز برای خرید داروخانه ها می باشند چرا که داروخانه ها نسبت به فروشگاه های معمولی قابل اعتمادتر می باشند.

کرم های ضد آفتاب، کرم های هستند که همیشه می بایست از آنها استفاده نمود و استفاده از آنها را فقط متخص تابستان ندانست بلکه زمانی که هوا ابری است طول برج هایی که باعث تشدید پوست می شوند بیشتر است و استفاده از کرم ضدآفتاب به پوست در ایجا کمک بسیاری می کند. فاکتور اندازه گیری مرغوبیت کرم ضدآفتاب با SPF سنجیده می شود و هر چه SPF کرم بالاتر باشد مرغوبیت آن بیشتر است که در استان ما SPF بالای 30 باید استفاده شود و بر روی برخی از کرم ها SPF 100 درج می شود. کرم های ضد آفتاب می بایست نیم ساعت قبل از خروج از خانه روی پوست مالیده شود و هر دو ساعت یکبار تجدید شود. افراد از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر سعی کنند که در معرض تابش خورشید قرار نگیرند و اگر مجبور شدند حتما از کرم ضدآفتاب و کلاه لبه دار استفاده کنند.

UV و A و B و C اشعه های خورشید هستند که از جو عبور می کنند. UVB توسط جو گرفته می شود ولی UVA و UVB از جو عبور می کنند. UVB باعث آفتاب سوختگی و قرمزی پوست می شود. UVA که افراد نمی توانند آن را ببینند باعث تغییر در DNA و ایجاد سرطان های پوستی می شود که در موارد شدید باعث برنزه شدن و یا سیاه شدن پوست می شود.

افراد حتما موقع خرید ضد آفتابی را خریداری کنند که روی آن نوشته UVA و UVB ب. هتر است کرم های ضدآفتاب هر دو UV را پوشش دهند. استفاده از کرم ضدآفتاب زیرکرم پودر و یا پنکک موردی ندارد ولی از آن جایی که پنکک خشک است در رطوبت پوست را می گیرد افراد سعی کنند که از پنکک استفاده نکنند چرا که بعد از مدتی استفاده از آن شاهد خطوط ریز در صورت خود می شوند که این نشانه دهنده این است که رطوبت پوشت گرفته شده است زدن کرم مرطوب کننده قبل از پنکک به رطوبت پوست کمک می کند کرم پودر نسبت به پنکک در این مواقع گزینه بهتری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد