سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

ارزانترین و گرانترین اجاره مسکن در اهواز

شوشان: قیمت مسکن در خوزستان نسبت به کلانشهرهای دیگر همچون اصفهان ، شیراز ، تهران و .. ارزان تر است اما اگر بخواهیم قیمت رهن و اجاره را مقایسه کنیم از تیرماه که فصل نقل و انتقالات است مشخص خواهد شد.برای آگاهی از قیمت های مسکن و اجاره بها به سراغ کسی می رویم که روز و شب اش با ملک و املاک می گذرد و رییس اتحادیه مشاوران املاک خوزستان است. بهران نوزری با چندین و چند سال فعالیت در عرصه مسکن ، امروز به قولی آب دیده ترین فرد در این زمینه است. در این گفت و گو پاسخ های وی در مورد قیمت مسکن خواندنی ست:

به عنوان مدیر اتحادیه مشاوران املاک ، خانه شما در کدام قسمت اهواز قرار دارد و چقدر می ارزد ؟

در کوروش. در حال حاضر متری یک میلیون و 200 هزار تومان ارزش دارد.

چند فرزند دارید؟

3 دختر و یک پسر

فرزندان تان هم در بازار مسکن فعالیت می کنند؟

پسرم و یکی از دامادهایم در کار مشاور املاک هستند اما دخترهایم یکی دکترای داروسازی می خواند و در کانادا زندگی می کند. یکی لیسانس مدیریت دارد و در قبرس به سر می برد و یکی هم دانشجوی دکترای زبان است.

گرانترین خانه در اهواز چقدر می ارزد؟

یک میلیارد و 300 میلیون تومان در کوروش البته در کیانپارس 2 برابر قیمت نیز معامله می شود.

از نرخ اجاره مسکن مناطق اهواز اطلاع دارید؟

ما آپارتمان کمتر از 15 میلیون تومان رهن نداریم. آپارتمان هایی داریم که امکانات پایینی دارند اما قیمت آنها بین 23 تا 25 میلیون تومان است. در این چند سال بازار مسکن به دلیل طرح مسکن مهر خوب کنترل شد.

گرانترین مسکن در کدام منطقه اهواز است؟

گرانترین در کیانپارس در صورتی که رهن یک آپارتمان 110 متری بالای 60 میلیون تومان و نرخ اجاره آن با 12 میلیون تومان و پرداخت ماهیانه یک میلیون و 300 هزار تومان می باشد. در همین منطقه کمترین نرخ اجاره بها نزدیک به 400 هزار تومان و رهن نیز 40 میلیون تومان است. آپارتمان 75 متری نیز کمتر از 300 هزار تومان در ماه با پیش پرداخت 10 میلیون تومان نیست که آپارتمان با این متراژ نیز فراوان یافت نمی شود.در منطقه کوی ملت یا کوروش از 12 میلیون تومان شروع و تا حدود 40 میلیون تومان بسته به نوع ساخت و امکانات آن می باشد. در مناطق دیگر اهواز هم قیمت ها بیش از 10 درصد افزایش یافته است.

کمترین قیمت اجاره بهای مسکن در اهواز ؟

یک آپارتمان کمتر از 50 متر با پیش پرداخت 600 هزار تومان و ماهیانه 60 هزار تومان در حصیر آباد.

مسکن در اهواز گران است یا ارزان؟

قیمت مسکن در خوزستان نسبت به کلانشهرهای دیگر همچون اصفهان ، شیراز ، تهران و .. ارزان تر است اما اگر بخواهیم قیمت رهن و اجاره را مقایسه کنیم از تیرماه که فصل نقل و انتقالات است مشخص خواهد شد.

یعنی از اوایل تیرماه بازار مسکن گران می شود؟

معمولا از اوایل تیرماه تا اواسط شهریور ماه بازار مسکن فعال می شود و نقل و انتقالات مسکن بیشتر صورت می گیرد. البته اجازه نمی دهیم مسکن گران شود زیرا در صورت گران شدن خرید و فروش مسکن کم می شود.

چرا قیمت مسکن گران می شود؟

علت آن دستمزد کارگران و نحوه کار آنهاست. مصالح ساختمانی تزئینی مثل سنگ، کاشی و .. نیز نسبت به سه ماهه اول سال گذشته 4 برابر افزایش داشته اند. تغییر نرخ دلار نیز بر گرانی مسکن تاثیر دارد.

قیمت مسکن در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به سه ماهه اول سال گذشته تغییری کرده ؟

حداکثر قیمت بین 5 تا 10 درصد افزایش داشته و فقط به دلیل افزایش بهای پروانه، تعدیل نرخ آب و برق و امکانات دولتی و دستمزد کارگران است اما مصالح ساختمانی زیاد گران نشدند.

ساخت و ساز مسکن نسبت به سه ماهه اول سال 90 رونق داشته یا خیر؟

ساخت و ساز مسکن بهتر شده . همه انبوه سازان جرات ساخت و ساز پیدا کردند چون متقاضی مسکن زیاد شده

انبوه سازان غیربومی هم از بازار مسکن خوزستان آب گل آلود می گیرند؟

اینجور نیست. همه انبوه سازان ما در استان بومی هستند و پیمانکار غیربومی نداریم اما کننده کار و کارگر برای شغل های بتن ریزی ، اسکله بندی و.. از شهرهای خرم آباد و الیگودرز در این جا مشغول به کار هستند.

مسکن مهر بر کاهش قیمت ها تاثیر داشته یا خیر؟

مسکن مهر باعث شد که قیمت مسکن اهواز کاهش یابد . بسیاری از پیمانکاران و انبوه سازان از زمان اجرای طرح مسکن مهر تاکنون ساخت و ساز نکردند. 4 سال بازار مسکن به خاطر مسکن مهر کساد بود و اگر این طرح کوتاه نیاید و با همین شتاب کار را ادامه دهد نرخ مسکن بالا نمی آید و کاهش نرخ خواهیم داشت.

در حاشیه قرار گرفتن مسکن مهر اهواز باعث نشده متقاضیان کمتری داشته باشد؟

با اجرای مسکن مهر ، اکثر شاغلینی که در ادارات دولتی مشغول به کار هستند می توانند به اداراتی که در شهرهای شیرین شهرو رامین تاسیس می شوند منتقل شوند و از این جهت مشکل مسافت و در حاشیه بودن آنها حل خواهد شد. با این وجود مشاورین املاک باید متقاضیان و مستاجران را شناسایی کنند و گزارش دهند و نگران مسافت زیاد آن نباشند زیرا با گذشت زمان فاصله بین شهرها نیز کم خواهد شد.

به نظر شما مسکن مهر می تواند پاسخگوی نیاز متقاضیان مسکن در کلان شهر اهواز باشد؟

هیچ کس باور ندارد که این همه مسکن در ایران ساخته شده است. پیشرفت مسکن مهر خیلی عالی بوده. این واحدها سنتی ساخته شده و اگر به سمت ساخت مسکن به روش صنعتی پیش برویم مطمئنا در 4 یا 5 سال آینده نیاز مردم به مسکن کاهش خواهد یافت. مسکن مهر تا الان موفق بوده و بهتر از این نیز خواهد بود.

دلالی در بنگاه های املاک را قبول دارید؟

دلالی شغل عادی مشاورین املاک است اما گاهی مشاهده می شود بنگاه ملک را می خرند و با قیمتی بیشتر به شخص دیگری می فروشند و این موردها در بعضی مناطق مثل پردیس که در حال ساخت است مشاهده می شود اما در اتحادیه املاک کشور مصوب شده اگر شخصی ملکی را خریداری کرد در آن قرارداد کد رهگیری درج می شود و پلاک ثبتی آن به سامانه کشور ثبت می شود و تا یک سال و نیم بعد از آن نیز این ملک قابل واگذاری نیست و اگر فردی مجبور به فروش ملک خود شود میتواند درخواست صدور المثنی دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد