سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش نگران کننده

100 هزار نفر ازجمعیت خوزستان به اعتیاد مبتلا هستند
 
اهواز- مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز گفت: دو درصد از جمعیت خوزستان با دربرگیری 100 هزار نفر دراستان به اعتیاد مبتلا هستند.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا ' مهران حق پرست' دوشنبه در همایش استانی پیشگیری و درمان اعتیاد اظهار داشت: در حال حاضر یکصد و پنج مرکز درمان اعتیاد (DIC) در سطح استان فعالیت می کند.
وی گفت: در حال حاضر یکصد هزار نفر از جمعیت خوزستان به اعتیاد مبتلا هستند که به ازای هر مرکزدرمان اعتیاد، 900 بیمار در استان پوشش داده می شود.
این مقام مسوول افزود: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته تا پایان امسال یکصد و پنج مرکز درمان اعتیاد به یکصد و 30 مرکز در سطح استان افزایش می یاید.
حق پرست افزود: البته در حال حاضر تعدادی از شهرستان های استان مرکز درمان اعتیاد ندارند .
وی با اشاره به اشتغال معتادان بهبود یافته افزود: با رایزنی هایی که با اداره کل فنی و حرفه ای استان انجام گرفته معتادان بهبود یافته زیر نظر مراکز فنی و حرفه ای مهارت هایی را برای وارد شدن به بازار کار آموزش می بینند.
مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز افزود:از بانک ها نیز درخواست شده تا در پرداخت وام اشتغال با این قشر همکاری لازم را داشته باشند زیرا افراد معتاد برای بهبود کامل و وارد شدن به جامعه به حمایت نیاز دارند.
این مقام مسوول با اشاره به استقبال خوب قشر معتاد در مراجعه به مراکر درمان اعتیاد بیان داشت: در اردیبهشت ماه امسال افزون بر 806 فرد معتاد به مراکز ترک اعتیاد در سطح استان مراجعه کردند که این تعداد نسبت به ماه پیش از آن رشد بسیار خوبی داشته است.
حق پرست گفت: با این وجود، مشکلی که در این زمینه هست آن است که ماندگاری معتادان در این مراکز کاهش یافته و تا مرحله بهبود در این مراکز باقی نمی مانند.
در ادامه همایش مدیر کل انتظامی و مرزی استانداری خوزستان اظهار داشت: سن اعتیاد در بین دختران و پسران جوان بسیار کاهش یافته و همین امر باعث شده بیماری ایدز و ناهنجاری های اجتماعی مانند سرقت در جامعه افزایش یابد.
این مقام مسوول افزود: جنگ نرمی که از سوی دشمنان به خانواده ها و شهرها و روستاهای کشور نفوذ پیدا کرده است در گرایش جوانان به سمت اعتیاد و از بین بردن پتانسیل مفید جوانان بسیار تاثیر گذار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد