سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

حجازی:
خوزستان از توانمندی‌های خوبی برای مشارکت در بازسازی عراق برخوردار است

اقتصادی  5/4/1391  08:46:36
914-1474-5 کد خبر
RSS :: پرینت

استاندار خوزستان در حاشیه نشست گروه 6+5 در کرمانشاه گفت: خوزستان از توانمندی‌های خوبی برای مشارکت در توسعه و بازسازی عراق برخوردار است.

 

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، منطقه‌خوزستان، سیدجعفر حجازی روز گذشته (یکشنبه، 4 تیرماه) در حاشیه اجلاس استانداران استان‌های مرزی ایران و عراق در کرمانشاه اظهارکرد: خوزستان بیش از 2 هزار شرکت تعاونی فعال در زمینه خدمات فنی و مهندسی دارد و آماده صادرات این خدمات به عراق و مشارکت در بازسازی استان‌های مرزی این کشور به‌ویژه بصره است.

وی حجم صادرات غیرنفتی سال‌گذشته خوزستان به عراق را 700 میلیون دلار عنوان‌کرد و افزود: در صدد هستیم تا با احداث راه آهن شلمچه به بصره از طرف عراق، صادرات را تا یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

حجازی گفت: استان خوزستان سال گذشته پنج میلیارد دلار صادرات غیرنفتی به 30 کشور جهان داشته است.

استاندار خوزستان به توافق‌های سال‌گذشته استان با استان‌های بصره و میسان عراق اشاره‌ و تصریح‌کرد: در چارچوب این تفاهم‌نامه‌ها، بحث مشارکت شرکت‌های خوزستانی در احداث شهرک‌های صنعتی، پل‌سازی و ابنیه مطرح شده بود.

 

حجازی همکاری در زمینه تردد زائران عتبات عالیات از طریق مرزهای خوزستان و عراق را از دیگر بندهای تفاهم‌نامه قبلی عنوان‌کرد و افزود: طرف عراقی برای شروع عملیات اجرایی هر سریعتر زیرساخت‌های لازم، باید زمینه مشارکت شرکت‌های خوزستانی را فراهم آورد.

وی همچنین در حاشیه نشست دو روزه جلساتی با استانداران استان‌های سلیمانیه، اربیل و واسط تشکیل و زمینه همکاری‌های مختلف اقتصادی، گردشگری و فرهنگی را مورد بررسی قرار داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد