سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان مجلس شورای اسلامی

 
 
نماینده مردم آبادان در مجلس خبر داد
احضار وزیر خارجه به مجلس / لزوم روشن شدن سرنوشت صیادان ایرانی 
 

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آبادان در مجلس با اعلام سئوال از وزیر امور خارجه در خصوص تعیین تکلیف وضعیت صیادان ایرانی دربند در زندان‌های عربستان سعودی گفت: وزارت خارجه باید هر چه زودتر وضعیت صیادان ایرانی را روشن کند.

خبرگزاری فارس: احضار وزیر خارجه به مجلس / لزوم روشن شدن سرنوشت صیادان ایرانی

محمدسعید انصاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: وزارت خارجه موظف است با اتخاذ تدابیری هر چه زودتر سرنوشت صیادان ایرانی دربند در زندان‌های عربستان سعودی را روشن کند و خانواده نگران را از وضعیت فعلی برهاند.

وی گفت: عموم افراد بازداشت شده صیاد بودند که تنها تهمت حمل مواد مخدر به آنها زده شده و هیچ مواد مخدری از شناورهای آنها کشف و ضبط نشده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتظار داریم وزارت خارجه در خصوص دفاع از حقوق شهروندان ایرانی قاطع‌تر و فعال‌تر عمل کند.

انصاری با اشاره به گذشت بیش از شش سال از دستگیری صیادان ایرانی و بلاتکلیف بودن آنها گفت: عدم پیگیری و به سرانجام رسیدن سرنوشت صیادان ایرانی نشان از اهمال‌کاری دستگاه دیپلماسی در سال‌های گذشته بوده است.

انصاری تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد 12 خانواده از صیادان دستگیر شده از شهروندان آبادانی هستند سئوالی را از وزیر خارجه مطرح تا در خصوص عملکرد این وزارت خانه برای پیگیری سرنوشت صیادان دستگیر شده توسط گارد ساحلی عربستان توضیح دهد.

وی ابراز امیدواری کرد وزارت امور خارجه هر چه زودتر ابهامات موجود در خصوص زنده و یا اعدام شدن صیادان را برای خانواده منتظر این عده روشن کند.

 
 
سید شکر خدا موسوی، نماینده مردم اهواز:
در ضمن مدیرانی که به واسطه ی رفاقت با فلان شخص و یا فلان مسوول کشوری و استانی بر مسند مدیریتی نشستند دیر یا زود منتظر جابه جایی خود باشند. استان خوزستان دیگر محل آزمایش مدیران ناکارآمد نیست. خوزستان دیگر جایگاه مدیران پروازی نیست
سید شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز با روزنامه توسعه جنوب گفت و گویی انجام داده است که می خوانید:

از نحوه ی ورود نمایندگان به کمیسیون های تخصصی مجلس بگویید.

نمایندگان مجلس ابتدا اولویت اول و دوم ورود به کمیسیون ها را خودشان انتخاب می کنند. سپس در نشست های شعب 15 گانه مجلس رای گیری می شود و هر کس رای می آورد. مرحله ی بعد در جلسه ای با حضور رییسان شعب مجددا رای گیری مخفی به عمل می آید و افراد برای کمیسیون انتخاب می شوند. اگر نماینده ای در اولویت اول نتواند وارد شود در اولویت دوم قرار می گیرد. اما نکته مهم این است که متاسفانه ضوابط و شرایط ورود به کمیسیون ها رعایت نمی شود و شما در بعضی از کمیسیون های تخصصی رشته های غیر مرتبط می بینید. برای مثال: نمایندگان استان هایی که قطره ای نفت و گاز و پتروشیمی و سد و منابع آبی ندارند بر اساس لابی گری وارد کمیسیون انرژی می شوند که مطمینن به سود مجلس و مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی نخواهد بود.
چینش نمایندگان خوزستان در کمیسیون ها چه گونه است؟

متاسفانه چینش نمایندگان خوزستان چینش منطقی و درستی نیست. چهارده نفر در دو کمیسیون انرژی و کشاورزری و 4 نفر درچهار کمیسیون برنامه و بودجه، آموزش عالی، شوراها و امنیت داخلی و صنایع قرار دارند.

درباره ی انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی چه نظری دارید؟

انتخابات دوره دوم یکی از معدود انتخاباتی بود که مردم به بیش از دو سوم کاندیداهای دوره ی قبل از آن رای ندادند. معنی و مفهوم آن این است که از عملکرد آن ها راضی نبودند. لذا نمایندگان جدید باید با تمام توان، جز خدمت به مردم به چیز دیگری فکر نکنند.

حال و هوای مجلس را چه گونه می بینید؟ از این که به مجلس وارد شده اید چه احساسی دارید و چه برنامه هایی برای حوزه نمایندگی تان دارید؟

حال و هوای خاصی ندارد. فقط به سنگینی مسوولیت فکر می کنم و این که بتوانم قانون گذار خوبی باشم و در کنار آن مطالبات مردم حوزه ی انتخابیه ام را پاسخ دهم.

آیا در سطح کلان مدیریت استان تغییراتی داده می شود؟ شما به عنوان یکی از نمایندگان کلان شهر اهواز آیا راغب به تغییر مدیریت در سطح کلان استان و مدیران زیر مجموعه هستید؟

تغییر مدیریت در استان و شهرستان ها برعهده دولت است. لیکن هر کجا احساس کنیم که مدیر یا مسوولی در هر جایگاهی وظیفه اصلی خود را- که خدمت به مردم است- به نحو شایسته و جهاد گونه انجام نمی دهد؛ مطمین باشید سکوت نخواهم نکرد و با همه ی توان دنبال خواهیم کرد تا افراد لایق و شایسته جایگزین آن ها شود. چون به اندازه کافی استان ازعقب ماندگی اقتصادی، عمرانی و خدماتی از جمله بیکاری جوانان عزیز رنج می برد. این استان دیگر جای مدیران نالایق و ناکارآمد نیست. همه ی مدیران باید آستین بالا بزنند و ضمن تکریم ارباب رجوع مشکل های مردم را یکی پس از دیگری حل کنند.
در ضمن مدیرانی که به واسطه ی رفاقت با فلان شخص و یا فلان مسوول کشوری و استانی بر مسند مدیریتی نشستند دیر یا زود منتظر جابه جایی خود باشند.
استان خوزستان دیگر محل آزمایش مدیران ناکارآمد نیست. خوزستان دیگر جایگاه مدیران پروازی نیست. خوزستان فرزندان نخبه، شایسته و بزرگی دارد که اگر به آن ها فرصت داده شود خوزستان را گلستان خواهند کرد.
خوزستان دیگر تحمل مدیرانی را که از یک طیف اقلیت هستند ولی عمده مسوولیت های کلیدی استان را در دست گرفته اند، ندارد.
ما از مدیران ارشد و وزیران محترم دولت می خواهیم در این امر ما را یاری دهند زیرا این ها مطالبات مردم هستند.
مردمی که از گرد و غبار، کم آبی، بیکاری، تورم و گرانی، کمبودعمران شهری و بی عدالتی رنج می برند.

جناح های حاکم بر مجلس را چه گونه می بینید؟ تعامل و همکاری شما با جناح ها چه گونه است؟ آیا با همه آن ها در تعامل خواهید بود یا این که با یک جناح بیش از جناح های دیگر در ارتباط خواهید بود؟

خوشبختانه 95 درصد مجلس اصولگرا هستند که جای شکر گذاری دارد. همه هم قسم شدیم تا برای مصالح نظام ومردم گام های موثری برداریم. ولی تقسیم بندی اصول گراها به فراکسیون و رهروان ولایت به نفع نظام و اصولگرایی نیست. کسی که خود را اصول گرا می داند باید به مبانی نظام و ولایت اعتقاد داشته باشد و گوش به فرمان ولی امر مسلمین برای ساختن ایران اسلامی باشد و لاغیر. چون سود تفرقه بین اصولگرایان را فقط بدخواهان نظام خواهند برد.

هم گرایی نمایندگان استان چه گونه است؟ به وحدت و یکپارچگی آن ها در انجام امور خوش بین هستید؟

فعلا خوب است. تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا بلکه این وحدت به نقطه مطلوب خود برسد.

 در زمینه هم گرایی نمایندگان کسی پیش قدم شده یا این که هنوز در این زمینه گامی برداشته نشده است؟ در این مورد شما چه نظر یا برنامه ای دارید؟

خوش بختانه همه ی نمایندگان خوزستان اعتقاد راسخ به موضوع وحدت بین نماینگان خوزستان دارند. زیرا وحدت نماینگان استان یکی از مطالبات مهم مردم خوزستان در هنگام انتخابات نهم بود و از طرفی اگر نمایندگان خوزستان همسو و هم گرا نباشند استان ضرر می کند و مشکل ها کماکان پا برجا خواهند ماند.

همان گونه که شاهد هستید تورم و گرانی در استان افزایش یافته و مردم به ویژه خانواده های کم درآمد را دچار مشکل کرده است در این مورد راه کار یا برنامه ای برای مهار تورم و گرانی دارید؟

متاسفانه بی ثباتی در قیمت ها باعث نابه سامانی بازار شده و از طرفی به مردم عزیز فشار آورده است که در این مورد دولت باید فکری کند. دیگر قابل قبول نیست که شب بخوابیم و صبح که بیدار می شویم ببینیم قیمت ها بالا رفته است! آخر این چه شیوه ای است؟! در یک ماه گذشته در همین اهواز به غیر از گرانی نان که دولت آن را افزایش داده است، قیمت خرید، رهن و اجاره مسکن بیش از حد افزایش پیدا کرده است که قطعن در قالب سوال و تذکر از دولت پی گیری خواهم کرد.

مناطق مختلف اهواز از گذشته ی دور با معضل فاضلاب روبه رو بوده است. در اثر این معضل که گریبانگیر اهواز و دیگر شهرهای خوزستان بوده است هم رودخانه ها آلوده می شوند و هم محیط های تفریحی و رفاهی از بوی نا مطبوع آن رنج می برند. برای رسیدگی به این معضل پیگیری هایی خواهید کرد؟

متاسفانه چهره شهر اهواز به هیچ وجه به کلان شهر نمی خورد. بلکه به یک کلان روستا بیشتر شباهت دارد. شما به اطراف اهواز بنگرید، کوی ال صافی، لشگرآباد، زرگان، حصیرآباد، منبع آب، کوت عبدالله، ملاشیه، کوی علوی و حتی مرکز شهر. کو اتوبان، پل و دور برگردان استاندارد؟ کدام آسفالت با کیفیت؟ باید آستین ها را برای آبادانی استان و اهواز بالا زد. در خصوص فاضلاب اهواز شما می دانید که ما مشکل اساسی داریم. یکی سیستم فاضلاب مناطق حاشیه و دیگری آب های سطحی شهر اهواز و فاضلابی که یک سره به رودخانه ی کارون می ریزد که کارون را به لجن کشیده است.
در سفر سوم ریاست جمهوری اسلامی مصوبه ای در خصوص تامین اعتبار ایجاد سیستم فاضلاب حاشیه اهواز مصوب شد؛ اما تاکنون اعتبار ان تامین نشده است. در جلسه ای با حضور استاندار محترم و مدیرعامل آبفای اهواز اعلام شد در یکی از سازمان های مرکزی مشکلی وجود دارد که در حال رفع ان هستیم. به امید خدا درصورت حل این مشکل، کار ساخت سیستم فاضلاب بخشی از مناطق حاشیه ی اهواز آغاز خواهد شد.
هرچند متاسفانه در تقسیم بودجه مصوب سفر ریاست جمهوری سهم اهواز را نسبت به استان بسیار ناچیز در نظر گرفتند.

معضل گرد و غبار و ریزگردها علاوه بر خوزستان بسیاری از استان ها را درگیر کرده است. شما به اتفاق نمایندگان خوزستان و دیگر نمایندگان مجلس این موضوع را پیگیری خواهید کرد؟

موضوع ریز گردها معضل همه مردم خوزستان است. با همه توان خود در حال پیگیری هستیم تا راه حل اساسی برای آن پیدا کنیم. هرچند این موضوع مهم که حالا 14 استان کشور را فرا گرفته و سالانه بیش از 4 هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور لطمه وارد می کند عزم ملی و منطقه ای می خواهد.

به عنوان آخرین پرسش اگر سخنی دارید بفرمایید.مجددا از آحاد مردم شریف اهواز، باوی و حمیدیه و تمام مسیرهای حومه اهواز و محله ها و قشرهای مختلف به خاطر اعتماد به این جانب تشکر می کنم.
و اما توصیه ای به یکی دو نفر از کاندیداهایی که در انتخابات نهم اهواز برای ورود به مجلس موفق نشدند، دارم.
برادران عزیز! همه ی مردم اهواز، باوی و حمیدیه فهیم، آگاه و با بصیرت هستند و در طول انتخاب های پس از انقلاب، آن را ثابت کردند و رای همه آنها پاک است چرا به این مردم و خواست و اراده آن ها توهین می کنید؟
اکنون جای این حرف ها نیست که بنشینیم و بگوییم: بیاییم برای باوی و حمیدیه نماینده ی مستقل تعیین کنیم. چرا؟ چون فلان کاندیدا از آن مناطق رای نیاورده است. هم اکنون جای آن نیست که بنشینیم و نمودارهای غیر واقعی خود را در روزنامه هایی که فقط استفاده ی ابزاری از آن ها برای سرکوب دیگران می شود، ترسیم کنیم و هر چه دلمان می خواهد بنویسیم. از غیبت گرفته تا تهمت های ناروا در حق کسانی که همه ی عمر خود را صرف خدمت به نظام و ولایت و مردم کرده اند.
آیا این بی انصافی نیست که چون رای نیاوردیم بیاییم دیگران را به باد تهمت بگیریم و حتی بخشی از مردم را نا آگاه بخوانیم و فقط رای خودمان را رای آگاهانه و پاک بدانیم؟! همین افراد که دیگران را زیر سوال برده اند در مناطق مرفه نشین شهر رای اول را آورده اند؛ آن وقت دم از مستضعفان می زنند!! ولی بدانید مردم آگاه تر از همه ی ما هستند و می دانند به چه افرادی رای دهند و این کار را هم کردند. بیایید دست به دست هم دهیم و نه تنها اهواز و باوی و حمیدیه که استان مان را بسازیم. وحدت را سرلوحه ی کار خود قرار دهیم و مشکل های مردم مظلوم استان را مرتفع کنیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد