سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی . هنری . ادبی

مهدی یراحی در برنامه «سه ستاره» این هفته رادیو جوان
فرهنگی و هنری  4/4/1391  10:19:01

 

شبکه جوان مدت یک هفته است که برنامه‌ای تحت عنوان «سه ستاره» را با حضور سه ستاره برای عصرهای تابستان خود طراحی کرده و پخش می‌کند؛ مدیر گروه ورزش و تفریحات رادیو جوان در گفت‌وگویی با ایسنا از آخرین تحولات برنامه‌های این گروه در تابستان گفت.

حمیدرضا افتخاری ـ مدیر گروه ورزش و تفریحات رادیو جوان ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) درباره‌ی محور برنامه «سه ستاره» توضیح داد: محور این برنامه دعوت از سه‌ ستاره مختلف در حوزه‌های متفاوت است؛ این برنامه دارای فضایی کاملا شاد و تفریحی است که فرصت حضور و تعامل را به مخاطبان در برنامه می‌دهد؛ البته ستاره‌هایی که حضور دارند الزاما در حوزه هنری نیستند.

افتخاری با بیان اینکه فضای برنامه «سه ستاره» جنگ‌گونه و جوانانه است،‌ اظهار کرد: در این برنامه فرم روتین و کلیشه‌یی دعوت از مهمانان را شکستیم به گونه‌ای که ممکن است میهمانا‌ن‌یمان را در پارک یا استودیو و یا محل کار آنها ببینم و از آنها مستند تهیه کنیم.

وی افزود: سه ستاره‌ایی که در برنامه حضور پیدا می‌کنند، در موقعیت‌های مختلف و در قالب آیتم‌هایی که طراحی شده قرار می‌گیرند؛ به عنوان مثال در بخش‌هایی از برنامه مجری می‌شوند.

مدیرگروه ورزش،‌ تفریحات و سرگرمی با بیان اینکه برای جذاب‌تر شدن برنامه، به زاویه‌های ناشناخته‌ی شخصیت ستاره‌ها ورود کرده‌اند، افزود: برنامه تیم تحقیقی دارد که نقاطی که از سه ستاره مفغول واقع شده‌اند را پیدا می‌کنند تا برای مخاطب جذاب باشد.

وی در ادامه درباره‌ی عنوان برنامه سه ستاره خاطرنشان کرد: عنوان این برنامه موقتی است؛ با توجه به اینکه شبکه جوان فضایی تعاملی دارد قرار است عنوان این برنامه را مخاطبان از طریق نظرسنجی به ما پیشنهاد کنند.

به گزارش ایسنا،‌ «سه ستاره» یک برنامه‌ی تفریحی چهار ساعته است که قرار است پنجشنبه‌ها از ساعت 16 الی 20 به روی آنتن رادیو جوان برود؛ هفته‌ی آینده در برنامه سه ستاره قرار است مهران رجبی (بازیگر)،‌ مهدی یراحی (خواننده) و بهرام عظیمی (کاریکاتوریست) حضور یابند.

سردبیر برنامه «سه ستاره» حامد مرادیان و مجریان آن در موقعیت‌های مختلف وحید رونقی،‌ پیمان طالبی و مهدیه پهلوانی هستند.

افتخاری در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود از تغییر در برنامه‌های گروه ورزشی و تفریحات رادیو جوان خبر داد.

وی درباره‌ی تغییرات این برنامه گفت: با توجه به حضور برنامه «سه ستاره» در آنتن رادیو جوان،‌ برنامه «توپ» به روزهای جمعه ساعت هفت الی هشت و 30 انتقال یافت.

برنامه «معجون» نیز جایگزین برنامه «کوپه هفتم» شد و قرار است در روزهای جمعه از ساعت 9 الی 10 و 30 دقیقه صبح به روی آنتن شبکه رادیو جوان برود.

افتخاری همچنین از تولید برنامه میدانی به مناسبت اعیاد شعبان از دهم تا پانزدهم تیر ماه خبر داد و گفت: قرار است در یکی از استان‌های تهران با حضور میهمانانی در حوزه‌های مختلف فضایی شاد به مناسبت اعیاد شعبان داشته باشیم.

یک دوستدار میراث فرهنگی عنوان کرد؛
انتقال شیرهای سنگی به کدام موزه مسجدسلیمان؟
فرهنگی و هنری  4/4/1391  11:06:44

 

یک دوستدار میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: چند روز قبل یکی از مسؤولان اداره میراث فرهنگی خوزستان خبر انتقال شیرهای سنگی جمع‌آوری شده در روستای آب ماهیک لالی را به موزه مسجدسلیمان اعلام کرد.
 

غلام‌رضا جلیلی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان گفت: این در حالی است که موزه مسجدسلیمان به دلیل سهل‌انگاری‌های صورت گرفته هنوز 10 درصد از پروژه آن باقی‌ مانده و تاکنون افتتاح نشده است. اکنون این سوال مطرح می‌شود که چه گونه این شیرهای سنگی به موزه هنوز افتتاح نشده مسجدسلیمان منتقل می‌شوند؟

 وی اظهار کرد: مسجدسلیمان به دلیل قدمت و پیشینه تاریخی‌اش یکی از محورها و قطب‌های تاریخی و باستانی‌شناسی کشور و استان محسوب می‌شود. در گذشته نیز تلاش‌ها و هزینه‌های زیادی برای راه‌اندازی موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی آن صرف شد ولی متاسفانه اداره کل میراث فرهنگی خوزستان تاکنون علت عدم بهره‌برداری و افتتاح این موزه را اعلام نکرده است.

 سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی مسجدسلیمان یادآوری کرد: بنای موزه در بنگله 125 در منطقه کلگه مسجدسلیمان واقع شده است. مرمت این بنا از سال 84 با اعتبار 75 میلیون تومان آغاز شد و تاکنون 90درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

 

گزینه های مدیرکلی میراث فرهنگی/حویزاوی، حمیدی نژاد ویژه

سایت خوزنیوز نوشت: این روزها علاوه بر انتشار تخریب های عمدی و غیر عمدی در محوطه های تاریخی اخبار و شایعات پیرامون تغییر مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان شنیده می شود. آنچه که دوستداران میراث فرهنگی را به فکر واداشته رفت و آمدهای سیاسی در راس یک اداره کل که ماهیتی تخصصی دارد، است.

در این بین شنیده ها حکایت از آن داشت که در صورت تغییر پورفرخی، مسعود حمیدی نژاد (معاون فعلی فرهنگی ارشاد خوزستان ) و ناصر حویزاوی (مدیرسابق  آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز) گزینه های اصلی تصدی این پست هستند.

در همین زمینه در تماس با حمیدی نژاد که به علت سوابق مدیریت در حوزه فرهنگ حضورش در این پست محتمل تر می نمود، وی خبر انصراف قطعی خود از این پست را اعلام کرد. پرسش های خبرنگار خوزنیوز در مورد علت این امر به پاسخ مشخصی از سوی حمیدی نژاد منجر نشد.

ناصر حویزاوی دیگر گزینه احتمالی این پست در پاسخ به خبرنگار ما این بحث را مربوط به یک ماه گذشته دانست و ضمن بی اطلاعی از شایعات مطرح شده اظهار داشت که امشب عازم حج عمره هستم.  لازم به ذکر است زمزمه های ماه گذشته پیرامون انتصاب حویزاوی با انتقاد تعدادی از دوستداران میراث فرهنگی و بخشی از کارشناسان میراث فرهنگی استان خوزستان روبرو شد  و چند روز بعد شنیده شد که سازمان مرکزی به دلیل یک سری اختلاف نظرها در خوزستان حاضر به این انتصاب نشده است.

حال باید دید با این شرایط پورفرخی می تواند حداقل در فصل نقل و انتقال اعتبارات با عزمی جزم تر جایگاه خود را حفظ کند. گرچه شنیده می شود، وی هم اکنون در سفر زیارتی مکه و یکی از معاونینش در سفر کاری مالزی و دیگری در سفر عتبات و معاون اداری مالی هم که در حال کوچ به استان فارس است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد