سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار و تحلیل متنوع سیاسی

ادعای یک روزنامه اسپانیایی زبان: انتقال F16 از ونزوئلا به ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : یک روزنامه‌ی اسپانیایی مدعی شد که ونزوئلا دست کم یک فروند جنگنده اف - 16 را در تلاش برای کمک به تهران در تقویت دفاع هوایی خود به ایران منتقل کرده است.به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، روزنامه‌ی اسپانیایی ای.بی.سی که یکی از سه روزنامه مهم این کشور و همراه با حزب راست گرای حاکم است ادعا کرد که انتقال اف -16 از ونزوئلا به ایران در سال 2006 و تحت نظارت یکی از دستیاران نزدیک هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا انجام گرفته است.بر اساس گزارش روزنامه‌ هاآرتص، امیلی بلاسکو، خبرنگار روزنامه‌ی "ای.بی.سی" در واشنگتن گفت که این خبر مبتنی بر منابعی در نیروی هوایی ونزوئلا و اسناد طبقه بندی شده است.انتشار این خبر همزمان با سفر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران به ونزوئلا صورت گرفت.هارآرتص نوشت: در سال 1983 سال‌ها پیش از به قدرت رسیدن چاوز، ونزوئلا 23 فروند اف -16 خریداری کرد. دست کم نیمی از این تعداد در سال‌های اخیر بر خلاف توافق 1983 با آمریکا به دیگر کشورها منتقل شده است.این گزارش مدعی است که قطعات یک فروند اف -16 منتقل شده به ایران در سال 2006 از هم جدا شده و در محفظه‌های چوبی و مهر و موم شده به وسیله یک فروند هواپیمای بویینگ 707 نیروی هوایی ونزوئلا از پایگاه هوایی "ال لیبراتور" منتقل شده است. این محموله در برزیل و الجزایر توقف داشت و در نهایت به تهران رسیده و در آنجا دوباره مونتاژ شد.به ادعای این گزارش، این اف -16 به این منظور به ایران داده شده که سیتم‌های راداری ضد هوایی خود را امتحان کند و با قابلیت‌های آن آشنا شود.
 

ایران، امریکا و اسرائیل چگونه در حال آماده کردن خود برای جنگ هستند؟

قردادهای وزارت دفاع امریکا، زیردریایی های جدید اسراییل و ماورهای نظامی ایران نشان دهنده ی آن است که تمام طرفین در حال آماده شدن برای یک درگیری نظامی هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قردادهای وزارت دفاع امریکا، زیردریایی های جدید اسراییل و ماورهای نظامی ایران نشان دهنده ی آن است که تمام طرفین در حال آماده شدن برای یک درگیری نظامی هستند.به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از یدیعوت احارونت و بیزنس اینسایدر،  در میان قراردادهای اخیر وزارت دفاع  که می تواند به حمله به ایران مربوط باشد، قرارداد 338 میلیون دلاری "رایتون" است که براساس آن، 361 موشک توماهاک به نیروی دریایی اختصاص داده می شود.


238 عدد از این موشک ها به منظور استفاده از آنها در زیردریایی ها و کشتی های جنگی  در ناوگان پنجم امریکا در بحرین مورد استفاده قرار می گیرد.این خریدها ممکن است که نشان دهنده آماده شدن امریکا برای حمله احتمالی به ایران باشد.آمریکا از چنین موشک های برای حمله به قذافی استفاده کرده است.به نوشته ی بیزنس اینسایدر، از بین بردن رادارها و دفاع ضدهوایی ایران قدم اول حمله به این کشور است.  اقدام دیگر آن است که آمریکا باید به دنبال محل زیردریایی های ایران در خلیج فارس باشد.اسرائیل هم به تازگی زیردریایی هایی با توانایی شلیک موشک اتمی از آلمان خریده است.یک مقام ارشد اسرائیل و نزدیک به رهبری اسرائیل گفت: نتانیاهو تصمیم گرفته است که پیش از انتخابات امریکا به ایران حمله کند. با این حرکت، امریکایی ها مجبور به حمایت از ما می شوند.از طرفی ایران هم بیکار ننشسته است و 545 هزار پرسنل نظامی فعال و سلاح های پیشرفته در اختیار دارد.
خبر سرنگونی هواپیمای جنگنده ترکیه در حریم هوایی سوریه، از شب گذشته تاکنون به یکی از مهمترین اخبار مربوط به خاورمیانه تبدیل شده است. جدید‌ترین جزییات به دست آمده از این ماجرا، نشان می‌دهد که ابعاد این ماجرا از آنچه گمان می‌شد، گسترده‌تر و در حقیقت، دربردارنده تقابل روسیه و ناتو است.

به گزارش «تابناک»، شب گذشته، منابع خبری از سرنگونی یک هواپیمای جنگی ترکیه بر فراز خاک سوریه خبر دادند. منابع خبری سوری و ترک اندکی بعد درستی این خبر را تأیید و تصدیق کردند که این هواپیما وارد حریم هوایی سوریه شده است. اما در این میان، آنچه ناگفته ماند، این بود که چه کسی بواقع در پشت پرده سرنگونی این هواپیما بوده است؟
بنا بر این گزارش، جدید‌ترین گزارش‌های منابع نظامی غربی ـ که البته به صورت گسترده منتشر نشده ـ حکایت از آن دارد که این هواپیما از سوی یک سامانه دفاع ضدهوایی پیشرفته به نام Buk-M۲ آماج قرار گرفته که به تازگی توسط روسیه در اختیار دولت سوریه گذاشته است. این سامانه که در میان کار‌شناسان ناتو به SA-۱۱ شهرت دارد، توانایی هدف گرفتن هواپیماهای جنگی تا ارتفاع ۱۴ کیلومتر و سرعت ۳ ماخ (هر ماخ برابر با ۱۲۲۴ کیلومتر در ساعت) را داراست.
اما ماجرا به اینجا پایان نمی‌یابد، زیرا بر پایه این گزارش‌ها، از آنجا که این سامانه تنها چند هفته پیش در اختیار سوریه قرار گرفته و نظامیان سوری هنوز دقیق با شیوه کار با آن آشنا نیستند، بی‌گمان، موشکی که شب گذشته از سوی این سامانه به سوی هواپیمای ترکیه پرتاب شده، توسط خود روس‌ها شلیک شده است.
اما مهمترین نکته در این میان، آن که برای نخستین بار در پانزده ماه ناآرامی‌های سوریه، روسیه تقریباً مستقیم وارد میدان شده و یک سلاح روسی، یکی از اعضای ناتو را هدف گرفته است.
به این ترتیب، ترکیه که در ماه‌های اخیر، همواره از امکان دخالت ناتو در سوریه به استناد «ماده ۵» منشور این سازمان سخن می‌گفت، اینک در شرایط فوق‌العاده پیچیده و حساسی قرار گرفته است. بهت و سردرگمی مقامات ترکیه از این ماجرا را می‌توان به خوبی از اظهارنظر‌ها و موضع‌گیری‌های مقامات این کشور در مقابل این واقعه دریافت. دولتمردان ترکیه که مدت‌ها با شور و حرارت از لزوم دخالت در سوریه سخن می‌گفتند، موضع‌گیری‌هایی بسیار خنثی در ازای این ماجرا از خود نشان دادند. رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه تنها به این بسنده کرد که بگوید این کشور «پس از روشن شدن ابعاد واقعه»، «قدم‌های ضروری» را در پاسخ به آن برخواهد داشت.
عبدالله گل، رئیس جمهور این کشور نیز با اذعان به اینکه هواپیمای مذکور، حریم هوایی سوریه را شکسته، گفت: غیرممکن است که هدف گرفته شدن هواپیمایمان در سوریه را نادیده بگیریم.
به این ترتیب، واقعه شب گذشته را باید بیش از هر چیز هشداری بسیار جدی از سوی روسیه به اعضای ناتو در نظر گرفت، مبنی بر اینکه این کشور اجازه نخواهد داد، غرب در موضوع سوریه پای خود را از مرز مشخصی فرا‌تر بگذارد.
از سوی دیگر، با توجه به گزارش‌های تأیید شده مبنی بر اینکه هواپیماهای ترکیه در ماه‌های اخیر همواره مشغول جاسوسی از خاک سوریه بوده‌اند، می‌توان چنین نتیجه گرفت که ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو، نقش پیش قراول را در ورود این سازمان به ماجرای سوریه داشته است؛ اما اکنون با آشکار شدن حمایت قاطع روسیه از سوریه، دیگر اعضای ناتو هم در قبال متحد خود راه سکوت در پیش گرفته‌اند. در همین باره، «ویکتوریا نولند»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، تنها به این جمله بسنده کرده که بگوید: «ما گزارش‌ها را دیده‌ایم... ما به طور قطع با متحد ترک خود در تماس بوده‌ایم... تا جایی که من می‌دانم، آن‌ها تاکنون این موضوع را در قالب ناتو مطرح نکرده‌اند».
به این ترتیب، واقعه شب گذشته را می‌توان تحولی مهم در رابطه با بحران سوریه در نظر گرفت. بی‌گمان، اکنون کشورهای غربی در تلاشند تا با همراه تجزیه و تحلیل ابعاد این ماجرا، راه گریزی برای سیاست‌های خود در قبال این کشور بیابند.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی:
با گذشت چند روز از مذاکرات مسکو و در پی اعلام نتیجه‌بخش نبودن این مذاکرات از سوی رسانه‌ها و سیاستمداران غربی، بار دیگر موج اظهارنظر‌ها و موضع‌گیری‌های جنگ‌طلبانه سران رژیم صهیونیستی آغاز شده است؛ جدید‌ترین نمونه از این دست، اظهاراتی است که به تازگی وزیر جنگ این رژیم بر زبان رانده است.
کد خبر: ۲۵۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵
با گذشت چند روز از مذاکرات مسکو و در پی اعلام نتیجه‌بخش نبودن این مذاکرات از سوی رسانه‌ها و سیاستمداران غربی، بار دیگر موج اظهارنظر‌ها و موضع‌گیری‌های جنگ‌طلبانه سران رژیم صهیونیستی آغاز شده است؛ جدید‌ترین نمونه از این دست، اظهاراتی است که به تازگی وزیر جنگ این رژیم بر زبان رانده است.

به گزارش «تابناک»،‌‌ همان گونه که انتظار می‌رفت، به دست نیامدن نتایج مورد نظر غرب از مذاکرات مسکو، بار دیگر اظهارات، تحلیل‌ها و موضع‌گیری‌های جنگ‌طلبانه را قوت بخشیده است.

در همین راستا، ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، حل مسأله هسته‌ای ایران از روش‌های دیپلماتیک را یک معجزه دانسته است.

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» با اشاره به سخنان باراک، به نقل از وی نوشته است: «از هر کسی که گمان می‌کند، تعامل با ایران در شرایط کنونی پیچیده است، از جمله برخی رهبران اندیشکده‌های آمریکایی، می‌خواهم چشمان خود را ببندند و تصور کنند هنگامی که ایران در نتیجه نبود اراده سیاسی [از جانب غرب] به سلاح هسته‌ای دست یابد، تعامل با همین موضوعات چه شکلی پیدا خواهد کرد».

وی ادامه داد: «این کار بسیار خطرناک‌تر و از جنبه زندگی افراد و منابع مالی، بسیار پرهزینه‌تر خواهد بود. اگر دنیا به اندازه کافی برای توقف ایران جدی نباشد، این کشور به سلاح هسته‌ای دست خواهد یافت».

باراک همچنین به تلاش‌های دیپلماتیک برای حل مسأله ایران اشاره کرده و گفته: «ما همیشه امیدواریم این مسأله با اراده آزاد مقامات ایران، از طریق کارساز بودن تحریم‌ها، از طریق خلاقیت دیپلماسی و یا هر معجزه دیگری حل و فصل شود».

اما جالب اینجاست که «یدیعوت آحارانوت» با اشاره به این بخش از سخنان بارک می‌نویسد، از آنجا که باراک سکولار، اعتقاد چندانی به معجزه ندارد، می‌توان نتیجه گرفت که او اعتقادی به حل مسأله از روش دیپلماتیک ندارد و انتظار دارد، کاری نظامی در این زمینه انجام بگیرد!

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین اظهار داشته است، هنگامی که درباره جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای سخن گفته می‌شود، همه باید در این راه مصمم باشند.

وی همچنین گفته که برای چنین امری، باید مقامات آمریکایی، اروپایی و همچنین روس‌ها و چینی‌ها دست به دست هم بدهند. بنابراین، از اظهارات باراک و موضع‌گیری‌های اخیر مقامات غربی و صهیونیستی می‌توان چنین نتیجه گرفت که آنان بار دیگر در پی ایجاد زمینه لازم برای افزایش فشار‌ها بر ایران هستند. در حقیقت، این روز‌ها ادعاهای فراوانی از گوشه و کنار درباره ضرورت تشدید تحریم‌ها و دیگر اقدامات بازدارنده علیه ایران مطرح می‌شود. به این ترتیب، می‌توان نتیجه گرفت، غرب و رژیم صهیونیستی از رویکرد «فشار و مذاکره» خود رویگردان نیست و همچنان می‌خواهد با انجام بیشترین کارهای ممکن، در مقابل برنامه هسته‌ای ایران مانع ایجاد کند.
کد خبر: ۲۵۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰
فرمانده نیروی انتظامی کشور بالاترین احساس امنیت در کشور را متعلق به استان ایلام و خراسان جنوبی دانست.

جوان آنلاین نوشت: سردار"اسماعیل احمدی مقدم"با بیان این که از بین استان های کشور، استان ایلام از پایین ترین آمار جرم برخوردار است، گفت: کاهش آسیب های اجتماعی، زمینه های جرم و افزایش قدرت کشف در استان ایلام موجب شده تا جرایم جنایی در استان ایلام به صفر نزدیک شود و این استان پائین ترین آمار جرم را داشته باشد، برابر نظر سنجی صورت گرفته در سال ۹۰، بالاترین احساس امنیت در کشور متعلق به استان ایلام و خراسان جنوبی می باشد.

سردار احمدی مقدم با اشاره به اینکه در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب دستگاه های متعددی مسئول هستند که از بین این دستگاه ها، نیروی انتظامی نیز بخشی از وظایف را برعهده دارد، افزود: این طرح نه تنها امسال، بلکه برنامه جاری نیروی انتظامی در سال های گذشته نیز بوده و هرچند وقت یکبار، در بعضی مناطق و موقعیت جغرافیایی، این ناهنجاری ها قدری افزایش بیشتری پیدا می کند که نیروی انتظامی با تخصیص امکانات بیشتر به این مناطق، در آنجا فعالیت بیشتری می کند.
مرکز مطالعات راهبردی CSIS آمریکا:
برنامه هسته ای ایران تبدیل به چالشی برای اوباما شده است و وی را با دردسرهای فراوانی دست به گریبان کرده است.
به گزارش مشرق؛ جان آلترمن رییس گفتگوهای امنیت جهانی وکارشناس مسائل خاورمیانه و همچنین مدیر مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی در مرکز CSIS آمریکا می باشد. این مرکز درحدود 50 سال است که در حوزه مطالعات راهبردی آمریکا از طریق راهکارهای عملی برای حل و فصل چالش های بزرگ جهانی اقدام می کند.

وی مدعی شده است: اگر قرار باشد جنگی در خاورمیانه طی ماه های آینده اتفاق بیافتد به طور قطع باید ایران را شامل شود. خصومت سرسختانه بین ایران و آمریکا یکی از نادرترین کشمکش ها در منطقه خاورمیانه می باشد که طی سالهای اخیر به خاطر انقلاب های صنعتی و هسته ای و خشونت های ایرانی ها در امر همکاری با غرب دچار تغییر و تحول شده و احتمال هرگونه آشتی را با این کشور از بین برده است.

تلاش ایران در دستیابی به قدرت هسته ای سبب شده است تا بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا، ایران را یک گزینه دائم الخطر برای خاورمیانه و منافع آمریکا تلقی کنند. این درصورتی است که ایران نیز از طرف دیگر آمریکا را به کشوری سلطه طلب که می خواهد نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد متهم می کند.

او در ادامه اظهار نظرهایش می افزاید:به طور قطع ناسازگاری ایران با آمریکا به علت ترس این کشور از کاهش قدرت رهبری طبیعی ایران در خاورمیانه می باشد. این نزاع تا به اکنون درحد لفاضی باقی مانده است و هریک نیروها و متحدان خود را بسیج می کند تا درصورت وقوع حمله نظامی از خود دفاع کند. اما آنچه که مشخص می باشد هیچ دستور کار نظامی در برنامه این دو کشور وجود ندارد.





اهمیت ایران برای آمریکا

بر اساس بخش دیگری از گزارش مرکز مطالعات راهبردی آمریکا ،ایران به لحاظ های متفاوت برای آمریکا دارای اهمیت است. ایران برای آمریکا در نقش کفیل و ضامن امنیت خلیج فارس می باشد و همچنین شهروندان بسیاری از دو کشور به خاک ایران و آمریکا مهاجرت کرده اند.
ادعای ایران و عربستان سعودی در حفظ خلیج فارس برای آمریکا به منزله این است که دو ستون در مقابل آمریکا ایستادگی می کنند که مانع از ورود ناوهای آمریکا و لشکرکشی آن به این منطقه می باشد. این امر موجب می شود تا آمریکا محدود به نقاط حساس از جمله شبه جزیره کره و اروپای غربی شود که حذف نقش آمریکا از محدوده خلیج فارس و به جای آن قدرت نمایی ایران به هیچ عنوان قابل تحمل نیست.
ایران و آمریکا تا پیش از وقوع انقلاب آیت الله ها در ایران در سال 1979، رابطه خوبی با یکدیگر داشتند و ایران یکی از هم پیمانان آمریکا محسوب می شد. اما انقلاب صورت گرفته همه چیزاز جمله روابط دو کشور و بعضی امور جهانی را به طور اساسی تغییر داد. دولت تشکیل شده در ایران نسبت به اسراییل هم موضع خصمانه ای را اتخاذ کرد و تبدیل به یک دولت خشونت طلب ضد آمریکایی و اسراییلی شد که ریشه آن به تعبیر بعضی تحلیل گران در DNA دولت انقلابی این کشور قرار دارد.

از آنجایی که ایران یک عامل کلیدی در دیپلماسی جهانی به شمار می رود، شناخت چگونگی این دولت و بررسی نحوه رفتار با آن مهم است. نبرد نامتقارن ایران با آمریکا و قرت طلبی این کشور از طریق توسعه وسایل دفاعی- نظامی و در حال حاظر موضوع امروز جهان در رابطه با پیشرفت هسته ای و احتمالا در آینده نزدیک ساخت بمب هسته ای توسط ایران، تبدیل به یکی از چالش های داخلی سیاست آمریکا و اسراییل شده است. به شدتی که اوباما در سال اول ریاست جمهوری خود اعلام کرد وی حاظر است با مقامات ایرانی رسما وارد گفتگو شود. پس از رد درخواست آمریکا، اوباما وادار به اعمال تحریم ها و تهدیدهای نظامی شد که حتی آن هم تاکنون نتوانسته ایران را از پیشرفت در غنی سازی اورانیوم بازدارد.

از این رو به درخواست کشورهای غربی به رهبری آمریکا و اسراییل، مذاکرات متعددی درباره برنامه هسته ای ایران صورت گرفته است که در موارد اخیر، دو دور اصلی آن در استانبول و بغداد انجام شد و دور آخر آن هم در مسکو بوده که دارای اهمیت و توجه ویژه می باشد.

گروه مذاکره کننده با ایران موسوم به 1+5 متشکل از ایالات متحده آمریکا، فرانسه، روسیه، چین، انگلیس و آلمان به نمایندگی کاترین اشتون با مقامات ارشد برنامه هسته ای ایران به نمایندگی سعید جلیلی در آخرین راند مذاکراتی واقع در مسکو وارد بحث و گفتگو شدند.

چگونه کاترین اشتون تحت تاثیرمواضع ایرانی قرار گرفت
یکی از دیپلماسی های ایرانی که سالهای سال است نظر همگان را به خود جلب کرده پیشدستی ایران در به کرسی نشاندن نظرات خود می باشد. دیپلمات های اروپایی اذعان می کنند که ایران توانسته قبل از مسکو توازنی درباره دستور کار این مذاکرات میان نظر خود و نظر گروه 1+5 ایجاد کرده و درواقع آنها را وادار کند که محورهای مدنظر ایران را به عنوان دستور کار رسمی مذاکرات بپذیرند.
این دیپلماسی به قدری قوی کار کرده بود که خانم اشتون کاملا تحت تاثیر قرار گرفت و گفت: "اتحادیه اروپا و 6 کشور جهان همچنین پیشنهاداتی را که آقای جلیلی به آنان در بغداد داده مورد بررسی قرار خواهند داد. پیشنهاداتِ یاد شده ایران، شامل کاهش احتمالی تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران و همچنین به رسمیت شناختن حق ایران برای ادامه غنی سازی تا سطحی محدود از خلوص اورانیوم، بوده است".

اعمال نظر ایرانی کاملا در آنچه کاترین اشتون در مذاکرات مسکو بیان کرد مشخص بود. لذا گروه 1+5 با آگاهی از رندی مقامات ایرانی جلوی اشتباهات کاترین اشتون را به موقع گرفتند.
مشخصا اگر ایران می خواست همکاری خود را نشان بدهد، اسراییل، امریکا و انگلیس در پی آن بودند که ایران بدون تنظیم یک مدالیته و رهیافت ساختاری که در آن گام های متقابل ایران و آژانس معین شده باشد، اجازه دسترسی به سایت پارچین را به بازرسان آژانس بدهد که ایران هم چنین کاری نکرد. از همین جا می توان نتیجه گرفت که این کشور درحال ساخت بمب هسته ای و یا پاکسازی برای فریب دادن می باشد.

به نوشته رویداد عملیات سنگین رسانه ای هم نتوانست باعث شود که ایران حس کند اگر هر چه زودتر اقدامی در این زمینه به عمل نیاورد، دچار مشکلات جدی در آینده خواهد شد.
کنگره آمریکا نیز برای مقابله با ایران، اقداماتی را انجام داده است که شامل تحریم نفتی ایران ، افزایش تحریم ها، سردکردن دیگر کشورها از مبادلات تجاری به خصوص در زمینه انرژی می باشد که این سلسله از اقدامات نیز با کمترین میزان موفقیت همراه بوده است.
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد