سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش هواشناسی

مدیر کل هواشناسی خوزستان:
گرد و غبار عراق به خوزستان می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیر کل هواشناسی خوزستان از احتمال بروز پدیده گرد و غبار از صحاری عراق در شهرهای استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: گرد و غبار عراق به خوزستان می‌رسد

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: الگوی داده‌های پیش‌یابی، تقویت زبانه کم‌فشار حرارتی سطح زمین را از امروز به بعد تا اواخر هفته جاری به شکل محسوس و تدریجی نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: در لایه میانی جو نیز امواج نسبتا ناپایداری بر روی استان اثر می‌کنند، که این اثر به شکل خنکی نسبی هوا در استان ظاهر شده و تا اواسط هفته ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان درباره احتمال برخاستن گرد و غبار در خوزستان تاکید کرد: تغییرات قابل ‌ملاحظه فشار هوای سطح زمین در صحاری جنوبی عراق و شمال عربستان باعث وزش بادهای شدید و برخاستن گرد و غبار و انتشار آن در منطقه خواهد شد.

وی با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی تهیه شده خاطرنشان کرد: آسمان استان صاف و غبارآلود بعضا همراه با وزش بادهای قابل‌ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

دهملایی تاکید کرد: وضعیت هوا، صاف و غبار آلود جهت باد، جنوب غربی تا غربی گاهی شمال غربی سرعت باد، 15 تا 20 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد 35 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته بستان با 47.2 و ایذه با 22.2 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط گزارش شده‌اند.

به گفته مدیر کل هواشناسی خوزستان، حداکثر دمای امروز اهواز به 46 و حداقل به 28 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد