سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

نگاهی به خطبه های نمازجمعه های خوزستان

نگاهی به خطبه های نمازجمعه های خوزستان ویژه

آیت الله جزایری : هیات ایرانی بسیار موفق عمل کرد

نماینده ولی فقیه در خوزستان موفقیت هیات ایرانی در مذاکرات هسته ای با گروه 5+1 را تبریک گفت و بهره مندی از انزژی صلح آمیز هسته ای را حق ملت ایران دانست.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز با اشاره به مذاکرات هیات ایرانی با گروه 5+1 در بغداد و مسکو، اظهار کرد: هیات ایرانی در این دو مذاکره اخیر بسیار موفق عمل کرد و چه در اجلاس بغداد و چه در اجلاس مسکو هیات ایرانی فعال بود و گروه 5+1 در موضع انفعال قرار داشت.

وی افزود: پیشنهادهای دکتر جلیلی در این دو اجلاس نیز بسیار قابل قبول بود و اکنون شرایط به گونه ای پیش رفته که گروه 5+1 چاره ای جز پذیرش پیشنهادهای هیات ایرانی ندارند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، تصریح کرد: حضرت آیت الله خامنه ای در این زمینه رهنمودهایی امام گونه داشته اند و همه وظیفه داریم به این رهنمودها عمل کنیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به اهمیت استفاده از کالاهایی ایرانی و استفاده نکردن از کالاهای خارجی، خاطرنشان کرد: در این زمینه همه وظیفه داریم به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عمل کرده و با استفاده از کالاهای تولید کشور و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، شعار امسال مقام معظم رهبری را تحقق بخشیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسنای خوزستان، امروز و همزمان با برپایی نماز سیاسی عبادی جمعه در اهواز، فاز نخست مصلی جدید این شهرستان افتتاح شد.

خطیب جمعه آبادان:ایران، واشنگتن را به چالش کشید

خطیب جمعه آبادان گفت: تیم مذاکره هسته‌ای ایران، سیاست‌های هسته‌ای واشنگتن و اشتن را به چالش کشید.

آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی ظهر امروز در خطبه‌‌های نماز جمعه که در مصلای این شهرستان با حضور نمازگزاران آبادانی برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه میلاد پرسعادت پرچم‌افراز کربلا، حضرت اباالفضل‌العباس و روز جانباز، سالروز میلاد خجسته سیدالساجدین زیبت عبادت کنندگان و هفته شامخ و پرشأن قوه قضاییه قرار داریم که باید بر همه این مناسبت‌های ارزشمند ارج نهاد.

وی افزود: در روایت آمده که خداوند تبارک دست خود را بر سر قاضی می‌گذارد تا زمانی که داوری‌اش، پیشگیری از جرمش و دعاوی مردمش بر اساس عدل و انصاف رقم بخورد.

خطیب جمعه آبادان تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا به اندازه کشورمان، دستگاه قضایی پرکار و پرونده‌های ارجاعی به آن پرحجم نیست.

وی با بیان اینکه باید از حجم پرونده‌هایی که دیگر زیرمجموعه‌ها نظیر شورای حل اختلاف می‌تواند به کار آنها رسیدگی کند، کاسته شود گفت: در ایران نزدیک به یک هزار پرونده توسط دستگاه قضایی‌مان در حال رسیدگی است که این پرکاری می‌تواند در قضاوت قضات بسیار مشکل آفرین باشد.

محمدی اصفهانی خاطرنشان کرد: شأن قاضی بسیار بیش از این است که به پرونده و مواردی سطحی رسیدگی کند زیرا جایگاه قضا در بین مسلمانان به‌عنوان معتمد پذیرفته و تعریف شده است.

وی با قدردانی از کارکنان و قضات دادگستری شهرستان ادامه داد: از خداوند بزرگ برای قضات شهرستان آرزوی داوری صحیح و دادگری پیشگیرانه از اعمال مجرمانه برای بهبود زندگی مردم و طرد عناصر مخرب در منطقه را دارم.خطیب جمعه آبادان همچنین با تبریک به‌مناسبت روز پاسدار وجوه مشترک بین دو نهاد قضاییه و سپاه را چنین عنوان کرد: هر دوی این دستگاه‌ها فداییان مردم و مطیع ولایت امرند.

وی اضافه کرد: این دو نهاد مردمی توانسته در طول 33 سال تهدیدات ناجوانمردانه در برابر نظام و انقلاب را خنثی کند.

محمدی اصفهانی افزود: همچنین در برابر فتنه‌گران و عناصر مخرب، در مبارزه با جنگ‌های سایبری و تهدیدات پیش‌روی انقلاب که ارزش‌های نظام را نشانه رفته بود، دشمنان را به بن‌بست برسانند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود به تیم مذاکره هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: تیم مذاکره هسته‌ای ایران، سیاست‌های هسته‌ای واشنگتن و اشتن را به چالش کشید.

امام جمعه آبادان خاطرنشان کرد: در پایان مذاکرات، مطلبی از سوی "اشتن" اعلام شد مبنی بر اینکه "هنوز فاصله ایران با گروه 1+5 زیاد است".

وی خطاب به این مقام سیاسی تصریح کرد: سؤال من از "کاترین اشتن" این است که آیا شما فقط با کشور ما، ایران فاصله زیادی دارید؟ آیا در کشورهایی که حتی آسایش مردمشان را در محیط زیست به خطر انداخته‌اید؛ در کشورهای هند و افریقا که به دلیل سیاست‌ها غلط امریکایی‌تان امروز به فقر کشیده شده و از توسعه بازمانده‌اند؛ و با کشورهای خاورمیانه چون مصر که اجازه اعلام نتیجه انتخابات را به مردمشان نمی‌دهید، فاصله ندارید؟

محمدی اصفهانی بیان کرد: آیا با مردم بحرینی که امروز جوانان و نوجوانان آنها در مقابلتان صف کشیده‌اند و با سوریه‌ای که در آن جنگ و کشمکش به راه انداخته‌اید، فاصله ندارید؟

وی با بیان اینکه شما با حقوق بشر و ارزش‌های انسانی فاصله بسیار زیادی دارید، افزود: شما تروریست را در کشورهای افغانستان، لبنان و عراق به تصویر کشیده و خون‌های بی‌گناه بی‌شماری را بر زمین ریخته‌اید.

امام جمعه آبادان عنوان کرد: شما سلطه‌گران عاجزی هستید که نمی‌خواهید یک ملت اندیشه و فکرش به کار گرفته شود و توسعه یابد، شما می‌خواهید جهان همیشه در دستان چند نفر شیطان صفت و بالهوس باشد!

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت ساختمان مجزایی در نهاد امامت جمعه این شهرستان به‌منظور "پاسخگویی به مسائل شرعی برابر با مقام معظم رهبری و مراجع عالیقدر شیعه در داخل و یا خارج از کشور" گفت: هر ساله بیش از 3 میلیون زائر به استان خوزستان به‌ویژه به این منطقه از سراسر کشور و حتی خارج از مرزها سفر کرده و در این راستا ساخت و راه‌اندازی چنین مکانی بسیار ضروری احساس می‌شد.

محمدی اصفهانی همچنین با اشاره به سالگرد ارتحال جانگداز عالم مجاهد و جانباز خدوم مدرسه امام صادق(ع) در آبادان، اظهار کرد: مرحوم حضرت آیت‌الله دهدشتی از بزرگان عرصه جهاد و دیانت بود که باید همواره یاد و خاطره آن بزرگوار و شهدای شهر را گرامی داشت.

وی در پایان با تبریک به‌مناسبت روز اصناف به بازاریان این شهرستان خاطرنشان کرد: بازاریان و اصناف همیشه و در تمام دوران پشتیبان و حامی ارزش‌های انقلاب، نظام و اسلام بوده‌ و هستند.

خطیب جمعه بهبهان: مواد مخدر ارزش‌ها را از بین می‌برد

خطیب جمعه بهبهان گفت: مواد مخدر ارزش‌های واقعی و اصلی جامعه را از بین می‌برد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان در جمع نمازگزاران به مواد مخدر و مبارزه با آن اشاره و اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی پس از ناکامی در جنگ‌های رو در رو و سخت در تفکر ضربه زدن به آن از راه‌های دیگر هستند.

وی افزود: یکی از این راه‌ها که در حال حاضر بسیار روی آن نیز سرمایه‌گذاری می‌کنند، از بین بردن نیروی جوان کشور ما است که با از بین بردن شادابی، طراوت و انرژی آنها، درصدد متوقف کردن موتورهای جلو برنده ایران اسلامی هستند.

خطیب جمعه بهبهان تصریح کرد: مواد مخدر نیز که تخریب کننده جسم و روح مصرف‌کننده آن است، یکی از ابزار دشمنان برای حمله به کشور ما بوده و در این راه، از هیچ تلاشی نیز دریغ نمی‌کنند.

وی ادامه داد: البته نیروی انتظامی ما در مرزها و دیگر نقاط کشور با دل و جان مقابل قاچاقچان و سوداگران مرگ ایستاده‌اند اما متأسفانه به دلایلی باز هم این مواد وارد کشور می‌شود.

ابوعلی بیان کرد: در کنار برخورد نیروی انتظامی، مسئولان فرهنگی نیز باید بیش از پیش دست به کار شده و جوانان جامعه را از این مواد افیونی و تأثیرات آن آگاه کنند.

خطیب جمعه بهبهان خاطرنشان کرد: مصرف کننده مواد مخدر ضمن از دست دادن ارزش‌های خود در اجتماع، این روند را به دیگران نیز منتقل کرده و اینگونه مواد مخدر ارزش‌های واقعی و اصلی یک جامعه را از بین خواهد برد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تبریک ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار به روز جانباز و ولادت حضرت ابوالفضل (ع) نیز اشاره کرد و گفت: جانبازان، شهیدان زنده کشور ما بوده و مسئولان باید به فکر رفاه حداکثری آنان باشند.ابوعلی در پایان تصریح کرد: برخی از جانبازان ما با کمترین توقع در وضعیت‌های معیشتی بدی هستند که باید آنها را دریابیم و پاسخ جان‌فشانی‌های آنان را به خوبی و نیکی بدهیم.

امام جمعه هندیجان : اخلاگران امنیت مردم هندیجان را ریشه کن کنید

امام جمعه هندیجان در خطبه های نمازجمعه این هفته ولادت با سعادت سومین اختر تابناک امامت ولایت سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین (ع) و ولادت سید الساجدین زین العابدین و جانباز بزرگ میدان کربلا حضرت ابالفضل عباس (ع) را به ولی الله اعظم امام زمان (عج) و مردم مومن متدین و شیعه ایران تبریک گفت. وبخصوص به مقام معظم رهبری که بزرگ پاسدار انقلاب و دفاع مقدس هستند نیز تبریک وتهنیت گفت و در ادامه این روز به تک تک پاسداران انقلاب اسلامی نیز که در نمازجمعه حضور داشتندتبریک و از خداوند متعال خواستار ثابت قدم بودن همه پاسداران اسلام و انقلاب در راه آرمانهای الهی و ولای باشند.

مهدی صادقی:عبدالحسن بهبهانی پوردر ادامه افزود: ولادت حضرت ابالفضل عباس(ع) مصادف است با روز جانباز و این روز را به جانبازان عزیز تبریک می گوییم و همین جا از سخنان امام راحل(ره) نقل میکنم که خطاب به جانبازان می فرماید:((نمیتوانیم جانبازی را معلولیت بدانیم باید کوشش کنید که خودتان را با محتوای معنویت تقویت کنید و هیچ یک از شما یا چشم یا پا ندارد، ولی سعادت داشتن مال نیست سعادت یک امر مربوط به روح است مربوط به قلب است شما سعادتمندهستید.))

امام جمعه هندیجان با اشاره به حادثه ناگوار هفتم تیر گفت: سالگرد شهادت آیت الله دکتر بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران صدیق و با وفای انقلاب اسلامی را به مقام معظم رهبری و ملت ایران اسلامی تسلیت میگوییم،متاسفانه حادثه هفتم تیر یک حادثه تلخ و فاجعه ای است که برای انقلاب و نظام رخ داد بدانید که اگر این حادثه و این روزها برای نظامی غیر نظام اسلامی رخ میداد آن نظام نمی توانست قد علم کند.قطعاً آن نظام ساقط میشد. اما به برکت آموزه های انقلاب و با برکت روح بزرگی که در کالبد امام راحلمان روح الله خمینی (ره) بود باعث شده است که این نظام اسلامی مقاومت کند و در پیشبرد آرمان های انقلاب موفق تر بخصوص بهتر از گذشته باشد این موفقیت و پیروزی که در دل این حادثه بود این مدیون معنویت و ارزشهای انقلاب است.

بهبهانی پور خاطرنشن کرد:ابتدا در اینجا هفته قوه و قضائیه را تبریک عرض میکنم. قوه قضاییه یکی از اهرم های نظام اسلامی است از آنجایی که مبنای نظام اسلامی ما مبتنی بر حق و عدالت است جایگاه قوه قضائیه جایگاه خیلی مهم و عظیمی است ما در گذشته متاسفانه شاهد اتفاقات ناهنجاری بودیم که انصافاً دادگستری هندیجان خوب عمل کرد که قاتلین را به سرعت دستگیر و به مقامات تحویل دادند.در سالهای گذشته هم شاهد چندین حوادث شومی بودیم که بدتر از اینها بوده به دلیل اینکه هنوز خلاف کاران به سزای اعمالشن نرسیده اند این باعث میشود افراد امنیت را مختل سازند و مردم منطقه را مورد هدف قرار می دهند.لذا ما از مقامات استانی و یا مقامات کشوری میخواهیم این پرونده ها را پیگیری و عاملان این جنایات و اخلاگران امنیت منطقه باید به سزای اعمالشان برسند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد