سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

پازل سیاسی در استانداری خوزستان

شوشان / تحلیل هفته : موضوعی که در یکی دو هفته گذشته در صدر اخبار پر بازدید سایت ها و نشریات استانی قرار گرفت بحث تغییر استاندار و شایعات پیرامون آن بود. چند دستگی رسانه های خوزستان در ماندن یا نماندن دکتر حجازی کاملا مشهود است. البته شایعه تغییر استاندار مربوط به یکی دو هفته اخیر نیست و از آنجا که همواره کرسی بالاترین مقام اجرایی استان در طول سالیان گذشته متزلزل بوده چنین مباحثی از ابتدای آمدن وی مطرح شده است.

آبان ماه سال 88 در گیر و دار مشکلات شورای شهر اهواز ، هفته نامه رسانه جنوب برای اولین بار، رسما با انتشار مصاحبه های متعدد وارد گود شد و تغییر استاندار را در برخی محافل مطرح کرد. در آن زمان فلاحی مقدم عضو شورای شهر از جمله کسانی بود که علیه استاندار دست به افشاگری زد و اصولگرایی حجازی را زیر سوال برد و گفت : "اگر نگاهی به گذشته حجازی داشته باشیم می بینیم که وی در همه دولت ها مسئولیت داشته و به یمن ارتباطاطی که داشت توانست در دولت اصولگرا هم به سمت استانداری دست پیدا کند اما شما از هر کس که سوال کنید هیچ کدام پیشینه حجازی را اصولگرا نمی داند ! شما حلقه اصلی دوستان حجازی را ببینید . همه از نیروهای شاخص کارگزاران استان هستند"!

تحلیل فلاحی مقدم از اصولگرا نبودن حجازی، به تغییر معاون سیاسی وی بر می گشت. با برکناری معاون سیاسی  استاندار، فلاحی مقدم چنین می پنداشت که روزنامه دوم خردادی از برکناری نوری ذوق زده شده و همین موضوع را علم کرد و بر طبل اصولگرا نبودن استاندار نواخت.

شخصیت ها دیگر و رسانه های دیگری نیز بودند که در این وادی قلم فرسایی کردند و حتی جانشین وی را نیز مشخص نمودند. گاهی از ممبینی معاونت برنامه و بوودجه ریاست جمهوری که اصالتا خوزستانی است به عنوان استاندار جدید یاد می کردند و گاهی هم از پور موسوی معاون سابق سیاسی استانداری و زمانی هم از حسنود و آوایی .

اخیرا نیز نام یکی دیگر از شخصیت ها بر زبان افتاده که گفته می شود خارج از استان به سر می برد و تا یکی دو ماه دیگر سکان مدیریتی استان را برعهده خواهد گرفت.

در کنار رسانه های منتقد ، بودند و هستند نشریاتی که از ماندن حجازی دفاع کردند و او را بهترین فرد برای اداره استان دانستند.

از جمله این نشریات، روزنامه روزان بود که از هوشیاری و درایت حجازی سخن راند و نوشت : پس از تعویض آخرین استاندار خوزستان، حیات مقدم همه گمان می کردیم سید جعفر حجازی نیز بزودی به همان مشکل اسلاف گرفتار آمده و عمر مدیریت وی نیز چند صباحی بیش نخواهد بود. آنچه برای ما در این حرفه مهم است و باید به آن توجه شود درایت و هوشیاری و توانایی این استاندار خوزستان است که توانست وضعیت نابهنجار خوزستان را در این چند سال اندکی سر و سامان بدهد و تهدید ها را تبدیل به فرصت کند.

سید شریف حسینی نیز از جمله نمایندگان خوزستان است که ماندن حجازی را بر رفتن او ترجیح می دهد و پیشرفت استان را در ثبات مدیریت ها می بیند.

با تمام این تفاصیل  آنچه موافقان و مخالفان استاندار به آن اذعان دارند چربیدن دید عمرانی حجازی بر نگرش سیاسی وی است و همین امر ماندگاری او را رقم زده است. البته بازی دکتر حجازی در پازل سیاسی استان را هم نباید دست کم گرفت.  به گفته برخی از سیاسیون استان ، دلیل ماندن حجازی مهره چینی و بازی حساب شده اوست...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد