سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار دانشگاهی و دانشجویی خوزستان

اتفاقات دانشکده نفت به روایت یک مسئول / اختلاط دختر و پسر !

در حالی که دانشجویان دانشکده نفت اعتراض خود را صنفی می دانند و خواستار روشن شدن بودجه های فرهنگی دانشگاه بودند ، یک مسئول در این دانشگاه درباره اعتراضات دانشجویان توضیحاتی داد.در حالی که دانشجویان دانشکده نفت اعتراض خود را صنفی می دانند و خواستار روشن شدن بودجه های فرهنگی دانشگاه بودند ، یک مسئول در این دانشگاه درباره اعتراضات دانشجویان توضیحاتی داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی و سخنگوی ستاد دانشگاه صنعت نفت درباره گزارش‌ها و خبرهای منتشر شده مبنی بر اعتراضات و تجمعات صنفی دانشجویان دانشکده نفت اهواز در هفته گذشته، به بیان توضیحاتی پرداخت.

دکتر عبدالکریم گیم اظهار داشت: سال‌های پیش جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می شد؛ برپایی مراسم صبح به صورت رسمی و با حضور مسوولان و مراسم بعدارظهر به صورت آزاد و بدون نظارت دانشگاه بود. در مراسم بعدازظهر یکسری کارهای مغایر با ارزش مانند اختلاط غیرمتعارف دختر و پسر و... که در شان دانشجو نبود، رخ می‌داد.

وی افزود: طی 2 سال گذشته مدیریت دانشگاه در جهت اصلاح این ساختار برآمد این تغییر ساختار در قالب حذف موسیقی زنده و استفاده از مجری که در شان دانشگاه صنعت‌نفت باشد، انجام شد.گیم ادامه داد: امسال مقرر شد مراسم فارغ‌التحصیلی تنها در نوبت صبح برگزار شود و مراسم بعدازظهر از برنامه حذف شود اما بعضی از نمایندگان دانشجویان با این امر موافقت نکردند. بعد مقرر شد برنامه‌هایی که ضروری است با دادن زمان و هزینه بیشتر در نوبت صبح برگزار شود. اما دانشجویان با تقاضاهای جدید پیگیر برگزاری جشن در نوبت بعدازظهر بودند. تقاضاهای دانشجویان در پنج جلسه شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، با حضور نماینده‌های آنها بررسی شد و دانشگاه توانست با نماینده‌های دانشکده نفت آبادان به تفاهم برسد و مراسم 3 خردادماه با حضور وزیر نفت و معاونان وی در نوبت صبح برگزار شد اما دانشکده نفت اهواز معترض این امر بود.معاون فرهنگی و اجتماعی و سخنگوی ستاد دانشگاه صنعت نفت اظهار داشت: با دانشجویان دانشکده نفت اهواز درباره اینکه مراسم بعدازظهر فارغ‌التحصیلی در شان دانشجوی دانشگاه صنعت نیست صبحت شد، اما باز هم بعضی از دانشجویان پیگیر برگزاری مراسم بعدازظهر بودند.

گیم افزود: اعضای کمیته‌ای که از طرف دانشجویان برای برگزاری این جشن تشکیل شده بود، استعفا دادند و گفتند ما مسوولیتی درباره برگزاری این جشن نداریم ولی بعد از مدتی مجددا یکی از نمایندگان دانشجویان درخواست لباس برای برگزاری جشن در محوطه دانشگاه را ارائه داد ولی به دلیل اینکه نمایندگان قبلا استعفا داده بودند و وی هم جز مستعفی‌ها بود و هیچگونه سمت و مسوولیتی نداشت، دانشگاه به وی گفت که برای خودش تقاضا کند و نه سایر دانشجویان، چون آنها قصد داشتند با اخذ لباس فارغ‌التحصیلی مراسم دلخواه خود را که خلاف مصوبات شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه است، برگزار کنند که به همین دلیل باز هم دانشگاه با این امر موافقت نکرد.وی ادامه داد: همچنین مدتی پیش یکی از نمایندگان شورای صنفی مراجعه کرده و تقاضا داشت تا برای 230 دانشجوی شرکت کننده در مسابقات المپیاد ورزشی داخلی دانشکده مراسمی مختلط برگزار و از دختران و پسران شرکت‌کننده تقدیر شود. شورای فرهنگی با برگزاری مجزای این مراسم موافقت کرد؛ نماینده دانشجویان هم موافقت خود را اعلام کرد ولی بعد و پس از رایزنی با دانشجویان دیگر، موافقت خود را پس گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی و سخنگوی ستاد دانشگاه صنعت نفت افزود: اعتراضات علنی دانشجویان دانشکده اهواز از 22 خردادمغاه با آوردن سینی‌های غذا در محوطه دانشکده، 23 خردادماه با تجمع دانشجویان و 24 خردادماه با ممانعت و اختلال در برگزاری امتحانات آغاز شد؛ اما دانشکده توانست در چنین شرایطی سه امتحان را در نوبت صبح برگزار کند ولی دانشجویان از برگزاری امتحانات در نوبت بعدازظهر ممانعت کردند و جلوی ورود سایر دانشجویان به سالن را گرفتند که این موضوع به نوعی درگیری بین دانشجویان مخالف و موافق برگزاری امتحان تبدیل شد.معاون فرهنگی و اجتماعی و سخنگوی ستاد دانشگاه صنعت نفت گفت: هیات رییسه دانشگاه برای حفظ آرامش و جلوگیری از سوءاستفاده برخی مقرر کرد که امتحانات باقیمانده دانشکده اهواز لغو و شهریورماه برگزار شود؛ این امر از طریق اعلامیه رسمی از روابط عمومی و سامانه جامع آموزش به تک تک دانشجویان این دانشکده اعلام شد.

گیم توضیح داد: امتحانات پایانی دانشجویان ورودی سال 87 که در آستانه فارغ التحصیلی هستند، به زودی – در تیرماه – برگزار می‌شود تا به کسی آسیب و ضربه وارد نشود. امتحانات سایر ورودی‌ها هم در اسرع وقت برگزار خواهد شد.وی افزود: تشکلات اسلامی و بسیج جامع اسلامی آبادان و اهواز در اطلاعیه‌ای این افراد را محکوم و از اقدامات مدیریت حمایت کردند.معاون فرهنگی و اجتماعی و سخنگوی ستاد دانشگاه صنعت‌نفت گفت: هدف ما اجرای قانون است؛ صرفا طبق آیین‌نامه‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و در چارچوب آن، با دانشجویان خاطی در این زمینه برخورد می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد