سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار اقتصادی استان

  

سود خارجی ها از خرمای خوزستان ! ویژه

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: 750 گرم از خرمای صادر شده استان توسط شرکت‌های بسته بندی خارجی با قیمت 7 دلار در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد.به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، سید خلف موسوی در سومین جلسه شورای اداری اداره‌های تعاون، کار و رفاه استان اظهار داشت: سالی 70 هزار تن محصول خرما از استان صادر می‌شود که کیلویی کمتر از یک دلار به فروش می‌رسد این در حالی است که با بسته‌بندی توسط شرکت‌های خارجی با قیمتی بسیار بالاتر در بازار جهانی عرضه می‌شود.

وی خواستار توجه به فرآوری و بسته بندی مناسب محصول خرما برای جذب بازار جهانی شد و افزود: در صورت توجه بیش از پیش به بسته بندی مناسب محصول خرما می‌توان هر کیلوگرم خرما را با قیمتی بالاتر از پنج دلار در بازار جهانی به فروش رساند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان کلید قفل توسعه را نیروهای انسانی اعلام کرد نه امکانات و اعتبار، خاطر نشان کرد: در زمانی که نه تکنولوژی بود و مهندسی بود، بهترین سازه‌های آبی تاریخی در شوشتر و دزفول ساخته شدند. بنابراین، زیربنای توسعه انسان‌های آموزش دیده و ماهر هستند نه اعتبار و امکانات. اگر نیروها را خوب انتخاب و مدیریت کنیم به طور حتم پیشرفت قابل توجهی خواهند کرد.

وی به متقاضیان طرح توسعه کشاورزی مهر هشدار داد و گفت: آن دسته از افرادی که به عنوان دامدار وام می‌گیرند و دام می‌خرند، نباید بعد از چند روز دام‌های خود را بفروشند. چرا که وام شان به منابع داخلی تبدیل خواهد شد و با سود بالا باید اقساط وام‌های خود را پرداخت کنند. وام با سود 7 درصد تنها به متقاضیانی تعلق می‌گیرد که در تولید و اشتغال نقش داشته باشند.

وی بر ضرورت تلاش بیشتر رییسان اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان برای رسیدن سهم بخش تعاونی در اقتصاد کشور به 25 درصد تا آخر برنامه پنج ساله پنجم تأکید کرد و گفت: در راه ساماندهی متقاضیان طرح توسعه کشاورزی مهر و تشکیل تعاونی تلاش کنید. اگر شما که متولی بخش تعاونی هستید جلو نروید و تلاش نکنید انتظار نداشته باشد که دیگران بیایند و کار شما را انجام دهند.

موسوی با اشاره به ظرفیت تولید در استان گفت: حدود 2/13 میلیون تن محصول کشاورزی در استان تولید می شود که 3 میلیون تن قابلیت بسته بندی دارند اما از این مقدار تنها 700 هزار تن بسته‌بندی و صادر می‌شود و ما 2 میلیون و 300 هزار تن ظرفیت خالی داریم. در حالی که بسته بندی در صدور محصول و کالا بسیار مؤثر است.

 

افتتاح بزرگترین کارخانه چوب نئوپان در خوزستان

شوشان: بزرگترین کارخانه تخصصی چوب و نئوپان جنوب و جنوب غرب کشور با مشارکت بخش خصوصی در مساحتی 8 هزار متر مربع و با اعتبار 30 میلیارد ریال در شهرک صنعتی گتوند به بهره برداری رسید.

مدیرعامل کارخانه راشا چوب خوزستان در گفت و گویی اظهار داشت: ساخت این کارخانه به منظور تولید مبل در بخش خانگی و صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس از سال 89 آغاز شد و علاوه بر خوزستان به استانهای ایلام ، لرستان ، بوشهر و کهگیلویه بویراحمد نیز محصولات خود را صادر میکند.

رحیم حاجی با اشاره به اینکه روند اجرایی برای این کارخانه سه مرحله در نظر گرفته شده است خاطر نشان کرد: در مرحله نخست آن برای 50 نفر به صورت مستقیم و 3 هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال فراهم شده است .

حاجی تصریح کرد: : مراحل دوم و سوم این کارخانه نیز تا پایان امسال با اعتباری بالغ بر 100 میلیاردریال به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: در این کارخانه از جدید ترین دستگاههای روز دنیا شامل پنل بورد ( برش خودکار ، ایجاد 100متر برش درهر دقیقه) ، سی ان سی (بزرگترین برشهای منحنی ) ، پی وی سی ( دستگاه پرقدرت چسب پی وی سی ) و پرس (نصب روکش) استفاده شده است. .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد