سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

حاشیه های افتتاح پروژه های دانشگاه شهید چمران اهواز

مراسم افتتاح 16 پروژه دانشگاه شهید چمران اهواز که با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اهواز انجام شد با حاشیه هایی همراه بود.شوشان: مراسم تعداد 11 پروژه عمرانی دانشگاه شهید چمران اهواز افتتاح و 5 پروژه جدید کلنگ زنی شد.

این پروژه‌ها با حضور دکتر متکان معاون اداری مالی و مدیریت منابع انسانی و دکتر ساداتی نژاد معاون امور حقوقی ومجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره‌برداری رسید. این پروژه ها شامل مرکز رشد جامع پارک علم وفناوری، سالن غذاخوری خلیج فارس، فاز دوم ساختمان آزمایشگاه مرکزی، نیروگاه خورشیدی، ساختمان اداری پارک علم وفناوری خوزستان، پردیس دانشگاهی، سایبان‌های دانشگاه، سیستم اتوماسیون وزارتی، بهینه سازی شبکه اینترنت دانشگاه، تعمیر و راه‌اندازی دستگاه میکروسکوپ الکترونی عبوری (TEM ) و تکمیل عملیات محوطه سازی خوابگاه شهید علم الهدی‏‏، کلنگ زنی سالن چند منظوره دانشگاه، ساختمان مرکزی پارک علم وفناوری ودانشکده علوم زمین بود.

تجلی توان متخصصین دانشگاه شهید چمران در سال حمایت از تولید ملی

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نام‌گذاری شده است، دستگاه TEM که یک میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه خرید آن است و مدت زیادی به دلیل خرابی قابل استفاده نبود، با توان متخصصین دانشگاه و مدیریت صحیح تنها با 20 میلیون تومان احیاء شد و مورد استفاده مجدد قرار گرفت.

رشد 71 درصدی بودجه دانشگاه های خوزستان

معاون اداری‏ مالی و‏ مدیریت منابع انسانی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاح این پروژه ها از رشد به طور متوسط 71 درصدی بودجه جاری دانشگاه‌‌های خوزستان در سال‌جاری با وجود کاهش بودجه جاری دولت خبر داد و گفت: عنایت خاص دولت خدمتگزار و پیگیری دلسوزانه مدیریت دانشگاه دکتر مروتی باعث این رشد ارزشمند در اعتبارات دانشگاه شهید چمران اهواز گردیده است. وی عملکرد دکتر مروتی به عنوان یک مدیر نمونه ی دانشگاهی در دانشگاه شهید چمران اهواز را مطلوب ارزیابی کرد. معاون اداری‏ مالی‏ و مدیریت منابع انسانی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری متعهد شد به همان میزان که استانداری خوزستان برای تجهیز آزمایشگاه مرکزی و زیرساخت‌های پژوهشی دانشگاه شهید چمران اعتبار اختصاص دهد، معاونت اداری مالی وزارت علوم نیز بودجه اختصاص دهد.

حلقه مفقوده خوزستان از نگاه استاندار

دکتر حجازی استاندار خوزستان نیز در این مراسم گفت: نیروی انسانی یکی از حلقه‌های مفقوده توسعه استان خوزستان است و اعتقاد ما این است که اگر این حلقه‌ها را به یکدیگر وصل نماییم مشکلات استان نیز حل خواهند شد. دکتر حجازی خاطرنشان کرد: در بخش نیروی انسانی خوزستان اگر چه نیروهای ما از لحاظ ولایتمداری اعتقاد و کیفی در وضعیت خوبی هستند اما در بحث توانمندی مشکلات جدی داریم.

جایگاه 14 خوزستان از لحاظ رتبه علمی دانش آموزان

دکتر حجازی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد رتبه علمی دانش آموزان استان از 27 به 14 ارتقاء پیدا کرد. البته این رتبه برای استانی که در صنعت، تجارت و کشاورزی حرف نخست را می‌زند، خوب نیست و لازم بود با توجه به ظرفیت‌ها، پایه‌های‌ آن را بیش از این تقویت می‌کردیم. حجازی گفت: پایه‌های استان نیروی انسانی است که بایستی، توانمند، ‌کارآمد، متعهد، خلاق و در خدمت استان باشد که به حمدالله این حرکت در آموزش پرورش شروع شد. در بخش‌های اعتقادی هم با آغاز طرح معراج اندیشه و هماهنگی با حوزه علمیه، حرکت‌هایی را در پیش گرفته‌ایم.

اولویت های آینده دانشگاه چمران

دکتر حسن مروتی رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این مراسم اظهار داشت: احداث دانشکده‌های عمران و معماری، حقوق، هوا و فضا و فیزیک و مهندسی هسته‌ای از جمله طرح‌های اولویت‌دار دانشگاه در سال‌های آینده هستند. وی خاطرنشان کرد: مجوز احداث دانشکده فیزیک و مهندسی هسته‌ای از هیئت امنای دانشگاه اخذ شده و درباره دانشکده عمران ومعماری نیز در سال 92 عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

افزایش سرانه فضای آموزشی

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: سرانه فضای آموزشی در دانشگاه شهید چمران اهواز تا قبل از سفرهای دولت به خوزستان 4.46 مترمربع به ازای هر دانشجو بود ولی این شاخص هم اکنون به 7 مترمربع افزایش یافته است این درحالی است که در این سال‌ها حداقل 5 هزار دانشجو به جمعیت دانشجویی دانشگاه افزوده شده است. همچنین در این مدت سرانه فضای کمک آموزشی شامل خوابگاه‌ها و زمین‌های ورزشی به 13.69 مترمربع رسیده است. در ابتدای برنامه چهارم توسعه و سفر نخست ریاست جمهوری به خوزستان، مشخص شد 277 هزار مترمربع ازنظر فضای آموزشی و کمک آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز با کمبود مواجه است که با عزم دولتمردان و پیگیری های انجام شده تاکنون 78 هزار و 873 مترمربع فضای آموزشی و کمک آموزشی تکمیل و ایجاد شده و 43 هزار و 900 مترمربع نیز فضا در دست احداث است وی از تلاش ها و حمایت های صادقانه استاندار محترم خوزستان صمیمانه قدردانی کرد.استقبال اساتید و روسای دانشکده ها از این مراسم از نکات قابل توجه این مراسم بود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد