سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

/بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی دانشگاه شهید چمران/
استاندار خوزستان مطرح کرد:
کمبود نیروی انسانی از موانع جدی توسعه و پیشرفت استان

 

استاندار خوزستان در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی دانشگاه شهید چمران گفت: از دلایل مهم لزوم ارتقاء تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های استان، ‌جذب هیات‌علمی و به دنبال آن تأمین نیروی انسانی است؛ دانشگاه شهید چمران به عنوان دانشگاه مادر خوزستان باید مرکز تربیت مدرس باشد.  

به گزارش خبرنگار علمی‌وآموزشی خبرگزاری، دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ دکتر سید جعفر حجازی در این مراسم که امروز(یکشنبه، 28 خردادماه) ‌برگزار شد، اظهارداشت: به حمدالله در استان خوزستان با پشتیبانی و توجه مقام معظم رهبری و عدالت محوری ریاست جمهوری در دولت نهم و دهم، فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف سرعت گرفت. وی ادامه‌داد: در استان خوزستان چند حلقه مفقوده وجود دارد که موانع جدی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شوند و رفع این موانع نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد. یکی از مهم‌ترین نیازهای اصلی استان، مسئله نیروی انسانی آن است.

 استاندار خوزستان اظهارداشت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد رتبه علمی دانش آموزان استان از 27 به 14 ارتقاء پیدا کرد. البته این رتبه برای استانی که در صنعت، تجارت و کشاورزی حرف نخست را می‌زند، خوب نیست و لازم بود با توجه به ظرفیت‌ها، پایه‌های‌ آن را بیش از این تقویت می‌کردیم. حجازی گفت: پایه‌های استان نیروی انسانی است که بایستی، توانمند، ‌کارآمد، متعهد، خلاق و در خدمت استان باشد که به حمدالله این حرکت در آموزش پرورش شروع شد. در بخش‌های اعتقادی هم با آغاز طرح معراج اندیشه و هماهنگی با حوزه علمیه، حرکت‌هایی را در پیش گرفته‌ایم. وی بیان کرد: در خصوص دانشگاه باید به 2 مورد توجه داشت، یکی این‌که افراد پشت کنکوری زیادی داریم که متقاضی ورود به دانشگاه هستند و دیگر این‌که سالانه 54 هزار نفر از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند اما بازار کار برای این افراد زیاد نیست. ما باید از ابتدا مدارس خود را به سمت فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی سوق می‌دادیم. استاندار خوزستان با تاکید بر این‌که دانشگاه شهید چمران به عنوان دانشگاه مادر خوزستان باید مرکز تربیت مدرس در استان باشد، اظهارداشت: همچنین اگر قرار باشد نیروی انسانی را به استان جذب کنیم و نگه داریم، بایستی برای آن دلخوشی ایجاد کنیم. خوشبختانه همکاری صنعت با دانشگاه در این زمینه بسیار موردتوجه است. وی گفت: جذب اعتبارات پژوهشی از صنایع توسط دانشگاه شهید چمران بسیار خوب بوده‌است؛ به طوری‌که امسال این دانشگاه در جذب اعتبارات پژوهشی در میان استان‌های کشور به جز تهران رتبه نخست و در میان دانشگاه‌های کشور از نظر تعداد قراردادها دوم و از نظر مبلغ قراردادهای پژوهشی رتبه سوم را کسب کرده‌است. این امر در کیفیت کار دانشگاه‌ها بسیار تاثیر خواهد گذاشت.

 به گزارش خبرنگار علمی‌وآموزشی در پایان این مراسم معاون اداری مالی و مدیریت منابع انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سیستم اتوماسیون وزارتی را افتتاح کرد؛ همچنین از دکتر سیدجعفر حجازی استاندار خوزستان و سید محمدرضا ابطحی مدیر دفتر فنی و عمرانی دانشگاه شهید چمران اهواز با اهدای لوح، تقدیر شد.

 

به دلیل تاخیر در اعلام تعطیلی ادارات؛
بسیاری از کارمندان اهوازی امروز از منزل خارج شدند

 

با وجود اینکه غلظت گرد و غبار در ساعات اولیه صبح امروز بسیار زیاد بود و پیش‌بینی می‌شد که ادارات شهر اهواز تعطیل شوند، به دلیل تاخیر در تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی درباره تعطیلی ادارات، بسیاری از کارمندان از منزل خارج شدند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسنای خوزستان، موج گرد و غبار که هم‌اکنون در شهر اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان مستقر است، از ساعات نخستین بامداد امروز (سه‌شنبه) وارد استان شد و غلظت آن نیز قابل توجه است، با این وجود تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی درباره تعطیلی ادارات با تاخیر انجام شد و بسیاری از کارمندان با تصور اینکه امروز ادارت تعطیل نیست عازم محل کار خود شدند؛‌ این در حالی است که اطلاع‌رسانی درباره تعطیلی ادارات پس از ساعت 8 صبح انجام شد و بسیاری از کارمندان در این ساعت در محل کار خود حاضر بودند.

 تصمیم‌گیری درباره تعطیلی ادارات در حالی با تاخیر انجام شد که این موضوع از سوی دولت به استاندار تفویض شده و تصمیم‌گیری در شهرستان‌ها نیز بر عهده فرمانداران است؛ در چنین شرایطی پیگیری خبرنگار ایسنا در ساعات اولیه صبح امروز به جایی نرسید و در نهایت خبر تعطیلی ادارات با تاخیر اعلام شد.

 معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنای خوزستان اعلام کرد که اطلاعیه پیش‌بینی گرد و غبار، ساعت 14 روز گذشته (دوشنبه) منتشر شده و در این اطلاعیه اعلام شد که امروز شاهد گرد و غبار در استان خواهیم بود. این پدیده به دلیل تغییرات فشار هوا و وزش باد در شمال کشور عراق ایجاد شده و از نیمه‌شب گذشته ذرات گرد و خاک وارد استان شدند.

 وی با بیان اینکه با توجه به سکون نسبی هوا پیش‌بینی می‌شود گرد و غبار تا اواخر وقت امروز در استان مستقر باشد، افزود: در حال حاضر میزان ذرات معلق در آسمان اهواز 5000 میکروگرم بر مترمکعب است؛ همچنین میزان ذرات معلق در آسمان آبادان 5200، دزفول 4900 و سوسنگرد 3000 میکروگرم بر مترمکعب است.

 احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز به خبرنگار ایسنای خوزستان گفت: درباره پیش‌بینی گرد و غبار مساله‌ای که وجود دارد این است که در حال حاضر هواشناسی تنها می‌تواند ورود یک توده گرد و غبار به استان را پیش‌بینی کند و تا زمانی که این توده به استان وارد نشده نمی‌توان گفت غلظت آن چه میزان است؛ به عنوان مثال هفته گذشته هواشناسی اعلام کرد که یک توده گرد و غبار در حال حرکت به سمت استان است و این در حالی است که غلظت ذرات معلق حتی از 300 میکروگرم هم بیشتر نشد.

 وی افزود: شب گذشته با وجود اینکه اطلاعیه هواشناسی استان منتشر شده بود، ولی تا ساعت 4 بامداد غلظت ذرات معلق در هوا بسیار اندک بود و حتی از 300 میکروگرم هم بیشتر نشد، این در حالی است که تا ساعت 6 صبح و در کمتر از دو ساعت میزان ذرات معلق در هوا به 5000 میکروگرم رسید.

 لاهیجان‌زاده با تاکید بر اینکه معضل گرد و غبار آثار و عوارض اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی زیادی به همراه دارد، تصریح کرد: در حال پیگیری برای دستیابی به سایت‌هایی ماهواره‌ای هستیم و در صورت تحقق این موضوع، غلظت ذرات معلق نیز قابل پیش‌بینی خواهد بود.

 در چنین شرایطی این سوال مطرح می‌شود که علت تاخیر در تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی درباره تعطیلی ادارات، در فاصله زمانی ساعت 4 بامداد تا 8 صبح چیست؟ در شرایطی که اطلاعیه گرد و غبار از یک روز قبل منتشر شده و غلظت گرد و غبار هم به اندازه‌ای است که آسمان شهر اهواز کاملا زرد رنگ شده، چرا باید اطلاع‌رسانی با تاخیر انجام شود و بسیاری از کارمندان مجبور شوند در چنین شرایطی از منزل خارج شوند و در ترافیک رفت و برگشت خود از ادارات بمانند؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد