سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آخبار آثار اقتصادی و اجتماعی ریزگردها در استان

ریزگردها تا اواخر وقت امروز،درآسمان خوزستان جولان می دهند
 
اهواز- معاون مدیر کل هواشناسی استان خوزستان گفت: ریزگردها تا اواخر وقت امروز سه شنبه در آسمان استان خوزستان خواهند بود.
 

' علیرضا غلامپور' سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پدیده به دلیل تغییرات فشار هوا و وزش باد در شمال کشور عراق ایجاد شده و از نیمه‌شب گذشته ذرات گرد و خاک وارد استان خوزستان شدند.
وی افزود: با توجه به سکون نسبی هوا پیش‌بینی می‌شود گرد و غبار تا اواخر وقت امروز در آسمان استان خوزستان مستقر باشد.
غلامپور افزود: در حال حاضر میزان ذرات معلق در آسمان اهواز سه هزار و 700 در آبادان سه هزار و 500 و در امیدیه دو هزار و 200 میکروگرم بر مترمکعب است.
این مقام مسوول بیان داشت: میزان دید معمولی تاپیش ازظهرامروز 200 متر گزارش شده و ریزگردها تمامی شهرهای استان را در برگرفته است.
گفتنی است پدیده گردوغبار امروز سه شنبه ادارات شهرهای اهواز، دزفول ، آبادان و خرمشهر ،شادگان و برخی دیگرشهرهای خوزستان را به تعطیلی کشاند.
طی ماه جاری این دومین باری است که گردو غبارغلیظ دراستان خوزستان پدیدارمی شود . سوم خردادماه جاری به دلیل غلظت بالای گردو غبار معلق در هوا، ادارات شهرستان اهواز و برخی شهرستان‌های استان خوزستان تعطیل شدند.

براثرپدیده گردوغبار:
بیش از هشت پرواز صبح امروز فرودگاه اهواز لغو شد
 
اهواز-مدیر روابط عمومی اداره کل فرودگاه های خوزستان گفت: به علت بروز گرد و غبار نسبتا' غلیظ، بیش از هشت پرواز صبح امروز /سه شنبه / فرودگاه اهواز در مسیرهای مختلف لغو شد.
 

'مجید ملایانی' سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پرواز ایران ایر مسیر تهران-اهواز و برعکس با شماره پرواز های 416 و 417 در ساعت شش و 40 دقیقه، اهواز-کیش و اهواز-خارک از جمله این پروازها بودند که لغو شدند.
وی افزود: پرواز اهواز-دبی به شماره 7918 که قراربود در ساعت 10 پرواز کند تا اطلاع ثانوی تاخیر دارد.
لازم به ذکر است است گرد و غبار غلیظ از صبح امروز آسمان بسیاری از شهرهای جنوبی خوزستان را درنوردید .
اداره کل محیط زیست خوزستان میزان غلظت گرد و غباردر آسمان اهواز در روز سه شنبه را سه هزار و 700 میکرو گرم بر مترمعکب، در آبادان سه هزار و 500 و در امیدیه دو هزار و 200 میکرو گرم بر مترمکعب اعلام کرد که این وضعیت در حالت طبیعی 150 میکرو گرم بر متر مکعب می باشد.

پرواز های فرودگاه بین المللی آبادان به علت گرد و غبار لغو شد
 
آبادان- مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی آبادان از لغو پرواز های صبح روز سه شنبه فرودگاه آبادان به مقصد تهران به علت گرد و غبار و دید کم خلبان خبر داد
 
'سیما یوسفی شیخ رباط' در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: به علت پدیده گرد و غبار غلیظ که بر فضای منطقه حاکم شده پروازهای صبح فرودگاه بین المللی آبادان لغو شد.
گردو خاک همچنین باعث شد تا صیادان بومی اروندکنار که این روزها به صید ماهی فصلی صبور در اروندرود مشغول هستند امروز 'سه شنبه ' به دریا نروند.
گردو غبار که از شب گذشته در هوای شهرهای آبادان و خرمشهر استقرار یافت خانه نشینی مردم را موجب شده است.
اداره هواشناسی آبادان نیز نفوذ توده گردو خاک از سوی کشور عراق را علت بروز این پدیده در جنوب خوزستان اعلام کرد و افزود: دید افقی در این دو شهرستان به کمتر از 100 متر رسیده است.ک/3 7102/641

 
آلودگی هوا درآبادان و خرمشهربه 45 برابر حد مجاز رسید
 
آبادان-رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: میزان آلودگی هوا بر اثر هجوم ریز گرد ها در شهرستان های آبادان و خرمشهر به 45 برابر حد مجاز رسید.
 
سید 'احمد موسوی آزاد ' درگفتگو با خبرنگار ایرنا میزان گردو غبار موجود در هوای این دو شهرستان را شش هزارو 800 میکروگرم برمترمکعب اعلام کرد.
وی از سالمندان و افراد مبتلا به بیماری های تنفسی و قلبی خواست تا حد امکان از منازل خارج نشوند.
رییس اداره هواشناسی آبادان سامانه گرد و غبار امروز سه شنبه را ناشی از تغییرات جوی در صحراهای کشور عراق اعلام کرد.
'سعید ابراهیمیان' گفت :این پدیده دید افقی در شهرستان را به کمتر از 100 متر رسانده است.
وی تغییرات دما در 24 ساعت گذشته در آبادان را از 30 درجه تا 50 درجه سانتی گراد متغیر اعلام کرد.
همچنین فرمانداری ویژه آبادان باصدور اطلاعیه ای تمامی اداره ها و نهادهای دولتی را در روز سه شنبه تعطیل اعلام کرده است

 
پدیده گردوغبار بازهم دستگاههای شهرستان اهواز را به تعطیلی کشاند
 
اهواز- فرماندار اهواز گفت: کلیه ادارات و دستگاههای اجرایی امروز سه شنبه به دلیل بروز گرد و غبار تعطیل است.
 

' عبدالعزیز فدعمی' سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امتحانات پایان ترم دانشگاه ها و مدارس بر قرار است و دانشجویان و دانش اموزان می توانند بر سر جلسه امتحان حاضر شوند.
وی گفت: مراکز خدماتی همچون اورژانس و بیمارستان ها برای سرویس دهی به بیماران فعال هستند.
همچنین مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان اعلام کرده است که تعطیلی هر شهر به تصمیم فرمانداری همان شهرستان در شرایط گرد و غبار محول شده است اما تعطیلی ادارات شهرهای جنوبی استان همچون آبادان ، خرمشهر و شادگان بلحاظ شرایط نامساعد هوا امروز حتمی است.
رسول صالحی ازمردم به ویژه افراد بیمار قلبی و عروقی خواست در سطح شهر تردد نکنند.
اداره کل محیط زیست استان خوزستان میزان غلظت گرد و غبار در اهواز را چهار هزار و 858 بر مترمکعب اعلام کرد. براساس این گزارش غلظت این پدیده در ساعت شش صبح امروز پنج هزار و 600 بر مترمکعب بوده که در حال کاهش است.

ریزگردها بازهم شهرهای جنوبی خوزستان را به تعطیلی کشاند
 
اهواز- ریزگردها امروز سه شنبه شهرهای جنوبی استان خوزستان را به تعطیلی کشاند.
 
گزارش استانداری خوزستان حاکی است که درپی بروز این پدیده دستگاههای اداری شهرهای اهواز ، آبادان ، خرمشهر و شادگان تعطیل شدند.
فرماندار اهواز درگفت وگو با ایرنا اعلام کرد :کلیه ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستان اهواز امروز سه شنبه به دلیل بروز گرد و غبار تعطیل است.
عبدالعزیزفدعمی افزود: امتحانات پایان ترم دانشگاه ها و مدارس بر قرار است و دانشجویان و دانش اموزان می توانند بر سر جلسه امتحان حاضر شوند.
وی گفت: مراکز خدماتی همچون اورژانس و بیمارستان ها برای سرویس دهی به بیماران فعال هستند.
مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان اعلام کرد که تعطیلی هر شهر به تصمیم فرمانداری همان شهرستان در شرایط گرد و غبار محول شده است اما ادارات شهرهای جنوبی استان همچون آبادان ، خرمشهر و شادگان بلحاظ شرایط نامساعد هوا امروز تعطیل اعلام شده است .
رسول صالحی ازمردم به ویژه افراد بیمار قلبی و عروقی خواست در سطح شهر تردد نکنند.
مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان خوزستان میزان غلظت گرد و غبار در اهواز را چهار هزار و 858 بر مترمکعب اعلام کرد.
عسکری افزود: غلظت این پدیده در ساعت شش صبح امروز پنج هزار و 600 بر مترمکعب بوده که در حال کاهش است.
معاون مدیر کل هواشناسی استان خوزستان شعاع دید کنونی دراهواز را 200 متراعلام کرد و افزود: ریزگردها تا اواخر وقت امروز در آسمان استان خواهند بود،
' علیرضا غلامپور' اظهار داشت: این پدیده به دلیل تغییرات فشار هوا و وزش باد در شمال کشور عراق ایجاد شده و از نیمه‌شب گذشته ذرات گرد و خاک وارد استان شدند.
وی افزود: با توجه به سکون نسبی هوا پیش‌بینی می‌شود گرد و غبار تا اواخر وقت امروز در استان مستقر باشد،
غلامپور افزود: در حال حاضر میزان ذرات معلق در آسمان اهواز سه هزار و 700 میکرو گرم برمترمعکب ، در آبادان سه هزار و 500 و در امیدیه دو هزار و 200 میکروگرم بر مترمکعب است.
این مقام مسوول بیان داشت: در حال حاضر دید 200 متر است و ریزگردها تمامی شهرهای استان را در برگرفته است.
گفتنی است آخرین باری که غلضت بالای گردو غبار دستگاههای اداری شهرهای جنوبی خوزستان را به تعطیلی کشاند سوم خردادماه جاری بود.
گرد وغبار شدید موجب تعطیلی ادارات اندیمشک شد
 
دزفول - گرد و غبار شدید و غلظت بالای ذرات معلق در هوای منطقه موجب تعطیلی کلیه ادارات و دستگاههای دولتی در شهرستان اندیمشک شد.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا شدت گرد و غبار در اندیمشک به حدی افزایش یافته که هم اکنون شهروندان در این شهرستان برای انجام کارهای روزمره خود به ناچار از ماسک استفاده می کنند.
فرماندار اندیمشک در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اهمیت سلامتی شهروندان و غلظت بالای ذرات معلق درهوا، کلیه ادارات شهرستان اندیمشک تعطیل شده است.
'رضا رضایی فاضل' از شهروندان خواست برای حفظ سلامتی خود تا حد امکان از آمد و شدهای غیر ضروری در خارج ازمنازل پرهیز کنند.
بدلیل غلظت گرد و غبار در زمان حاضر فاصله دید در منطقه کاهش شدید یافته ضمن اینکه میزان ذرات معلق در هوا 32 برابر حد مجاز اعلام شده است.
7281/538

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد