سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

استاندار آستارا خان روسیه وارد خوزستان شد
اهواز - خبرگزاری مهر: استاندار آستارا خان روسیه به منظور توسعه روابط با استان خوزستان، دوشنبه شب در راس هیئتی وارد این استان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال سفر چندی قبل استانداری خوزستان به استان آستارا خان در کشور روسیه و بحث و تبادل نظر برای توسعه روابط دوجانبه، استاندار آستارا خان در راس هیئتی به منظور نهایی کردن توافقات صورت گرفته، دوشنبه از طریق فرودگاه بین المللی اهواز وارد استان خوزستان شد.

ژیلکین الکساندر الکساندرویچ پس از ورود به فرودگاه بین المللی اهواز، مورد استقبال مسئولان استانداری خوزستان قرار گرفت.

در این سفر که با هدف توسعه روابط خارجی اقتصادی، تجاری و گردشگری میان دو استان استاراخان روسیه و خوزستان انجام می گیرد قرار است هیئت استانداری آستاراخان از بندر امام خمینی(ره)، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر، دانشگاه شهید چمران اهواز و شرکت فولاد خوزستان دیدن کنند.

بازدید از نمایشگاه توانمندیهای خوزستان و دیدار و گفتگو با تجار و بازرگانان استان خوزستان نیز از دیگر برنامه های سفر هیئت روسی خواهد بود.

همچنین قرار است کارگروه های تجار و بازرگانان دو طرف به منظور توسعه و تقویت همکاریهای بین دو استان و عقد تفاهمنامه توسط استانداران خوزستان و استاراخان تشکیل شود.

 

دانشگاه چمران اهواز به شکل مناسب رشد نکرده است

اهواز - خبرگزاری مهر: معاون اداری‏ مالی ‏ مدیریت و توسعه منابع انسانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز آنگونه که در شان این دانشگاه به حساب می آید به رشد و تعالی دست نیافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر متکان پیش از ظهر یکشنبه در مراسم بهره برداری از 16 پروژه مصوبات هیئت دولت در دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: این دانشگاه جزو قدیمی ترین دانشگاه های کشور است و انتظاری که از آن داریم از برخی دیگر از دانشگاه ها نداریم.

متکان افزود: بر این اساس توجه به دانشگاه شهید چمران با توجه به سابقه درخشان و حضوری که فعالانه در حماسه هشت سال دفاع مقدس داشته ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به عنایت دولت به حوزه علم و پژوهش اضافه کرد: بودجه دانشگاه های استان خوزستان شامل پنج دانشگاه چمران‏ جندی شاپور دزفول، بهبهان، رامین اهواز و علوم و فنون خرمشهر به طور متوسط 71 درصد رشد یافته اما این رشد در آموزش عالی بیش از 2.5 برابر سالهای گذشته بوده است.

متکان گفت: بودجه دانشگاه های استان از 480 میلیارد ریال در سال 90 به 680 میلیارد ریال در سال 91 رسیده و این نشان دهنده نگاه ویژه دولت و نظام به حوزه دانشگاه های کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز یک دانشگاه مادر است اگر چه خروجیهای علمی و پژوهشی خوبی داشته اما تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی آن اندک است و باید افزایش یابند.

معاون اداری‏ مالی و‏ مدیریت و توسعه منابع انسانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: در این خصوص از تمامی اساتید می خواهیم که به کمک دانشگاه بیایند تا هر چه سریعتر این دانشگاه بتواند به جایگاه واقعی خود برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد