سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان

بار دیگر
گرد و غبار آبادان را به تعطیلی کشاند

خبرگزاری فارس: از صبح امروز با ورود پدیده ناخوانده گرد و غبار به آبادان، بار دیگر تمام ادارات تعطیل و زندگی شهروندان مختل شده است.

خبرگزاری فارس: گرد و غبار آبادان را به تعطیلی کشاند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، باز هم گرد و غباری برخاسته از خاک هم‌مرزی‌‌هایمان؛ کشورهای عراق و عربستان، زندگی مردم این منطقه را مختل کرد.

این پدیده که از ابتدای صبح امروز وارد منطقه شده بنا به گفته هواشناسی "تا اواخر وقت امروز شهروندان را همراهی می‌کند".

امروز هم برای ...بار نوستالژی ماسک‌های حک شده بر دهان تکرار شده و این تکرارها ظاهراً تمام ناشدنی‌اند.

* تداوم گرد و غبار تا اواخر وقت امروز

رئیس اداره هواشناسی آبادان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته بیشترین میزان دمای هوای آبادان 50 و کمترین آن 30 درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی افزود: دمای فعلی هوای منطقه 32 درجه بوده که نسبت به روز گذشته با کاهش سه درجه‌ای همراه بوده است.

سعید ابراهیمیان با اشاره به میزان رطوبت حاکم بر منطقه تصریح کرد: همچنین در 24 ساعت گذشته بیشترین رطوبت موجود در شهرستان 23 و کمترین شش درصد بوده است.

وی اضافه کرد: رطوبت فعلی 19 درصد است که رفته رفته تا پایان روز با افزایش مواجه خواهد بود.

رئیس اداره هواشناسی آبادان خاطرنشان کرد: پدیده گرد و غبار که از کشور عراق وارد شهرمان شده تا اواخر وقت امروز تداوم خواهد داشت و این پدیده دید افقی شهرستان را به 100 متر رسانده است.

تاکنون میزان غلظت گرد و غبار گزارش نشده است.

 
 
با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال
دستگاه ثبت آلاینده‌های هوا در آبادان راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست آبادان گفت: با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 300 میلیون ریال، دستگاه سنجش و ثبت آلاینده‌های هوا در این منطقه راه‌اندازی شد.

خبرگزاری فارس: دستگاه ثبت آلاینده‌های هوا در آبادان راه‌اندازی شد

سیداحمد موسوی آزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: با توجه به قرار داشتن شهر آبادان در مجاورت پالایشگاه و پتروشیمی همچنین در معرض بودن این منطقه در مسیر ریزگردهای آلوده گرد و غبار، نصب و راه‌اندازی دستگاه سنجش و ثبت آلاینده‌های هوا در این شهر کاملاً ضروری احساس می‌شد.

وی افزود: با رایزنی‌های انجام شده و حمایت‌های صورت گرفته از استان، موفق به تأمین اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی تهیه و راه‌اندازی شد.

رئیس اداره محیط زیست آبادان تصریح کرد: این دستگاه با ذخیره کردن انواع گازها و ذرات گرد و خاک موجود در هوا، آنها را اندازه‌گیری کرده و از طریق صفحه دیجیتالی اطلاع‌رسانی می‌کند.

وی اضافه کرد: با دسترسی به این دستگاه و استفاده از اطلاعات آن به‌راحتی می‌توان سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی همچنین شهروندان شهرستان را برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آلودگی‌های مختلف هوا مطلع کرد.

موسوی‌آزاد خاطرنشان کرد: همه تلاش ما در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمت‌رسانی به شهروندان است.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با حمایت بیش از پیش مسئولان، هر چه سریع‌تر شاهد حذف همیشگی پدیده گرد و غبار در شهرهای مختلف کشور به‌ویژه آبادان باشیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد