سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی . هنری . ادبی

سرانجام کارگاه‌های ادبی حوزه هنری خوزستان چه شد؟
فرهنگی و هنری  28/3/1391  10:26:14
913-15180-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مسؤول دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خوزستان گفت: فراخوان ثبت‌نام در کارگاه‌های ادبی حوزه هنری تا 10 روز آینده منتشر می‌شود.

محمد شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان بیان کرد: حوزه هنری خوزستان چند هفته پیش از مکان قبلی خود (طبقه فوقانی سینما اکسین) به مکان جدیدی منتقل شد و قرار است مکان قبلی به منظور برگزاری این کارگاه‌های ادبی آماده شود.

وی افزود: دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در این مدت به دلیل مسایل مرتبط با جابه‌جایی موفق به برگزاری جلسات یا برنامه‌های ادبی نشد اما بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته محل برگزاری این کارگاه‌ها تا 20 تیر راه‌اندازی و ثبت‌نام آغاز می‌شود. بر اساس این برنامه‌ریزی کلاس‌ها در روزهای شنبه، یکشنبه و سه‌شنبه برپا می‌شوند.

شریفی تصریح کرد: ما بیش‌تر تمایل داریم علاقه‌مندان جوان به شعر و داستان را به کارگاه‌ها جذب کنیم. جذب افرادی که در ادبیات ناشناخته هستند و برای فراگیری فن شعر و داستان‌ بلاتکلیف هستند از جمله اهداف ما در این کارگاه‌های ادبی است.

مسؤول دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خوزستان اظهار داشت: این کارگاه‌ها باب خوبی برای این گروه از علاقه‌مندان به ادبیات هستند. 

 

 

سرپرست اداره ارشاد آبادان خبر داد
برگزاری شب شعر عربی "مطلع‌النور" در آبادان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره ارشاد آبادان از برگزاری شب شعر عربی "مطلع‌النور" به‌مناسبت بعثت حضرت رسول اکرم (ص) در این منطقه خبر داد.

خبرگزاری فارس: برگزاری شب شعر عربی

فرهاد پورغراوی علوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: به‌مناسبت بعثت حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت حضرت امام علی (ع) در تالار مهر این اداره برگزار و استقبال بسیار خوبی از آن شد.

وی افزود: خداوند پیامبران را برای تبیین راه، ارشاد و هدایت مردم به سوی حق و خیر و صواب، مبعوث کرده تا حق، برای همگان روشن شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد آبادان تصریح کرد: شب شعر عربی "مطلع‌النور" در دو بخش فصیح و محلی در قالب‌های قصیده، غزل و ابوذیه و با حضور گسترده مردم، مسئولان، روحانیون، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، شعرای برجسته شعر عربی شش شهر استان خوزستان ( آبادان، خرمشهر، بندر امام خمینی (ره)، شادگان، شوش و اهواز) و عموم مردم در فضایی آکنده از معنویت برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این شب شعر که دو ساعت و نیم به طول انجامید 18 شاعر در رابطه با موضوعات بعثت، اهل بیت و آزاد به شعر خوانی پرداختند.

پورغراوی علوانی گفت: برگزاری شب شعر با موضوع‌های بعثت و اهل بیت باعث می‌شود تا شعرا با یکدیگر آشنایی بیشتری پیدا کرده و زمینه‌ای ایجاد شود تا قریحه شعری و افکار و عقاید خود را در فضایی آزاد و متناسب بیان کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با حمایت مسئولان شهرستان و استان و با توجه به فضای فرهنگی شهرستان آبادان، این اداره به همراه شاعران بتواند حداقل در هر فصل یک چنین برنامه‌ای را برای مخاطبان اجرا کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد