سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش نگران کننده

وقتی بی‌توجهی مسوولان باعث نابودی قهرمان جهان می‌شود
سعید عبدولی:
پس از المپیک از دنیای قهرمانی کنار می‌کشم

 

قهرمان وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی جهان می‌گوید باوجود آمادگی بالایی که در این سن در کشتی پیدا کرده، اما به خاطر تحمل فشار مسایل مادی در زندگی شخصی، قطعا بعد از المپیک کشتی را برای همیشه کنار می‌گذارد.

 سعید عبدولی با اشاره به آمادگی زیاد خود برای حضور در المپیک، در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهارکرد: در اردوهای اخیر تیم‌ملی به آمادگی مناسبی از نظر بدنی رسیدم و از نظر روحی در تمرینات سعی کردم با این فکر تمرین کنم که بدترین قرعه در المپیک نصیبم شود و بهترین نتیجه‌ را بگیرم اما این المپیک آخرین میدان کشتی گرفتن در سطح قهرمانی برای من است و باوجود این‌که هنوز 22 سال سن دارم، به خاطر زجرهای زیادی که از نظر مالی در زندگی شخصی‌ برایم اتفاق افتاده، از دنیای قهرمانی کنار می‌روم، زیرا در ورزش کشتی آن گونه که فکر می‌کردم از نظر مالی به جایی نرسیدم، در حالی که از نظر قهرمانی به جز مدال المپیک به آن‌چه که می‌خواستم رسیده‌ام.

 وی ادامه‌داد: زیر نظر مربیان تیم به آمادگی بسیار خوبی رسیده‌ام. معتقدم که این تیم می‌تواند بهترین نتیجه‌ کشتی فرنگی را رقم بزند. امسال سالی است که کشتی فرنگی با این کشتی‌گیران می‌خواهد خودش را نشان بدهد و مثل کشتی آزاد و قهرمانان المپیکی آن ابراز وجود کند.

 ملی‌پوش وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی همچنین گفت: در خانه کشتی تابلوی پنج قهرمان و طلایی المپیک کشتی آزاد را نصب کرده‌اند، هیچ کشتی‌گیر فرنگی‌کاری میان این‌ها نیست، اما امسال سالی متفاوت برای ما است و امیدوارم پس از المپیک، کشتی فرنگی هم صاحب تابلویی از قهرمان المپیک در میان آزادکاران شود. اگر اتفاق خاصی پیش نیاید می‌توانیم نتیجه‌ خوب و دلخواه‌مان را کسب کنیم.

 وی با اشاره به حساس بودن مسابقات وزن 66 کیلوگرم، عنوان‌کرد: وزنی که من در آن کشتی می‌گیرم شلوغ‌ترین وزن کشتی است. حریفان خوبی در این وزن حضور دارند که کار را به مراتب برای من سخت‌تر می‌کنند اما بعد از جام‌جهانی تمام حریفانم را آنالیز کرده و تقریبا نقاط ضعفم را برطرف کرده‌ام. آمادگی مطلوبی دارم و فقط با این فکر تمرین می‌کنم که در بدترین قرعه بهترین نتیجه‌ را بگیرم.

 دارنده مدال طلای جهان در سال 2011 استانبول در ادامه افزود: هیچ وقت در تمرینات کم‌کاری نکرده‌ام. خودم می‌دانم که تلاشم را کرده‌ام و فقط برای گرفتن طلا به لندن می‌روم تا حداقل بعد از المپیک که می‌‌خواهم از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم، از خودم راضی باشم. چون دیگر آخرین المپیک و میدان قهرمانی برای من است. متاسفانه در حالی که فقط 22 سال سن دارم، مجبورم مانند بسیاری از قهرمانان در اوج آمادگی از کشتی کنار روم که دلیل آن فقط مساله مالی است و نه چیز دیگری. من به شخصه از نظر مالی در زندگی اجتماعی خودم فشارهای زیادی را تحمل کرده‌ام و کشتی اصلا به من کمک نکرده و به همین خاطر بعد از المپیک قطعا خداحافظی خواهم کرد.

 قهرمان بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو در پایان گفت: مسوولان باید به فکر باشند تا حداقل کسانی که بعد از ما به کشتی می‌آیند، مثل ما در سن پایین و در اوج آمادگی کشتی را کنار نگذارند. فقط به خاطر دل مردم به المپیک می‌روم و اگر بعد از المپیک جوایز زیادی هم به من بدهند، محال است بمانم، چون دیگر از کشتی خسته شده‌ام.


انتهای پیام

  
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد