سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

 

 

نیروی انسانی متخصص یکی از حلقه های مفقوده توسعه استان است
اهواز - خبرگزاری مهر: استاندار خوزستان گفت: در این استان هفت حلقه مفقوده به منظور توسعه و رشد آن وجود دارد که نیروی انسانی متخصص یکی از این حلقه هاست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جعفر حجازی پیش از ظهر یکشنبه در آئین بهره برداری از 16 پروژه از مصوبات سفرهای استانی ریاست جمهوری در دانشگاه شهید چمران اهواز، افزود: اعتقاد ما این است که اگر این حلقه ها را به یکدیگر وصل کنیم مشکلات استان نیز حل خواهند شد.

وی اضافه کرد: در بحث نیروی انسانی خوزستان اگر چه نیروهای ما از لحاظ ولایتمداری اعتقاد و کیفی در وضعیت خوبی هستند اما در بحث توانمندی مشکلات جدی داشته ایم.

حجازی گفت: با توجه به اینکه پایه دانشگاه ها در مدارس ما شکل می گیرند در صورتیکه در مدارس دانش ‎آموزان از نظر اعتقادی و علمی خوب تربیت شوند در آینده نیز دانشگاه های ما مشکلی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: استان خوزستان از رتبه 27 علمی به رتبه 14 ارتقا یافته و این هنوز برای استانی با این همه توانمندی و ظرفیت خوب نیست و باید ارتقا بیشتری داشته باشیم.

حجازی افزود: به همین منظور امروز مسائل مربوط به تربیتی را در مدارس شروع کردیم و طرح معراج اندیشه را از دو سال پیش در استان شروع که در این زمینه به موفقیتهای بسیاری دست یافته ایم.

استاندار خوزستان بیان کرد: در بخش تربیت نیروی انسانی به دو موضوع نگاه داشته ایم اول اینکه آمار پشت کنکوری ما زیاد است اما این نباید سبب شود که تمام توجه و نگاه ما به سمت این افراد باشد زیرا سالانه 54 هزار نفر از دانشگاه های استان فارغ التحصیل می شوند که 90 درصد خروجی آنها از دانشگاههای پیام نور و آزاد هستند اما بازار کار خیلی برای این افراد ایجاد نشده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش بازار کار ناشی از کم شدن جذب دستگاه های دولتی و اجرای اصل 44 قانون اساسی در راستای خصوصی سازی است، گفت: به همین دلیل یکی از برنامه های ما این بوده که مدارس را به سمت علمی و کاربردی و فنی و حرفه ای پیش ببریم.

حجازی افزود: اما در بخش آموزش عالی اعتقاد ما این است که تحصیلات تکمیلی ما باید افزایش یابد زیرا جذب هیئت علمی نشان داد که در این خصوص خیلی موفق نبوده ایم و در همین راستا باید فعالیتهای ما به سمت تربیت نیروها به منظور جذب هیئت علمی از استان و تقویت آنها بوده است.

وی همچنین به فعالیتهای پژوهشی در استان اشاره و افزود: خوزستان در جذب اعتبارات پژوهشی از صنعت در چند سال گذشته با 130 میلیارد ریال اعتبار موفقیتهای خوبی کسب کرده اما هنوز خیلی راضی نیستیم این در حالی است که در صورتی که اگر مناطق نفتخیز جنوب وارد این طرح شود این رقم افزایش زیادی خواهد یافت.

استاندار خوزستان ادامه داد: با سرمایه گذاری که در بخش نیروی انسانی چه در مدارس و چه در آموزش عالی هم اکنون در حال انجام است به تبع در آینده نتایج بهتری دست خواهیم یافت.

28 هزار نفر در خوزستان امسال استخدام می شوند
اهواز - خبرگزاری مهر: استاندار خوزستان گفت: مجموع استخدامهای استان در سال جاری شامل تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی و استخدامهای جدید تا پایان سال به 24 تا 28 هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جعفر حجازی شامگاه شنبه در نشست شورای اشتغال استان خوزستان اظهار کرد: در سال جاری مجوز استخدامهای متعددی برای استان خوزستان به صورت مرحله به مرحله ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه پیش از این سهمیه سه هزار نفری استخدام برای استان خوزستان اعلام شد و در مرحله اول تعدادی از دستگاه های اجرایی اقدام به برگزاری آزمون کردند، افزود: روز شنبه سهمیه دیگری با مجوز استخدام یک هزار و 500 نفر به ما ابلاغ شده که جزئیات آن هنوز معلوم نیست.

حجازی تصریح کرد: مجوز استخدام یک هزار نفر در سازمان جهاد کشاورزی، هفت هزار و 100 نفر در بیمارستانهای جدید التاسیس، بیمارستانهای نیازمند نیرو و طرح پزشک خانواده، دو هزار و 200 نفر در آموزش و پرورش و 500 نفر در اداره کل مالیات و اقتصاد دارایی از دیگر سهمیه های استان است.

وی همچنین با اشاره به استخدام در سازمان تامین اجتماعی گفت: تا پایان شهریور ماه امسال استخدام 10 هزار نفر دیگر آگهی می شود.

رئیس شورای اشتغال استان خوزستان تصریح کرد: وضعیت اشتغال در استان رو به بهبود است و آمار مهاجرت از استانهای دیگر به خوزستان نشان از این موضوع دارد.

حجازی با اشاره به ادامه راست آزمایی اشتغال سال گذشته گفت: در نتایج راست آزمایی اشتغال استان در سال 90 تا کنون تنها تعداد انگشت شماری از دستگاه ها در بیان ارقام انحراف داشتند و دقت سایر دستگاه ها به ویژه نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی به صورت 100 درصدی بوده است.

وی تصریح کرد: 46 هزار میلیارد تومان در کل کشور تسهیلات برای اشتغال سال 91 در نظر گرفته شده که هنوز سهم استان برای اشتغال پیش بینی شده ابلاغ نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد