سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

استاندار خوزستان:
حمل و نقل محصولات کشاورزی هوایی می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان از راه‌اندازی پایانه حمل و نقل هوایی محصولات کشاورزی در استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: حمل و نقل محصولات کشاورزی هوایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز سید جعفر حجازی پیش از ظهر امروز در بیست و هفتمین جشنواره تجلیل از کشاورزان نمونه خوزستان سید جعفر حجازی ظهر امروز در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه استان اظهار کرد: کشاورزان نقش ارزنده‌ای در خودکفایی کشور داشتند. شما کشاورزان به خودکفایی کشور یاری رساندید که این حرکت باعث افتخار استان است.

وی تصریح کرد: اگر امروز ایران اسلامی محکم و با اقتدار در مقابل تحریم ها ایستاده است به پشتوانه و اعتمادی است که به کشاورزان دارد.

حجازی ضمن اشاره به طرح‌های جدید در حال آزمایش در بخش کشاورزی گفت: این طرح‌ها بر پایه علم نانوتکنولوژی است که نتایج خوب و مطلوبی را داده و پیشنهاد می‌کنم که کشاورزان این روش‌های علمی را در بخش کشاورزی بکار ببرند.

وی در ادامه گفت: در بحث صادرات نیز تصمیمات خوبی گرفته شده. توافقنامه‌ای برای صادرات هوایی صورت گرفته و قرار است پایانه حمل و نقل هوایی راه اندازی شود.

رئیس شورای کشاورزی خوزستان تصریح کرد: حمل و نقل هوایی با هزینه‌ای اندکی بیشتر از حمل و نقل زمینی صورت می‌گیرد. همچنین با راه اندازی این پایانه محصولات با کیفیت بهتر و در سریع‌ترین وقت به دست مصرف کننده و خریدار در بازار می‌رسد.

حجازی افزود: سردخانه‌ای نیز در فرودگاه برای ذخیره و نگهداری محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، در بحث صادرات در تلاش هستیم که بازار جدید در داخل و خارج ایجاد کنیم.

همزمان با مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه نمایشگاه توانمندی‌های بخش کشاورزی خوزستان و دستاوردهای زنان روستایی و عشایر نیز برپا شده بود که در پایان این مراسم توسط استاندار خوزستان افتتاح و بازدید شد.

در این نمایشگاه شرکت‌های تعاون روستایی مختلفی از مناطق مختلف استان همچون زنان روستایی آبادان، حمیدیه، عشایر دشت گل و... با تولیداتی نظیر عسل، خرما، صنایع دستی و... شرکت کرده بودند.

در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه خوزستان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی از 60 نفر کشاورز نمونه قدردانی به عمل آمد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد