سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از ماهشهر

لوله‌سازی سدید ماهشهر در آستانه تعطیلی قرار گرفت

خورنا: کارخانه لوله‌سازی سدید یکی از ۳ کارخانه بزرگ لوله سازی در کشور با ظرفیت تولید ۷۰۰ هزار تن لوله در ماه‌های پایانی سال گذشته قرارداد موقت ۹۰ کارگر خود را تمدید نکرده است.

قربان درویشی، دبیر اجرایی خانه کارگر بندر امام با اعلام این خبر، در تشریح مشکلات ۲۴۰ کارگر باقی مانده در این واحد بزرگ تولیدی به ایلنا گفت: کارخانه لوله سازی سدید به جهت افزایش مشکلات مالی توان پرداخت سه ماه حقوق کارگران خود را در سال جاری نداشته است و همچنین بدهی این کارخانه به کارگران در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال ۹۰ هنوز پرداخت نشده است.

درویشی با بیان اینکه کمبود نقدینگی بزرگترین مشکل این واحد تولیدی است، اظهار داشت: بعضی از خریداران محصولات و طرفین قرار داد این کارخانه در پرداخت پیش بهای کالای سفارش داده شده خود طفره می‌روند و این موضوع سبب کمبود نقدینگی جهت تهیه مواد اولیه تولید شده است.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین خریداران محصولات این واحد که تولیدکننده لوله‌های ۵۶ و ۳۲ اینچی می‌باشد شرکت گاز است، بیان کرد: میزان طلب لوله‌سازی سدید از شرکت گاز ۲۴۰ میلیارد تومان است.

درویشی افزود: طبق مصوبه هیئت دولت در سال ۹۰ مبلغی در اختیار شرکت گاز قرار گرفت تا این شرکت دولتی بتواند چند قسط از بدهی‌های خود به کارخانه لوله سازی سدید را پرداخت کند که ۸ میلیارد تومان به عنوان قسط اول به حساب کارخانه واریز شد اما به دلیل عدم پرداخت باقی بدهی این واحد تولیدی دچار کمبود نقدینگی شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر بندر امام روند سعودی واردات لوله به داخل کشور را از دیگر مشکلات این واحد تولیدی دانست و افزود: لوله‌های وارداتی با قیمتی کمتر از تولید داخلی توانسته‌اند بخش اعظمی از بازار فروش این کارخانه را تصاحب کنند و به دلیل ارزانی این لوله‌های وارداتی بسیاری از مشتریان این کارخانه از خرید تولیدات داخلی امتناع می‌کنند.

این فعال کارگری هشدار داد: کارخانه لوله‌سازی سدید که یکی از ۳ کارخانه بزرگ لوله سازی در کشور است در پی بحران‌ مالی هم اکنون در آستانه تعطیلی قرار گرفته و لازم است مسئولان در سال حمایت از تولید ملی برای خروج این کارخانه از بحران چاره‌ای بیاندیشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد