سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

سرنوشت دوئل بنکداران و مسئولان به کجا ختم می‌شود؟
اقتصادی  24/3/1391  09:18:29
913-11674-5 کد خبر
RSS :: پرینت

این روزها موضوع انتقال بنکداران کلان شهر اهواز از هسته مرکزی شهر به یک معضل و البته موضوع داغ رسانه‌ها و مطبوعات تبدیل شده و حتی پس از گذشت یک سال از ابلاغ این مصوبه توسط استاندار، بازهم شاهد حضور بنکداران در هسته مرکزی شهر هستیم؛ این در حالی است که هنوز مسئولان نتوانسته‌اند آن‌طورکه باید این صنف را مجاب کنند که در جایگاه تعیین شده مستقر شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، با این‌که شهرداری کلان شهر اهواز در طول این مدت محلی مشخص برای این صنف تعیین کرده، ولی بازهم بنکداران ایستادگی می‌کنند و امیدوار هستند که بتوانند با ایستادگی و قدرت هر چه تمام خود مانع از انتقال‌شان به مجتمع بنکداران شوند.

برای پیگیری این موضوع سری به خیابان‌های فرعی مجاور خیابان‌های سلمان‌فارسی، امام‌خمینی(ره) و طالقانی اهواز که مسکونی هستند زدم که با ترافیک سنگین خودرو و همچنین عابر پیاده مواجه شدم. علت را که جویا شدم، گفتند حضور بنکداران و تخلیه و بارگیری کامیون و وانت‌بارها به درون انبار موجب این ترافیک شده است؛ البته فراموش نکنید که راه‌اندازی ایستگاه مترو در خیابان اصلی سلمان فارسی موجب عدم عبور و مرور خودروها و کشاندن موج ترافیک به کوچه‌های فرعی این خیابان که مرکز تردد عابرین پیاده بوده و بار اصلی کلان شهر اهواز را به دوش دارد، شده است.

با کمی تامل و دیدن این ترافیک کاذب، با این سوال‌ها مواجه می‌شوید که چرا شهرستان اهواز که یک کلان شهر به حساب می‌آید نمی‌تواند راهکاری برای این چنین ترافیک‌های کاذبی ارائه دهد؟ چرا مسوولان معضل ترافیک را که به دلیل برخی مشاغل کاذب به‌وجود آمده را برطرف نکرده و در جهت حل آن تلاش نمی‌کنند؟.

اگر خوب دقت کنید، می‌بینید که خیابان‌های فرعی مجاور خیابان‌های سلمان‌فارسی، طالقانی و امام‌خمینی(ره) مسکونی هستند و حضور بنکداران در این مناطق موجب آزار و اذیت سکنه این خیابان‌ها شده و شکایات بسیاری را به همراه داشته است. اگر مسئولان به فکر آسایش و رفاه مردم هستند و مدام از آن دم می‌زنند باید هرچه سریع‌تر فکری به حال این موضوع کنند. هر چند که تاکنون اقدامات موثری از سوی ارگان‌های شهرداری، نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی صورت گرفته و عده‌ای از بنکداران به مجتمع منتقل شده‌اند، اما جا دارد که مسئولان نسبت به این قضیه با جدیت بیشتری برخورد کنند و مانع از عبور و مرور کامیون و کامیونت‌ها به هسته مرکزی شهر شوند.

به همین منظور به سراغ اهالی ساکن در این مناطق رفتم؛ همگی آن‌ها از تردد بی‌حد و اندازه کامیون، وانت و سایر خودروها خصوصا در ساعات استراحت گله‌مندی بودند و معتقدند آلودگی و سر و صدای بیش از حد به‌وجود آمده از تردد بی‌رویه ماشین‌ها زندگی را برایشان سخت کرده و بیشتر آن‌ها قصد جابه‌جایی و نقل مکان از این مناطق را دارند. آن‌ها از تردد بی‌رویه عابرین پیاده کلافه شده‌اند، دیگر چه برسد به عبور و مرور خودروها!

به این فکر می‌کنم که اگر خدای نکرده اتفاقی برای یکی از ساکنان این اهالی رخ ‌دهد آیا ماشین اورژانس می‌تواند به راحتی در این خیابان‌ها تردد کند و به‌موقع بر سر حادثه ظاهر شود؟ آیا باید شاهد آن باشیم که چنین اتفاقی رخ دهد و جان عزیزی از دست برود؟ قطعا این معظل اگر همچنان ادامه داشته باشد، مردم اهواز در خصوص محقق نشدن این امر از مسئولان دلسرد می‌شوند؛ پس جا دارد که مسوولان در رفع این مشکل چاره‌ای بیاندیشند.

 

مگر غیر از این است که موضوع آسایش و رفاه مردم بارها در قرآن آمده و ائمه به‌طور مکرر آن را بیان کرده‌اند. امام حسین(ع) می‌فرمایند: بدانید نیازمندی‌های مردم که [به شما مراجعه می‌کنند] از نعمت‌های الهی است، پس نعمت‌ها را افسرده نسازید[یعنی مبادا با رنجاندن مردم نیازمند، کفران نعمت کنید] که این وظیفه خدمت‌رسانی به دیگران محول خواهد شد. همچنین پیامبر‌اکرم(ص) در پیامی جهانی به پیروان خود فرموده‌اند: هر مسلمانی که به گروهی از مسلمانان خدمت کند، خداوند متعال به تعداد آنان خدمتگزارانی را در بهشت به او عطا خواهد کرد. لذا اساسا یکی از مهم‌ترین آرزو و در خواست‌های ائمه‌اطهار(ع) از خداوند متعال توفیق خدمت‌گزاری به مردم بوده است.

 

به سراغ بنکداران که می‌روم تا علت را از زبان خودشان جویا شوم؛ همگی آن‌ها این تصور را دارند که چون سال‌ها در این مکان حضور داشته و دیگر جا افتاده‌اند، امکان دارد اگر در مکان جدید مستقر شوند تعداد مشتری‌هایشان کم شود؛ البته عده‌ای از آن‌ها وجود شرکت فولاد خوزستان را در کنار مجتمع جدید را علت نرفتن خود به این مجتمع می‌دانند. اما با این وجود بیشتر آن‌ها از مسوولان فرصت خواستند تا بتوانند در اولین فرصت در مکان تعیین شده مستقر شوند. هر چند که باید گفت بسیاری از بنکداران در مکان جدید مستقر شده‌اند.

پس از شنیدن درد ‌دل مردم و صحبت‌های بنکداران، نوبت آن است که ببینیم مسوولان در این خصوص چه اقدامی انجام داده‌اند؛ آیا آن‌طور که باید حق شهروندان را به جا آورده‌اند؟. خبرنگار ایسنا خوزستان در این خصوص به سراغ مسولان رفته تا موضوع را از زبان آنان پیگیری کند.

بنکداران قطعا و قهرا باید از هسته مرکزی شهر خارج شوند

علیرضا عالی‌پور، معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها ما می‌توانیم انبارهای بنکداران را پلمپ کنیم، اما چون می‌دانیم اقدام به بازکردن پلمپ از سوی بنکداران جرائم سنگینی را دربر خواهد داشت، به آن‌ها فرصت دادیم تا به تدریج مکانی را برای خود در نظر گرفته و انبارها‌ی‌شان را منتقل کنند. هر چند که ما بارها از طریق رسانه‌ها و مطبوعات به آن‌ها هشدار داده بودیم.

وی افزود: با توجه به این‌که این صنف بخشی از مردم اهواز و تامین‌کننده ارزاق و مایحتاج مردم هستند، تا آنجایی که ممکن بود وظیفه حمایت از آن‌ها را بر خود تکلیف و به‌همین منظور مجتمع بنکداران را احداث کردیم که پس از فشارها و هشدارهایی که از جانب ما به بنکداران وارد شد، تعداد زیادی از آن‌ها به مجتمع جدید منتقل شدند. این موضوع نشان‌دهنده آن است که هشدارهای ما را پذیرفته‌ و می‌دانند که قطعا و قهرا باید از هسته مرکزی شهر خارج شوند.

عالی‌پور ادامه‌داد: از سوی دیگر از سوم اردیبهشت‌ماه امسال مقررات شدیدتری جهت تردد خودروهای بنکداران در شورای ترافیک مصوب شد که بر اساس آن از ورود هرگونه خودرو اعم از کامیون، کامیونت و حتی وانت‌بار جهت حمل کالاهای بنکداران به هسته مرکزی شهر ممانعت شد. همچنین تمهیدات و هماهنگی‌های لازم جهت این کار انجام و از روز یکم خردادماه با هماهنگی‌ ارگان‌های راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی اکیپ‌های گشت مستمری شامل 5 اکیپ خودرویی در شهر به صورت شبانه روز مشغول گشت‌زنی شدند که تاکنون حدود 20 خودرو از بنکداران را توقیف و به پارکینگ انتقال دادیم.

دیگر به بنکداران فرصت نخواهیم داد

وی تصریح‌کرد: ما دیگر هشدارهای لازم را به بنکداران داده‌ایم و به آن‌ها دیگر فرصت نخواهیم داد. در حال حاضر از تعداد 97 واحد موجود در هسته مرکزی شهر بالغ بر 50 درصد آن‌ها به مجتمع جدید منتقل شده‌اند و تنها 60 واحد باقی مانده‌اند که باید هرچه سریع‌تر نسبت به جابه‌جا اقدام کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز علت عدم انتقال بنکداران به مجتمع جدید را غیرقابل توجیه و به نوعی اختلافات درونی اعضا با یکدیگر دانست و گفت: مدیریت کلان شهر اهواز و استان بر انتقال این واحدها به مجتمع جدید اعتقاد دارد و شدیدا بر موضع خود ایستاده‌اند. زیرا شهروندان اهوازی به صورت مستمر از طریق رسانه‌های ملی و استانی این موضوع را به ما منعکس می‌کنند.

وی عنوان‌‌کرد: اگر خدای نکرده یک اتفاق اورژانسی برای یکی از سکنه این مناطق که مسکونی است رخ دهد آیا معظل ترافیکی که بنکداران با تخلیه‌بار به درون انبارها ایجاد می‌کنند اجازه عبور و مرور ماشین اورژانس و سرعت در امر خدمات‌رسانی به ساکنین آن مناطق را می‌‌دهد؟؛ لذا انتظار داریم که بنکداران به امنیت شهروندان احترام گذاشته و هرچه سریع‌تر از هسته مرکزی شهر خارج شوند.

عالی‌پور با بیان این‌که شهرداری اهواز شدیداً بر موضوع خود مبنی بر انتقال بنکداران از هسته مرکزی شهر ایستاده است، افزود: ما سعی کردیم روش‌های هشداری خود را تا آنجا که ممکن است در قالب پیام و اطلاع‌رسانی اجرا کنیم و برای خروج آن‌ها از هسته مرکزی شهر یک مسیر تدریجی را در نظر گرفتیم که بنکداران فکر نکنند به صورت ناگهانی و یک شبه انبارهای آن‌ها را پلمپ کردیم.

وی ادامه‌داد: خوشبختانه در حال حاضر تمام مدیران استان و شهرستان‌ اعم از اجرایی، قضایی، انتظامی و دولتی در انتقال بنکداران به مجتمع جدید نظر واحدی دارند. ما آخرین مصوبه شورای ترافیک را به مدت چند روز اعمال کرده و بعد از آن مهلت ‌نهایی را به بنکداران اعلام و در صورت عدم توجه کار پلمپ را شروع خواهیم کرد.

سرهنگ مجدمی، رییس پلیس راهور و عضو شورای ترافیک خوزستان نیز در این خصوص گفت: براساس آخرین مصوبه شورای ترافیک مقرر شد که گشت‌های مشترکی از ارگان‌های شهرداری، نیروی انتظامی و راهور به‌طور شبانه‌روزی به امر گشت‌زنی مشغول و مانع از ورود کامیون و کامیونت‌ها به هسته مرکزی شهر شوند.

وی بیان‌کرد: با توجه به این‌که بنکداران موجود در هسته مرکزی شهر تغییر رویه داده و شب‌ها مشغول به‌کار می‌شوند، گشت‌های ما با کمک نیروی انتظامی و شهرداری به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند، به‌طوری‌که تاکنون حدود 30 کامیون و کامیونت در این رابطه توقیف و تحویل پارکینگ شده‌اند.

سرهنگ مجدمی با بیان این‌که روند گشت‌زنی‌ها تا زمانی که بنکداران مجاب و در مجتمع جدید مستقر شوند، ادامه خواهد داشت، تصریح‌کرد: ما این روند را همچنان ادامه خواهیم داد تا این افراد به مردم و قانون احترام بگذارند و در جایی که برایشان تعیین شده مستقر شوند.

وجود بنکداران در هسته مرکزی شهر یک امر نامتعارف است

وی افزود: اصلا وجود بنکداران با آن انبارهای بزرگ و تردد کامیون و کامیونت‌ها در هسته مرکزی شهر یک امر نامتعارف است. لذا معتقدم که این موضوع ‌باید خیلی زودتر انجام می‌شد. امیدوارم که اعضای این صنف حداقل تا پایان‌ماه جاری در مکان جدیدشان مستقر شده و هسته مرکزی شهر را ترک کنند.

رییس پلیس راهور خوزستان گفت: هیچ شک و شبه‌ای در مساله انتقال بنکداران به مجتمع جدید وجود ندارد و همگی ارگان‌های مربوطه با هم یک‌دل بوده و تا زمانی که آن‌ها از شهر خارج نشوند به گشت‌های خود ادامه خواهیم داد. با توجه به این‌که تردد خودروهای سنگین در معابر شهری ممنوع است، وظیفه داریم مانع از ورود خودروهای بنکداران شویم و قطعا با خودروهای خاطی برخورد خواهیم کرد.

سرهنگ مجدمی با بیان این‌که با ممانعت از تردد کامیون‌های به داخل شهر از سوی ما قطعا بنکداران متوجه موضوع شده و این مکان را ترک خواهند کرد، عنوان‌کرد: بنکداران به مکان خود عادت کرده‌اند و فکر می‌کنند اگر در مکان جدید مستقر شوند مشتریانشان کم می‌شود؛ لذا بعضی‌ها نمی‌خواهند این عادت و رویه را ترک کنند، در صورتی که می‌توانند انبارهای خود را به دفتر مرکزی تبدیل کرده و مشتریان خود را به انبارهای موجود در مجتمع جدید ارجاع دهند.

آلوده به سرب بودن مجتمع جدید بنکداران فاقد ادله علمی است

از سوی دیگر جمال شاکری، معاون محیط انسانی سازمان محیط‌زیست خوزستان درباره ادعا آلوده بودن مکان جدید بنکداران به سرب، گفت: هر عقل سلیمی حکم می‌کند که تردد ماشین‌های سنگین در هسته مرکزی شهر باعث مسائل ترافیکی، تصادفات و آلودگی محیط زیست می‌شود؛ پس انتقال و جابه‌جایی مشاغل مزاحم شهری و صنایع آلاینده‌ در تمام کلان شهرها باید اجرایی شود.

وی ادامه‌داد: ‌نه‌تنها بنکداران بلکه تمام واحدهای مزاحم که در دل شهر قرار گرفته‌اند باید به بیرون از شهر منتقل شوند، زیرا یکی از محورهای برنامه پنجم توسعه در راستای کاهش آلودگی کلان شهرها جابه‌جایی مشاغل و صنایع مزاحمی در شهرها است.

شاکری گفت‌: این‌که بنکداران اعلام می‌کنند مجتمع جدید به دلیل مجاورت‌ با شرکت صنایع فولاد خوزستان آلوده به مواد سرب است فاقد ادله علمی است. به عنوان مثال من هم می‌توانم بگویم گرد‌و‌غبار موجود در استان حاوی ذرات سرب بوده و در صورت استنشاق ممکن است از دنیا بروم. در واقع این صبحت‌ها عامیانه بوده و قابل استنباط نیست و اگر قرار باشد کسی اظهار نظر کند، قطعا وزارت بهداشت مسئول این کار است. در واقع این موضوع یک بهانه برای کسانی است که قصد ورود به مجتمع جدید را ندارند و قطعا غیر کارشناسانه است.

در مجتمع جدید مستقر نشوید درب مغازه‌هایتان بسته می‌شود!

استاندار خوزستان در خصوص ساخت مجتمع بنکداران و حضور نیافتن بنکداران در این مجتمع نیز گفته‌بود: بنکداران باید هرچه زودتر در مکانی که برای آن‌ها معین شده مستقر شوند، در غیر این صورت درب مغازه آن‌ها را می‌بندیم.

 

سیدجعفر حجازی در مصاحبه با ایسنا عنوان‌کرده‌بود: ورود کامیون و وانت‌بار به داخل شهر ممنوع است و مردم از این وضعیت ناراضی هستند؛ لذا بازهم به بنکداران می‌گوییم که مجتمع آن‌ها ساخته شده و باید هر چه زودتر در این مکان مستقر شوند.

 

وی با بیان این‌که ما محکم بر سر موضع خود ایستاده‌ایم، یادآورشده‌بود: دو سال به آن‌ها فرصت دادیم و با اهدای وام و زمین مشکلاتشان را حل و زیرساخت لازم را برای آن‌ها فراهم کردیم. لذا دیگر بیشتر نمی‌توان به آن‌ها مهلت داد و امروز باید در مکان تعیین شده قرار گیرند.

با این‌که فرماندار اهواز گفته‌بود که از اول خردادماه تردد خودروها و کامیون‌های بنکداران در مرکز شهر در طول شبانه روز ممنوع است و این طرح حداکثر تا 20 روز آینده قابل اجرا است، اما هنوز شاهد حضور بنکداران در هسته مرکزی شهر هستیم.

 

عبدالعزیز فدعمی طی مصاحبه‌ای با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، اظهارکرده بود که این طرح هم‌اکنون عملیاتی شده و در صورت مشاهده تخلف، خودروهای متخلفان توقیف و به سمت پارکینگ هدایت خواهند شد.

وی افزوده بود: هدف و تاکید ما خروج بنکداران از محدوده مرکز شهر اهواز است و پس از اجرای این طرح نیز شهرداری اهواز با توجه به کسب مجوز از مراجع قضایی در صورت عدم خروج بنکداران از مرکز شهر، نسبت به پلمپ این واحدها اقدام می‌کند.

 

فدعمی تصریح‌کرده بود: در چند دهه گذشته استقرار و وجود بنکداران در مرکز شهر مشکلی را برای ساکنان این مناطق ایجاد نمی‌کرد، اما هم‌اکنون با توجه به حجم بالای ترددها، مرکز شهر دیگر ظرفیت ورود خودروهای سنگین را ندارد و از آن‌جایی‌که مرکز شهر محلی برای سکونت است، همواره ما با مراجعات و مکاتبات اعتراض‌آمیز مردم نسبت به تردد و ایجاد مزاحمت‌های کامیون‌های بنک‌داران مواجه بوده و هستیم.

وی با بیان این‌که فرمانداری اهواز اصراری بر استقرار بنکداران تنها در شهرک بنکداران ندارد، عنوان‌کرده‌بود: بنکداران می‌توانند مطابق میل خود در جای دیگری غیر از مرکز شهر مستقر شوند،  اما شهرک بنکداران مکان مناسبی برای آن‌ها است. مکان این شهرک جنب بازار آهن‌فروشان در شرق اهواز است و امکانات و زیرساخت‌ها از جمله آب، برق، گاز، تلفن‌، بانک و فضای سبز در آن فراهم شده است.

 

فدعمی یادآور شده بود: 320 واحد تجاری برای بنکداران در شهرک بنکداران در حال ساخت است که تاکنون بیش از 70 واحد تکمیل شده و بنکداران در آن‌ها مستقر شده‌اند. بعضی از بنک‌داران نیز زمین‌هایی در شهرک‌ خریداری کردند اما هنوز نسبت به ساخت‌وساز اقدام نکرده‌اند.

پس از شنیدن حرف‌های مسوولان حال نوبت بنکداران است که این موضوع را از دید خود بازگو کنند. به همین منظور به گفت‌وگو با یکی از عضو اتحادیه بنکداران اهواز پرداختم. طاهری در این‌باره گفت: بیش از 90 درصد این مخالفت‌ها و حضور نیافتن آن عده اندک در مجتمع جدید به اختلافات 5 و 6 سال پیش که زمین را با توافق اعضای هیات مدیره  از شخصی به نام آقای مرعشی خریداری کردیم، برمی‌گردد و جالب این جاست اولین نفری که این توافق‌نامه را امضا کرد آقای شکرانی، رییس اتحادیه بود که اکنون یکی از مخالفان مجتمع جدید بنکداران است.

وی یکی از دلایل نرفتن اعضای این صنف به مجتمع جدید را گران بودن قیمت زمین در این مجتمع عنوان‌کرد و افزود: زمانی قیمت هر متر زمین در این مجتمع 75 هزار تومان بود که بعضی از اعضا اقدام به خرید کردند اما به مراتب قیمت متراژ زمین در این مجتمع سیر صعودی یافت، به‌طوری که اکنون این اعضا زیر فشار خرید زمین در این مجتمع نمی‌روند و می‌گویند چرا یک عده باید زمین را با قمیت کمتر بخرند ولی ما باید هزینه بیشتری صرف خرید زمین بکنیم. لذا همین‌طور اختلافات بالا گرفت و اکنون حاضر به خرید زمین نیستند.

اختلافات درونی دلیل اصلی عدم حضور بنکداران در مجتمع است

این عضو اتحادیه بنکداران ادعای آلوده بودن مجتمع جدید به لحاظ زیست محیطی را شایعه‌پراکنی‌ برخی اعضا برای خودداری از استقرار در مجتمع عنوان‌‌کرد و دلیل اصلی عدم رفتن بنکداران به مجتمع جدید را مسائل شخصی و اختلافات درونی بنکداران دانست که خواسته یا ناخواسته در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند و تصریح‌کرد: شاید تنها 10 نفر باشند که جو را متشنج می‌کنند؛ مابقی افرادی هستند که یا توان خرید زمین را نداشته و یا اصلا قصد ادامه این کار را ندارند و می‌خواهند در حد خرده‌فروشی باقی بمانند و لذا آن عده‌ اندک که مخالف استقرار در مجتمع جدید بوده از این افراد سوءاستفاده کرده و به عنوان سیاهی‌‌لشکر استفاده می‌کنند.

وی اظهارکرد: متاسفانه افرادی در شهر شایعاتی به‌راه انداخته‌اند و می‌گویند مجتمع جدید را می‌خواهند تخریب کنند و ما به دنبال حکم تخریب آن هستیم. متاسفانه آقای شکرانی که اصلا خودش را آفتابی نمی‌کند به همراه بعضی از اعضا که اندک می‌باشند مخالف حضور در مجتمع جدید هستند، در حالی که مابقی اعضای اتحادیه که نفرات اصلی بنکداران اهواز را تشکیل می‌دهند در مجتمع مستقر شده‌اند.

طاهری دلیل اختلاف بین اعضا را از زمان بعد از توافق بین رییس اتحادیه بنکداران اهواز و مالک اصلی زمین‌ها است عنوان‌کرد و گفت: در کل عده‌‌ اندکی هستند که از حضور در مجتمع خودداری می‌کنند که فکر می‌کنم چون آن قدر شایعه‌پراکنی کردند، دیگر روی ورود به مجتمع را ندارند.

از نظر کتانی، دیگر عضو با سابقه اتحادیه بنکداران دلیل نرفتن اعضا به مجتمع جدید از یک سو مربوط به توانایی خرید زمین و ساخت آن و از سوی دیگر شایعاتی درباره استقرار اعضا در مجتمع است.

بلک، عضو دیگر اتحادیه بنکداران نیز اظهارکرد: هم‌اکنون تنها 4 واحد از تعداد واحدهای بنکداری باقی‌مانده در هسته مرکزی شهر مشغول به‌کار هستند و چهار نفر از اعضای هیات مدیره بنکداران در مکان جدید مستقر شده‌اند و تنها رییس اتحادیه از حضور در این مجتمع صرف‌نظر کرده است.

وی در خصوص اعلام نظر بعضی از بنکداران درباره آلوده بودن مجتمع به مواد سرب، تصریح‌کرد: سه سال است که ما در این مکان مستقر هستیم و تاکنون چیزی در این خصوص مشاهده نکردیم. اصلا آن‌جا یک منطقه مسکونی است و ما نگران آن هستیم که چهار روز دیگر به ما بگویند از این مکان هم باید بیرون برویم.

به گزارش خبرنگار ایسنا خوزستان محمدعلی شکرایی، رییس اتحادیه بنکداران اهواز برای دفاع از خود در مقابل صحبت‌های اعضای اتحادیه از گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا خودداری کرد و حاضر به مصاحبه نشد.

در هر صورت در این گزارش هر آنچه که از دست ما بر می‌آمد ارایه شد. در و اقع اگر مسئوولان به فکر تردد خودروها، موضوع ترافیک و شکایات پی‌درپی مردم نیستند، حداقل می‌توانند بر موضوع آلوده‌ترین شهر جهان دامن نزنند و کاری کنند که کلان شهر اهواز به لحاظ زیست‌محیطی در شرایط بهتری قرار گرفته و از مهاجرت مردم این شهرستان به استان‌های دیگر جلوگیری کنند.

گزارش از محمد شاکری‌یوسفی؛ خبرنگار ایسنا، منطقه‌خوزستان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد