سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

مدیرکل امور روستایی خوزستان خبر داد
تأسیس 226 دهیاری جدید در خوزستان 

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان از تأسیس 226 دهیاری جدید در استان در آینده نزدیک خبر داد.

خبرگزاری فارس: تأسیس 226 دهیاری جدید در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جاسم مجیدی‌پور ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌ها گفت: 226 روستای خوزستان واجد شرایط تأسیس دهیاری هستند که پرونده آنها در حال طی مراحل قانونی است.

وی با بیان اینکه خوزستان 4 هزار و 421 روستا دارد، افزود: هم اکنون یک‌هزار و 126 روستای استان دارای دهیاری مصوب هستند.

مجیدی‌پور شاخص تأسیس دهیاری را در کشور داشتن 60 خانوار یا 300 نفر جمعیت عنوان کرد و گفت: در سفر سوم هیئت دولت، اختیارات وزیر کشور در تصویب دهیاری به استاندار خوزستان تفویض شد، همچنین مقرر شد برای تأسیس دهیاری داشتن 50 خانوار یا 250 نفر جمعیت در نظر گرفته شود.

به گفته وی، طرح تأسیس دهیاری برای مجموعه‌ای از روستاهای کم جمعیت نیز از سوی استان در حال پیگیری است.

این مقام مسئول با تأکید بر اهمیت تأسیس دهیاری در روستاها اظهار کرد: تمام اعتبارات و امتیازات فقط به روستاهای دارای دهیاری تعلق می‌گیرد و سایر روستاها از این اعتبارات محروم هستند.

مدیرکل امور روستایی خوزستان در ادامه گفت: در حال حاضر احداث ساختمان 310 دهیاری با اعتبار 41 میلیارد و 752 میلیون ریال آغاز شده است.

*25 میلیارد تومان ارزش افزوده

مجیدی‌پور همچنین از اختصاص حدود 25 میلیارد تومان اعتبار از محل ارزش افزوده به روستاهای استان خبر داد و گفت: اعتبارات ارزش افزوده که تا پیش از این توسط وزارت کشور و به صورت متمرکز توزیع می‌شد،‌ از سال گذشته به صورت استانی توزیع و اعتبار هر منطقه به همان منطقه اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه روستاهای اهواز، حمیدیه، آبادان، اروند، ماهشهر و بندرامام با اجرای این قانون بیشترین اعتبارات را دریافت می‌کنند، خاطر نشان کرد: با اختصاص اعتبارات ارزش افزوده تا دو سه سال آینده چهره روستاها به ویژه در این شهرستان‌ها متحول خواهد شد و مشکلی در بخش‌های عمرانی و بهسازی نخواهند داشت.

به گفته وی، در سال گذشته همچنین 12 میلیارد تومان از محل سوخت و گمرکات و حدود 10 میلیارد تومان نیز از محل دخانیات به روستاها اختصاص یافته است.

*در قضیه سد گتوند حق با روستاییان است

مدیر کل امور روستایی خوزستان همچنین مشکلات به وجود آمده در روند جابه‌جایی روستاهای پشت سد گتوند را تأیید کرد و گفت: ما نیز نسبت به این مسئله اعتراض داریم و در این میان حق با روستاییان است.

وی با اشاره به اینکه جابه‌جایی روستاهای پشت سد از سه سال پیش در حال پیگیری است، افزود: استان از ابتدا با فروش املاک روستائیان و مهاجرت آنها از منطقه موافق نبود و طرح احداث شهرک برای روستاییان را دنبال کرد، اما بخش زیادی از مردم تمایل به فروش املاک خود داشتند و طرح به نتیجه نرسید.

مجیدی‌پور با بیان اینکه موضوع روستاهای پشت سد گتوند بعد از آبگیری این سد توسط استان پیگیری نمی‌شود، اظهار کرد: مشکل اهالی دو روستا هنوز حل نشده که در حال پیگیری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد