سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان

با حضور مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور؛
دو پروژه امنیتی و اطلاعاتی فرودگاه بین المللی آبادان افتتاح شد.
 
آبادان- دو پروژه امنیتی و اطلاعاتی فرودگاه بین المللی آبادان با حضورمدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور و معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان و جمعی از مسوولان روز سه شنبه افتتاح شد.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور دراین آیین افتتاحیه یکی ازدو پروژه را دستگاه کمک ناوبری DME ، D.VOR فرودگاه بین المللی آبادان نام برد و گفت: این سیستم کمک ناوبری قادر به تامین اطلاعات زاویه ای موقعیت هواپیما نسبت به شمال مغناطیسی برای استفاده خلبان می باشد.
مهندس ' محمود رسولی نژاد ' افزود:با توجه به روزآمد بودن فناوری ساخت این سیستم کمک ناوبری و استفاده از مدارهای دیجیتال و نرم افزارهای مدرن، کنترل سیستم و چک نمودن آن از طریق نرم افزار امکان پذیرمی باشد.
رسولی نژاد تصریح کرد:این سامانه اطلاعاتی حداقل تاثیر پذیری نسبت به موانع و ساخت و سازهای اطراف سایت را داراست و قادر است فاصله دقیق هواپیما تا ایستگاه ایمنی زمینی (دستگاه نصب شده در فرودگاه ) را در اختیار خلبان قرار دهد.
وی گفت: اعتبار 15 میلیارد ریالی این پروژه اطلاعاتی به صورت مشارکتی از محل اعتبارات شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور و سازمان منطقه آزاد اروند تامین شده است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشورگفت:عملیات نصب و راه اندازی این سیستم توسط کارشناسان اداره کل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه های کشورانجام شده است.
وی پروژه دیگر را سیستم دوربین های مداربسته فرودگاه بین المللی آبادان ذکر کرد و گفت: این سیستم با هدف ارتقای امنیت و ایمنی عملیات پروازی در این فرودگاه راه اندازی شده است.
رسولی نژاد گفت:این سیستم با 37 دستگاه دوربین محوطه ترمینال های خارجی و داخلی را پوشش می دهد.
مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور هزینه اجرای گام نخست و دوم پروژه نصب دوربین های مداربسته را 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه های کشور ذکر کرد.
رسولی نژاد افزود:کلنگ زنی این پروژه در دی ماه 90 توسط مدیر عامل وقت شرکت فرودگاه های کشور و معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان انجام شد و پس از پنج ماه عملیات نصب و راه اندازی به پایان رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد