سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار کارگری و صنعتی

 

بازنشستگان خوزستان در صف‌های تحقیرآمیز

مسوولان سازمان تامین اجتماعی برای انجام بیمه تکمیلی بازنشستگان با بیمه دی قرارداد بسته‌اند، این سازمان هم برای انجام قرارداد و تهیه مدارک فقط از طریق بانک‌های عامل خود اقدام به دریافت مدارک می‌کند

 

شوشان : در خبرها آمده بود مسوولان سازمان تامین اجتماعی برای انجام بیمه تکمیلی بازنشستگان با بیمه دی قرارداد بسته‌اند، این سازمان هم برای انجام قرارداد و تهیه مدارک فقط از طریق بانک‌های عامل خود اقدام به دریافت مدارک می‌کند این در حالی است که بانک دی شعبات بسیار کمی در سطح شهر اهواز دارد و در برخی از شهرستان های استان حتی یک شعبه هم ندارد.

بسیاری از افراد بازنشسته که عمدتا ناتوان و بیمار هستند برای دریافت کارت بیمه تکمیلی با مشکل مواجه هستند. اول به دلیل اینکه تعداد شعبات کم است و مدت‌ زمان سه، چهار ماهه برای دریافت کارت اعلام می‌کنند و دوم اینکه در سطح کل استان فعال نیست. چرا مسوولان مردم را به زحمت می‌اندازند؟

مگر روش دیگر یا بانک‌های با تعداد شعبات بیشتر وجود نداشت؟ چه نفعی برای سازمان بیمه دارد که کهنسالان بازنشسته را اسیر خیابان‌های شهر می‌کنند؟

از سوی دیگر عدم هماهنگی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و بانک دی در کشور از همان ابتدا برای بازنشسته‌ها دردسرساز بوده است. ثبت اشتباهی اسامی برخی از متقاضیان توسط بانک دی، صدور عابر بانک به نام افرد دیگری غیر از متقاضیان و کسر حق بیمه بیش از آنچه صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی تعیین کرده بود از مهم‌ترین مشکلاتی بوده که از آغاز طرح بیمه تکمیلی درمان برای این افراد پیش آمده است. اما مشکل بزرگتری که هنوز برای برخی از بازنشستگان حل‌نشده باقی مانده است کسر حق بیمه از حقوق بازنشستگی آن‌ها علیرغم عدم تمایل آن‌ها برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تکمیلی درمان است. مشکلی که تامین اجتماعی معتقد است با اعلام انصراف افرادی که تمایلی به استفاده از این بیمه ندارند مرتفع خواهد شد.

یک فرآیند وارونه که تنها برای افراد پا به ‌سن‌گذاشته‌ای که در سال‌های پیری خود می‌خواهند به دور از کاغذبازی‌های اداری باشند، دردسر درست کرده و آرامش را از آن‌ها سلب کرده است. از سوی دیگر عدم هماهنگی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و بانک دی از همان ابتدا برای بازنشسته‌ها دردسارساز بوده است. ثبت اشتباهی اسامی برخی از متقاضیان توسط بانک دی، صدور عابر بانک به نام افراد دیگری غیر از متقاضیان و کسر حق بیمه بیش از آنچه صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی تعیین کرده بود از مهم‌ترین مشکلاتی بوده که از آغاز طرح بیمه تکمیلی درمان برای این افراد پیش آمده است. اما مشکل بزرگ تری که هنوز برای برخی از بازنشستگان حل‌ نشده باقی مانده کسر حق بیمه از حقوق بازنشستگی آن‌ها علیرغم عدم تمایل آنها برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تکمیلی درمان است.

مسئولان تامین اجتماعی و بیمه دی به جای اینکه در صورت رضایت و تمایل بازنشستگان به استفاده از این بیمه، مبلغی را که از پیش اعلام کرده‌اند از حقوق آنها کسر کنند، از ابتدا با این پیش‌فرض غیرمنطقی که همه متقاضی استفاده از این بیمه هستند از حقوق تمام بازنشستگان ماهیانه مبلغی را کسر کرده و سپس از کسانی که قصد استفاده از خدمات این بیمه را ندارند اعلام کرده‌اند که انصراف خود را اعلام کنند و برای بازگشت مبالغی که از آنها کسر شده، از بانک عابر بانک بگیرند! تاکید چند باره مسئولان تامین اجتماعی بر رفع مشکل بیمه بازنشستگان در تناقض با رفتارهای ناخوشایند و مشکلاتی است که این روزها این عزیزان در صف‌های طولانی بانک دی باید پشت سر بگذارند.

 
کارگران فضای سبز اهواز تجمع کردند
شهرداری: پیمانکار مقصر است

خبرگزاری فارس: در پی تجمع اعتراض‌آمیز کارگران فضای سبز شهرداری منطقه 6 اهواز در مقابل استانداری خوزستان، شهرداری اعلام کرد که تأخیر شش ماهه حقوق کارگران متوجه پیمانکار است.

خبرگزاری فارس: شهرداری: پیمانکار مقصر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کارگران فضای سبز شهرداری منطقه 6 اهواز روزهای گذشته در هفته جاری در اعتراض به تأخیر شش ماهه در پرداخت حقوق خود مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

به گفته این کارگران، در مدت شش ماه اخیر هیچگونه وجهی پرداخت نشده و حتی از عیدی و پاداش هم محروم بوده‌اند. پیمانکار نیز کارگران معترض را به اخراج تهدید کرده است.

معاون خدمات شهری شهردار اهواز تأخیر در پرداخت حدود 80 نفر کارگر فضای سبز منطقه 6 را ناشی از قصور پیمانکار و سهل انگاری مسئولان مالی این منطقه در کنترل عملکرد پیمانکار اعلام کرد.

علیرضا عالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با بیان اینکه شهردار وقت در زمان حضور 13 ماهه خود، 14 ماه حقوق به کارگران زیر پوشش این نهاد پرداخت کرده، اظهار داشت: اولویت شهرداری پرداخت به موقع حقوق کارگران، حتی در صورت تاخیر در واریز سایر مطالبات پیمانکار است و این موضوع به پیمانکاران نیز اعلام شده است.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری از اختلال در پرداخت حقوق کارگران بی‌اطلاع بوده، افزود: متأسفانه پس از تجمع کارگران با خبر شدیم که این رویه به دلیل سهل انگاری مسئولان مالی منطقه و خطای پیمانکار در شهرداری منطقه 6 اعمال نشده است.

عالی‌پور گفت: شهرداری هیچگونه مشکل مالی برای پرداخت حقوق کارگران ندارد و متوسط تأخیر در پرداخت حقوق کارگران زیرپوشش شهرداری در تمام واحد‌ها و مناطق براساس روال، دو ماه تأخیر است.

وی خاطر نشان کرد: تأکیدات لازم برای حل مشکل کارگران انجام شده و دستمزد این کارگران به زودی پرداخت می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد