سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز:
مشکل تامین اعتبارات ارزی پروژه همچنان به قوت خود باقی است
اعتباری از محل صندوق توسعه ملی دریافت نشده است

 

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: راه‌اندازی قطعه نخست خط شماره یک مترو اهواز کار بزرگی خواهد بود، زیرا با راه‌اندازی این بخش از پروژه تقریبا همه مشکلات و موانع خط یک حل می‌شود؛ راه‌اندازی این قطعه هم بدون حل مشکل تامین اعتبارات ارزی امکان‌پذیر نیست.

 

عباس هلاکویی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسنای خوزستان با بیان اینکه مشکل تامین اعتبارات ارزی پروژه قطار شهری اهواز همچنان به قوت خود باقی است، اظهار کرد: دولت 35 میلیون دلار اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اختصاص به پروژه‌های قطار شهری در کلانشهرها را تصویب کرده، ولی از این محل هنوز اعتباری دریافت نشده است. این اعتبار به صورت وام به پروژه‌های قطار شهری اختصاص می‌یابد و برای اخذ این وام به تعهد شهرداری برای بازپرداخت نیاز است.

 وی درباره روند پیشرفت پروژه قطار شهری اهواز افزود: کارهای عمرانی در زمینه ساخت ایستگاه‌های مترو در قطعه نخست خط شماره یک تکمیل شده و تنها عملیات خرید و نصب تجهیزات باقی مانده است و برای خرید این تجهیزات نیازمند اعتبارات ارزی هستیم؛ در صورت تامین این اعتبارات، تجهیزات مورد نیاز به سرعت خریداری و نصب می‌شوند. هلاکویی تصریح کرد: عملیات حفاری تونل نیز در حال انجام است و دستگاه‌های حفار به خوبی فعالیت می‌کنند.  مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز خاطرنشان کرد: در زمینه فعالیت‌های ساختمانی و نصب تجهیزات، همه پروژه خط یک در نظر گرفته می‌شود، ولی برای جلوگیری از پراکنده‌کاری و تمرکز برای راه‌اندازی قطعه نخست خط شماره یک، کارها اولویت‌بندی می‌شود. هم‌اکنون بخش ساختمانی 6 ایستگاه تکمیل شده و تا زمان خرید و نصب تجهیزات، 2 ایستگاه دیگر نیز آماده می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد