سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان مجلس شورای اسلامی

خشک شدن تالاب هورالعظیم و هویزه عامل افزایش ریزگردهاست
سودانی: وزارت نفت فقط به 10درصد تعهداتش برای کاهش ریزگردها عمل کرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: وزارت نفت در پی مصوبه هیئت دولت باید کانون‌های بحران خیز را مالچ‌پاشی و اقدام به کاشت نهال کند ولی کمتر از 10 درصد تعهد خود را انجام داده است.

خبرگزاری فارس: سودانی: وزارت نفت فقط به 10درصد تعهداتش برای کاهش ریزگردها عمل کرد

ناصر سودانی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در مورد اقدامات مجلس برای پیگیری پدیده ریزگردها اظهار داشت: اصلاح پدیده ریزگردها و کانون‌های بحران‌خیز بخشی مربوط به داخل کشور و بخشی مربوط به کشورهای همسایه است.

وی ادامه داد: کاهش رطوبت هوا و خشک شدن تالاب‌های هورالعظیم و هویزه در عراق که در زمان صدام از بین رفته است و خشکسالی حداقل 4 ساله در عراق از جمله دلایل بر هم زدن اکوسیستم است.

به گفته نماینده مردم اهواز در مجلس ساخت 22 سد توسط ترکیه برای مهار آب دجله و فرات و ساخت 3 سد توسط سوریه جریان آب را در منطقه کاهش داده است که کاهش تبخیر آب و در پی آن کاهش رطوبت هوا را در پی داشته است و این امر انتقال و شناور شدن ریزگردها را دامن می‌زند.

وی گفت: وزارت نفت هم در پی مصوبه هیئت دولت باید کانون‌های بحران خیز را مالچ‌پاشی کند و به کاشت نهال در این مناطق اقدام کند چرا که وزارت نفت حضورش در مناطق نفت خیز بیشتر است و منبع درآمدی کشور را در دست دارد ولی کمتر از 10 درصد تعهد خود را انجام داده است.

سودانی در مورد همکاری دولت عراق در جهت کاهش ریزگردها گفت: عراقی‌ها قبلاً همکاری خوبی داشتند اما اخیراً هیچ نوع همراهی با ما نداشته‌اند.

وی در پاسخ به اینکه آیا امکان وجود شیطنت‌هایی از سوی آمریکا با انتقال پدیده ریزگردها از عراق به داخل ایران وجود دارد گفت: شاید آنها به دنبال ایجاد مشکل در کشور باشند ولی ما از طریق گروه‌های دوستی پارلمانی و اتحادیه بین‌المجالس به دنبال آن هستیم که کشورهای خارجی را برای همکاری در کاشت نهال و مالچ پاشی متقاعد کنیم.

وی به پیگیری های نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: ما در مجلس هشتم جلسات متعددی را با محیط زیست، وزارت نیرو، وزارت امور خارجه و کشاورزی داشتیم. همچنین دیدارهایی با رئیس جمهوری و رئیس مجلس عراق انجام شد همچنین با نمایندگان عربستان سعودی و سوریه نیز جلساتی برگزار کردیم ولی چیزی که مطلوب ماست سرعت عمل است که باید هر چه سریعترحرکت ریزگردها را کاهش دهیم زیرا سلامت مردم کشور به خصوص در مناطق غربی و جنوبی در خطر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد