سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی . هنری . ادبی

رییس جمهور از هنرمند خوزستانی صنایع دستی تجلیل کرد

فرهنگی و هنری  22/3/1391  10:19:50

 

20  خرداد ماه سال جاری همزمان با روز جهانی صنایع دستی از هنرمندان شاخص صنایع دستی استان‌های کشور با حضور رییس جمهور تجلیل و تقدیر شد.

به گزارش ایسنا از خوزستان در این مراسم که در محل مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران سالن میلاد برگزار شد از غلام‌رضا نقاش متخلص به حبیب نقاش هنرمند خوزستانی در رشته نقاشی قهوه خانه‌ای نیز تجلیل شد.گفتنی است سال گذشته طی مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت از عبدالرحیم فروتن در رشته خراطی چوب تقدیر شد.شایان ذکر است نقاشی سنتی و پرده‌ای که طراحی آن خاص و به نقاشی قهوه خانه‌ای معروف است و با مضامین حماسی، مذهبی (مصائب کربلا و امامان و ...)، ملی و داستان‌های شاهنامه و ... طراحی و نقاشی می‌شود. رنگ‌های مورد استفاده از مواد معدنی نظیر اُخرا، لاجورد، فیروزه و موادی مانند سینکا، سریشم و شنگرف می‌باشد.

مرتضی سبزقبا پشت دوربین «آن‌ها» می‌رود
فرهنگی و هنری  22/3/1391  10:45:37

 

فیلم کوتاه داستانی "آن‌ها" به نویسندگی و کارگردانی سید مرتضی سبزقبا کلید می‌خورد.

 سبزقبا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌در خوزستان گفت: این فیلم کوتاه داستانی در 15 دقیقه و به تهیه‌کنندگی حوزه هنری خوزستان تهیه و تولید می‌شود. وی درباره موضوع فیلم بیان کرد: فیلم کوتاه داستانی "آن‌ها" درباره جنگ است و به هشت سال دفاع مقدس در دزفول می‌پردازد.سبزقبا ادامه داد: این فیلم کوتاه داستانی روز 23 خرداد 91 کلید می‌خورد و تصویربرداری آن شش روز در دزفول طول می‌کشد و تدوین و صداگذاری آن 28 خرداد شروع می‌شود.این فیلم‌ساز خاطرنشان کرد: ‌عظیم سبزقبا، علی خددادزاده، علی‌رضا کلیددار، مهدی شریفی، علی نوری و فاطمه سیاح طرفی در فیلم کوتاه داستانی‌"آن‌ها" ایفای نقش می‌کنند. سبزقبا در معرفی دیگر عوامل این فیلم کوتاه داستانی اظهار کرد: امیرعلی‌ ویسی تصویربردار، فرید دغاغله تدوین‌گر، ارسطو مفاخری صدابردار، حمیدنورآبادی و رضا چراغ‌چشم طراحان صحنه و گریم، تصویربردار پشت صحنه حجت کایدخورده و امین نظری عکاس فیلم "آن‌ها" هستند.


نخستین فیلم کوتاه مجتبی عسکری «فراکتال» نام گرفت
فرهنگی و هنری  22/3/1391  11:07:18

 

مجتبی عسکری فیلم کوتاه تجربی "‌فراکتال" (به معنی اشکال خود متشابه در ریاضی) را ساخت.

 این فیلم‌ساز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان بیان کرد: این فیلم کوتاه در فضای سوررئال ساخته شده و به شخصی می‌پردازد که در کشمکش با خود خاطراتش را مرور می‌کند. وی در مورد جزییات تولید نخستین فیلم کوتاهش گفت: پنجم تا دهم خرداد دکور آن طراحی، ساخته و نصب شد و تصویربرداری آن 10 تا 16 خرداد 91 طول کشید.  عسکری ادامه داد: تصویربرداری این فیلم کوتاه شش دقیقه‌ای در انجمن سینما جوان اهواز و توسط مسعود رضایی انجام شده است. همچنین تدوین آن را اشکان جوشن‌پوش از 18 خرداد شروع کرده و تا نیمه تیر 91 طول می‌کشد. این فیلم‌ساز خاطرنشان کرد: رضا سیادت مدیر تولید، قاسم سمبل‌آرا مدیر تدارکات، امیر موگهی دستیار تصویربردار، مهران کلنگ‌دار دستیار کارگردان، مهران همراهی عکاس و علی اشعری تک ‌بازیگر این فیلم است.

ویراست جدید «فرهنگ معاصر عربی ـ فارسی قیم» در راه است

 

فرهنگ معاصر عربی ـ فارسی تالیف عبدالنبی قیم به چاپ دهم رسید.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از خوزستان این فرهنگ لغت 1275 صفحه دارد و حاوی 60 هزار مدخل و واژه عربی و 250 تا 300 هزار معادل فارسی است. این فرهنگ لغت سال 81 به چاپ اول رسید و همان سال برای دومین بار چاپ شد.ویژگی‌های خاص این کتاب و معادل‌های به کار رفته در آن باعث جلب نظر مخاطبان شد به طوری که تا اردیبهشت ماه 91 در سه هزار نسخه برای دهمین بار چاپ و منتشر شد.فرهنگ معاصر عربی ـ فارسی هر بار در سه هزار نسخه و بدون ویرایش جدید منتشر شده است اما گردآورنده آن در حال اعمال تغییرات جدید است و در نظر دارد ویراست جدیدش را تا یک سال دیگر منتشر کند.فرهنگ لغات عربی ـ فارسی همچنین دربردارنده اصطلاحات علمی و عام از لحاظ فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، پزشکی و ... است. قیم افزون بر این اثر فرهنگ معاصر میانه  را در سال 86 منتشر کرد. این فرهنگ برگرفته از فرهنگ معاصر عربی ـ فارسی است و امسال به چاپ سوم رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد