سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 
 

اظهار گله‌مندی رییس شبکه انجمن‌های صنعتی ایران از مهلت‌دهی برای دریافت کد اقتصادی‌
اقتصادی  22/3/1391  09:12:37

 

رییس شبکه انجمن‌های صنعتی و معدنی ایران با اظهار گلایه از سازمان امور مالیاتی در خصوص مهلت‌دهی برای دریافت کد اقتصادی، گفت: دادن مهلت برای دریافت کد اقتصادی معنا ندارد و تکلیف افرادی که در موعد مقرر موفق به دریافت کداقتصادی و مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی نشده‌اند، چیست؟

 بیژن پناهی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌خوزستان، اظهارکرد: کد اقتصادی توسط سازمان امور مالیاتی ارایه می‌شود و همیشه باید سایت سازمان برای دریافت این کد و استفاده متقاضیان باز باشد. وی افزود: وجود کد اقتصادی بسیار خوب است و همه ما موافق آن هستیم و در کل وجود این کد موجب شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی می‌شود. البته لازم است که ضرایب امنیتی برای آن در نظر گرفته شود.

 پناهی‌زاده تصریح‌کرد: زمان دریافت کد اقتصادی از سه‌چهار ماه پیش آغاز شده و مهلت ثبت‌نام تا 18 خردادماه به پایان رسیده است. در این‌جا این سوال پیش می‌آید که تکلیف شرکت‌ها واحدهای اقتصادی که بنا به دلایلی موفق نشده‌اند در موعد مقرر کد اقتصادی دریافت کنند چه می‌شود.

 رییس شبکه انجمن‌های صنعتی و معدنی ایران عنوان‌کرد: اگر برای فعالان اقتصادی داشتن کد اقتصادی الزامی است پس مهلت دادن برای دریافت این کد و اختصاص زمان محدودی برای ثبت‌نام چه معنایی می‌تواند داشته باشد.

 وی اظهارکر‌د: باید توسط مسوولان مربوطه تمهیداتی برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی از کد اقتصادی اندیشیده شود و به‌گونه‌ای نباشد که افراد با کد اقتصادی دیگران معاملات خود را انجام دهند.

 

قیمت جدید انواع آرد و نان در خوزستان اعلام شد
اقتصادی  22/3/1391  12:20:01

 

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان قیمت جدید انواع آرد و نان در استان را اعلام کرد.

 ابوالقاسم کوره‌چینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، اظهارکرد: قیمت‌های جدید آرد و نان بر اساس ابلاغ معاونت برنامه‌ریزی استانداری و تصمیم‌گیری کمیته آرد و نان استان تغییر یافته و این مصوبه از روز 18 خردادماه در استان به اجرا درآمد.

 وی افزود: بر اساس این مصوبه قیمت نان لواش با وزن 175 گرم 125 تومان، تافتون با وزن 200 گرم 140 تومان، سنگک با وزن 650 گرم 500 تومان، بربری با وزن 400 گرم 300 تومان، 10 قرص لواش اتوماتیک 90 تومان، نان حجیم با وزن 400 گرم 300 تومان و قپی خراسانی با وزن 400 گرم 300 تومان اعلام شده است.

 وی عنوان کرد: همچنین قیمت جدید انواع آرد شامل آرد باسبوس‌گیری 7 درصد 530 تومان، 12 درصد سبوس‌گیری 540 تومان، 15 درصد سبوس‌گیری 550 تومان، 18 درصد سبوس‌گیری 560 تومان و 19 درصد سبوس گیری 565 تومان می‌باشد.

 معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت و تجارت خوزستان گفت: قیمت انواع آرد و نان بر اساس بررسی و تصمیم‌گیری مسوولان متولی در هر استان تعیین شده و قیمت‌ها در استان‌های مختلف متفاوت است.

 

ورشکستگی کارخانه های لوله سازی ویژه

متأسفانه هم اکنون کارخانه‌های لوله‌سازی تنها لوله تولید کرده و انبار می‌کنند و نمی‌توانند این لوله‌ها را در اختیار شرکت‌های نفتی ایرانی قرار دهند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اعلام اینکه آخرین هشدار را به وزارت نفت می دهم گفت: اگر وزارت نفت واردات لوله از آلمان و دیگر کشورها را متوقف نکند، کار را به مجلس می کشانیم.

نادر قاضی‌پور گفت: در نظام جمهوری اسلامی و طی سالیان متمادی میلیاردها دلار هزینه شده و کارخانه‌های لوله‌سازی احداث شده‌اند تا صنعت نفت از لوله‌های ساخت داخل استفاده کند.

وی ادامه داد: این کارخانه‌ها به این گونه کار می‌کنند که اول سفارش دریافت می‌کنند و بعد لوله‌های مورد نیاز را تولید کرده و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

قاضی‌پور تصریح کرد: متأسفانه هم اکنون کارخانه‌های لوله‌سازی تنها لوله تولید کرده و انبار می‌کنند و نمی‌توانند این لوله‌ها را در اختیار شرکت‌های نفتی ایرانی قرار دهند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم خاطر نشان کرد: اگر به کارخانه سدید و یا دیگر کارخانه‌های مشابهی که در سطح کشور مشغول تولید لوله هستند سری بزنید خواهید دید که دیگر جایی برای انبار کردن لوله‌های خود ندارند.

قاضی‌پور خاطر نشان کرد: در سفری که به عسلویه داشته ام شاهد بودم مسئولین نفتی هزار کیلومتر لوله خارجی را خریداری کرده‌ و از کشتی پیاده می‌کنند به طوری که لوله‌ها همگی کهنه بودند.

نماینده مردم ارومیه اظهار کرد: این موضوع در مجلس هشتم مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما متأسفانه عمر این مجلس کفاف نداد تا در صحن به طور جدی مورد رسیدگی قرار گیرد و تنها از وزارت نفت قول گرفته شد که به دنبال خرید لوله‌های خارجی نباشند.

قاضی‌پور اظهار کرد: هنگامی که مشغول انتخابات مجلس برای دور نهم بودیم متأسفانه باخبر شدم وزارت نفت بدقولی کرده و 500 کیلومتر لوله را از یک شرکت آلمانی که رقیب کارخانه سدید است خریداری و وارد ایران کرده است.

نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حالی که در سال تولید ملی هستیم متأسفانه شاهد این بدقولی وزارت نفت هستیم که می‌آید و به جای آنکه از تولید ملی حمایت کند لوله را از کشورهای خارجی می‌خرد.

وی در پاسخ به این سؤال که وزارت نفت مدعی است این لوله‌ها مخصوص گاز ترش است و آلیاژ آن با لوله‌هایی که در داخل کشور تولید می‌شود متفاوت است پاسخ داد: هرگز اینگونه نبوده و وزارت نفت تنها به این دلیل لوله وارد می‌کند که برایش سود دارد و می‌تواند به سفرهای خارجی برود.

قاضی‌پور ادامه داد: اگر بر فرض این اتفاق هم درست باشد وزارت نفت می‌تواند ورق‌های این لوله‌ها را خریداری کرده و در اختیار کارخانه‌های لوله‌سازی قرار دهد که متأسفانه این کار نیز انجام نمی‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: این آخرین هشداری است که به وزیر نفت داده می‌شود و اگر برای بار مجدد شاهد باشیم این وزارتخانه به دنبال واردات لوله‌های خارجی است وزیر را به مجلس می‌کشانم و استیضاح می‌کنم.

 
مدیرمنابع انسانی شرکت مناطق نفت خیزجنوب:
700 نفرازنیروهای تازه استخدام درمناطق نفت خیزمشغول به کارشدند
 
اهواز- مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از شروع به کار 700 نفر از نیروهای تازه استخدام صنعت نفت در این شرکت خبر داد.
 
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ، 'محمدرضا دزفولی زاده' افزود: در آزمون سراسری شرکت ملی نفت ایران که سال گذشته برگزار شد یک هزار و 204 نفر برای جذب در مناطق نفت خیز جنوب پذیرفته شدند.
وی افزود: این نیروها در دو گروه تقسیم بندی شده که گروه نخست به تعداد 300 نفر در حال گذراندن دوره های آموزشی اچ.اس.ای و استانداردها هستند و بزودی کار خود را در واحدهای مورد نیاز آغاز می کنند.
دزفولی زاده اضافه کرد: گروه دوم نیز به تعداد 400 نفر برای گذرندان دوره های فنی و تخصصی سه تا چهار ماهه به مرکز آموزش علوم و فنون اهواز معرفی شدند.
مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: این گروه نیز پس از طی دوره های آموزشی در بخش های عملیاتی به کارگیری می شوند.
وی با بیان اینکه 300 نفر دیگر از پذیرفته شدگان نیز در حال ساماندهی و اعزام به دوره های آموزشی هستند افزود: سهمیه مناطق نفت خیز جنوب در آزمون سال گذشته یک هزار و 422 نفر بود که رایزنی برای جذب 200 نفر دیگر با مدیریت منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران در حال انجام است.
دزفولی زاده اظهار کرد: نیاز سال جاری نیروی انسانی این شرکت 700 نفر برآورد شده است که انتظار می رود از طریق آزمونی که شرکت ملی نفت ایران برگزار می کند تامین شود.
شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در گستره ای به وسعت تقریبی 400 هزار کیلومتر مربع فعالیت می کند.
در این شرکت هم اکنون حدود 15 هزار نیروی رسمی و حدود 23 هزار نیروی ارکان ثالث مشغول به کار هستند.
روزانه حدود سه میلیون بشکه نفت خام در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تولید می شود که بخشی مهمی از آن برای صادرات به پایانه 'خارگ 'ارسال می شود
 
برخلاف شبهات تعطیلی سازمان بورس خوزستان/
سازمان بورس و اوراق بهادار خوزستان فعال است
 
اهواز- معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان گفت: سازمان بورس و اوراق بهاداراستان خوزستان فعال است و کماکان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
 
' اسماعیل عامری گلستان' یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعال بودن سازمان بورس و اوراق بهادار استان بر خلاف شبهاتی که در مورد غیر فعال شدن این سازمان وجود داشت افزود: ساختمان جدید این سازمان به محل جدید خود در امانیه به ساختمان سرمایه گذاری انتقال یافته است و به کار خود ادامه می دهد.
این مقام مسوول در ادامه با اشاره به مشکلات طرح آمایش سرزمین بیان داشت: پاره ای از موانع سرمایه گذاری در این بخش وجود داشت که با واگذاری این طرح به یک مهندس مشاور بیشتر مشکلات این طرح برطرف شد.
وی افزود: این طرح نشان دهنده طرح های اجرایی در استان است که در حال حاضر در حال آماده سازی است.
معاون برنامه ریزی استانداری استان با بیان اینکه اعتبارات نفت کاملا ملی است بیان داشت: دو درصد از درآمد بخش نفت به استان اختصاص داده شده است که در بودجه امسال، دو درصد افزون بر شش هزار و 980 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
عامری گلستان همچنین با اشاره به اینکه صادرات غیر نفتی سال گذشته در استان 8/5 میلیارد دلار بوده است افزود: هر چند این میزان صادرات در بخش صادرات غیر نفتی برای استان خوب بوده اما راضی کننده نیست و بیشتر از این میزان خوزستان پتانسیل فعالیت در این زمینه را دارد.
وی با بیان اینکه زیر ساخت ها برای افزایش صادرات غیر نفتی از مرز چذابه استان در حال آماده سازی است افزود: با ساختن بزرگ راه اهواز به چذابه صدور کالاها به مرز راحت تر خواهد شد و صادرات کالا با سرعت بیشتری انجام می شود.
این مقام مسوول افزود: بخش خصوصی نیز با بهبود هر چه بیشتر کیفیت کالاها و تبلیغات بیشتر در افزایش صادرات کالاهای استان به کشورهای همسایه نقش بسیار موثری می توانند داشته باشند.
 
 
معاون استاندار خوزستان:
27 روستای خوزستان شهر می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان از ارتقای 27 روستای استان و تبدیل شدن آنها به شهر خبر داد.

خبرگزاری فارس: 27 روستای خوزستان شهر می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید کریم حسینی ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود به عنوان معاون سیاسی اجتماعی استاندار گفت: بر اساس آخرین پیگیری‌های صورت گرفته در وزارت کشور قرار است 27 روستای خوزستان به شهر ارتقا یابند. مراحل ارتقای این روستاها در حال انجام است و بخش اعظم آنها امسال به شهر تبدیل می‌شوند.

وی در ادامه از تبدیل چهار شهر به شهرستان در سال جاری خبر داد و افزود: بندر امام خمینی، آغاجاری، حمیدیه و شاوور در حال پیگیری در هیئت دولت هستند تا امسال به شهرستان ارتقا یابند.

حسینی اظهار کرد: 9 روستا شامل اسماعیلیه و غیزانیه از اهواز؛ ابوالفارس، رودزر و سلطان آباد در رامهرمز؛ عنبل در مسجدسلیمان؛ دارخوین در شادگان؛ میان آب در شوشتر و شیبان در باوی به بخش ارتقا می‌یابند.

* دانشکده خبر اهواز به خانه جدید می‌رود

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان همچنین از پایان خانه به دوشی دانشکده خبر اهواز (تنها دانشکده علوم ارتباطات جنوب غرب کشور) و نقل مکان این دانشکده به محل جدید در یک ماه آینده خبر داد.

وی یکی از مشکلات دانشکده خبر اهواز را مشکل مکان عنوان و خاطرنشان کرد: استانداری هر جا می‌توانست به این دانشکده کمک کرد. در ادامه همین همکاری هاف ساختمان جدید مرکز آموزش استانداری اخیرا راه‌اندازی شده و جلسات مقدماتی تغییر و تحول نیز برگزار شده است. قرار است دانشکده خبر در محل قدیم مرکز آموزش مستقر شود.

حسینی با بیان اینکه محل فعلی دانشکده خبر اهواز در دانشگاه شهید چمران با وساطت استانداری تأمین شده،‌ تأکید کرد: خبرنگاران می‌توانند در صورت عدم انتقال دانشکده به محل جدید در زمان مقرر این مسئله را از طریق این معاونت پیگیری کنند.

* جلوگیری از واگذاری کارخانجات جدید به بخش خصوصی

عضو کمیسیون کارگری استان در این نشست اظهار کرد: جلوگیری از واگذاری بیشتر شرکت‌ها و کارخانجات به بخش خصوصی از سوی مقامات بالا در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه کمیسیون کارگری استان فعال است و امور کارگری را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: اغلب مشکلات کارگران در کارخانه‌ها و شرکت‌ها به دلیل واگذاری به بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی است و کارخانجات و شرکت‌های دولتی حداقل مشکل را در حوزه کارگری دارند.

حسینی افزود: تشکیل کمیسیون کارگری و طرح مشکلات برای پیشگیری از این مشکلات و تبدیل آنها به اعتراضات است.

* آب، پای ثابت جلسات

عضو شورای سلامت خوزستان در پاسخ به اینکه استان در مورد وضعیت رودخانه کارون و شوری آب این رودخانه چه موضعی اتخاذ می‌کند، گفت: وضعیت آب به ویژه رودخانه کارون همیشه پای ثابت جلساتی است که با حضور نمایندگان مجلس،‌ ائمه و مسئولان استان تشکیل می‌شود.

وی افزود: مسئولان استان هیچگاه واقعیت‌ها و کمبودهای موجود را انکار نکرده‌اند، ‌بلکه مشکلات را تصدیق و آن را پیگیری می‌کنند.

حسینی تأکید کرد: رضایت یا عدم رضایت از بیمارستان‌های دولتی،‌ مراکز آموزشی و فرهنگی همچنین فرمانداری‌ها ارزیابی و و پیگیری می‌شود.

معاون سیاسی استاندار خوزستان همچنین گفت: برنامه از پیش تعیین شده‌ای برای تغییر فرمانداران و بخشداران وجود ندارد مگر اینکه بازنشستگی یا خروج از مسئولیت یکی از آنها در بین باشد.

وی در ادامه شایعه تغییر استاندار خوزستان را رد کرد و افزود: این مسئله شایعه‌ای بیش نیست.

حسینی افزود: نه تنها در حوزه مدیریت بلکه در تمام حوزه‌ها باید سعی شود که فضای شایعه‌سازی از بین برود چراکه چنین فضایی به ضرر استان است.

وی تعامل سازنده با رسانه‌های استان را از اولویت‌های خود عنوان و از رسانه‌ها درخواست کرد: به جای اینکه صرفا انبوهی از مشکلات را بیان کنند،‌ مسائل را نقد، بررسی و کارشناسی کنند و راهکاری برای استفاده مسئولان ارائه کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر دغدغه همه ما توسعه خوزستان به معنای واقعی کلمه باشد و بدون دخالت گرایش‌ها، ‌سلیقه‌ها، قومیت و هر نوع نگاه فردی و گروهی به امور جاری بپردازیم قطعاً استان از وضعیت کنونی بهتر می‌شود.

* تشکیل دفتر نخبگان خوزستان

حسینی همچنین با تشریح برنامه‌های آینده معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان، بر اولویت برنامه‌های اجتماعی این حوزه بر فعالیت‌های سیاسی تأکید کرد و گفت: ارتباط مستمر و همدلی با علما به ویژه نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس،‌ مسئولان قضایی و نظامی و انتظامی همچنین دانشمندان و اساتید دانشگاه‌های استان از اولویت‌هاست. ارتباط با تشکل‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی و نیز تشکل‌های صنفی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ارتباط نزدیک با مسئولان شهرستان‌ها و فعال کردن کارگروه‌ها نیز از اولویت‌هاست. در این راستا کارگروه زنان و خانواده از ماه گذشته دوباره فعال شده است.

حسینی ادامه داد: در عین اینکه از انتصاب نیروی جوان و تازه نفس حمایت می‌کنیم، یکی از نیازمندی‌ها را آموزش این نیروها می‌دانیم.

به گفته وی شناسایی و بزرگداشت چهره‌های ماندگار از برنامه‌های امسال است. همچنین ارتباط با سران عشایر استان و بهره‌مند شدن از وجود آنهاست.

وی تأخیر در راه‌اندازی دفتر نخبگان استان را به دلیل وقفه در انتخاب معاون سیاسی اجتماعی خوزستان دانست و افزود: ساختمان این دفتر تهیه شده و سه نفر نیز برای ریاست آن پیشنهاد شده است که متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

حسینی همچنین در مورد اعتبارات فرهنگی استان گفت: با توجه به اینکه بودجه امسال در پایان اردیبهشت ماه به تصویب رسیده و هنوز ابلاغ نشده، پیش‌بینی کاهش یا افزایش این اعتبارات زود است.

سید کریم حسینی پیش از این معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار بود که اخیراً به عنوان معاون سیاسی اجتماعی استاندار منصوب شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد