سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی . هنری . ادبی

سرپرست اداره میراث فرهنگی آبادان خبر داد
معرفی صنایع دستی آبادان در نمایشگاه بین‌المللی تهران

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری آبادان از حضور هنرمندان عرصه صنایع دستی آبادان در نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد.

خبرگزاری فارس: معرفی صنایع دستی آبادان در نمایشگاه بین‌المللی تهران

سیدشمس‌الدین نوربخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: همزمان با هفته جهانی صنایع دستی، هنرمندان آبادانی به‌منظور معرفی صنایع دستی، بومی و سنتی شهرستان برای حضور در نمایشگاه‌های دائمی بین‌المللی تهران معرفی شده‌اند.

وی افزود: افرادی که از طرف سازمان میراث فرهنگی استان خوزستان مهر اصالت صنایع دستی را دریافت کرده و دارای مقام استانی هستند برای معرفی هنر بومی و سنتی شهرستان آبادان در نمایشگاه حضور دارند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری آبادان ادامه داد: معرفی روش‌ها و شیوه‌های بسته‌بندی صنایع دستی در استان خوزستان از دیگر اهداف حضور هنرمندان آبادانی در این نمایشگاه است.

وی در خصوص فعالیت های اداره میراث فرهنگی شهرستان آبادان همزمان با شروع فصل اوقات فراغت گفت: کلاس‌های مختلف در رشته‌های نقاشی روی شیشه، چاپ باتیک (چاپ کلاغه‌ای)، هنر معرق چوب، محرق ساقه گندم و سراجی سنتی(روش چرم‌دوزی) در آبادان از اردیبهشت‌ماه امسال آغاز شده است.

نوربخش ادامه داد: کلاس‌ها برای کارآموزان رایگان است و علاقمندان می‌توانند برای دوره‌های جدید از اواخر ماه جاری نام‌نویسی کنند.

وی در خصوص حضور رده‌های سنی مختلف در کلاس‌های تابستانه گفت: از آنجایی که آموزش صنایع دستی نیاز به ابزار و آلات خاصی دارد، به صورت استاندارد رده سنی بالای 14 سال بیشتر پذیرش می‌شوند، اما در موارد خاص کلاس فوق‌العاده برگزار می‌کنیم.

سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری آبادان در پایان اضافه کرد: اداره میراث فرهنگی و گردشگری آبادان در نظر دارد آموزش صنایع دریایی را به رشته‌های انتخابی خود اضافه کند، به همین منظور بسترسازی مقدمات اولیه انجام شده و منتظر پاسخ استان به این پیشنهاد شهرستان آبادان هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد