سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان مجلس شورای اسلامی

فارس گزارش می‌دهد
ترافیک نمایندگان خوزستان در کمیسیون‌های پرطرفدار

خبرگزاری فارس: این روزها نمایندگان استان خوزستان برای حضور در یک یا دو کمیسیون پرطرفدار مجلس صف‌های طولانی تشکیل داده‌اند و اینک شهروندان منتظرند ببینند آیا مشکلات استان با حضور نمایندگان در این کمیسیون‌ها حل می‌شود؟

خبرگزاری فارس: ترافیک نمایندگان خوزستان در کمیسیون‌های پرطرفدار

به گزارش خبرگزاری فارس از شمال خوزستان، بیشتر نمایندگان خوزستان داوطلب عضویت در کمیسیون انرژی هستند و در واقع در مجلس نهم رکورد حضور خوزستانی‌ها در این کمیسیون شکسته می‌شود.

 بسیاری از نمایندگان خوزستان با توجیه نفت‌خیز بودن این استان معتقدند باید حداکثر نمایندگان این کمیسیون‌انرژی را خوزستانی‌ها تشکیل دهند تا مشکلات و معضلات استان‌های نفت‌خیز در این کمیسیون‌ مطرح و برطرف شود این در حالی است که آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی چیزی متناقض با این دید سطحی را مطرح می‌کند.

* مشکلات؛ دلیل اصرار بر حضور در کمیسیون‌ها

شاید اینکه خوزستان آن طور که باید تاکنون از عواید نفت بی‌بهره مانده، توجیه مناسبی برای حضور در کمیسیون انرژی مجلس نهم باشد اما داوطلب شدن سه نماینده استان خوزستان برای حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس با توجه به اینکه دو کاندیدای حضور در این کمیسیون هیچ سابقه‌ای برای این کار ندارند قدری تعجب برانگیز است.

یکی از نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از داوطلب شدن بیشتر نمایندگان خوزستان برای عضویت در کمیسیون انرژی اظهار کرد: خوزستان علاوه بر انرژی، مشکلات جدی‌تر دیگری دارد که بایستی برخی نمایندگان در کمیسیون مرتبط به آن عضو شوند.

در حال حاضر دو نماینده از اهواز، سه نماینده آبادان، نماینده مردم خرمشهر، نماینده مردم ماهشهر، شادگان، دشت آزادگان داوطلب عضویت در کمیسیون انرژی شدند و این امر باعث می‌شود تا خوزستان در بسیاری از کمیسیون‌های مجلس نماینده‌ای نداشته باشد.

شاید خوزستان به دلیل مرزی بودن نیازمند حضور یک نماینده در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس باشد با این وجود باز هم حضور سه نماینده که یکی از آنها نیز روحانی است در این کمیسیون به نوعی ناهماهنگی در داوطلب شدن برای عضویت در کمیسیون‌های مجلس و در نظر گرفتن سلیقه و به نوعی توجه به نام دهن پرکن و پرطرفدار کمیسیون‌های تخصصی مجلس است.

* خوزستان مشکلاتی فراتر دارد

در شرایط کنونی مشکلاتی همچون کشاورزی، بهداشت روستایی و آموزش در خوزستان بسیار زیاد است و به نوعی عدم توجه به مناطق محروم و توسعه نیافتگی در بسیاری از شهرهای خوزستان باعث شده تا گرد محرومیت بر رخسار استان بنشیند که با عضویت در کمیسیون‌های کشاورزی، بهداشت و درمان و آموزش مجلس می‌توان به نوعی این مشکلات را برطرف کرد.

متاسفانه در این سه کمیسیون حساس مجلس شورای اسلامی هیچ ثبت نامی از طرف انتخاب شدگان خوزستانی نداشته است و به نوعی کرسی‌های خوزستان در این کمیسیون‌ها خالی تر از همیشه است.

مشکلات فرهنگی استان خوزستان دلیل مهمی برای کاندیدا شدن برخی از نمایندگان استان برای حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس خواهد بود، اما این موضوع باز هم از سوی نمایندگان استان مورد بی‌توجهی قرار گرفته است و هیچکدام از 18 نماینده خوزستان در مجلس علاقه‌ای برای حضور در کمیسیون فرهنگی از خود نشان نداده‌اند.

 بر اساس اخبار رسیده از مجمع نمایندگان خوزستان اکثر نمایندگان استان اولویت اول و دوم خود را کمیسیون انرژی اعلام کرده‌اند و بر عضویت در این کمیسیون مصر هستند و جلسه تشکیل شده در این باره نیز بی‌نتیجه به پایان رسیده است.

* حسینی در کمیسیون صنایع می‌ماند

اما در این میان هستند هنوز نمایندگانی که ملاک انتخاب کمیسیون مورد علاقه خود را تشخیص و نیاز استان قرار داده‌اند. عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از آن دسته گروهی است که به گفته خود بر اساس نیاز استان و تخصص شخصی عضویت در کمیسیون صنایع را انتخاب کرده و بر انتخاب خود اصرار دارد.

سید شریف حسینی می‌گوید: در دوره قبل مجلس در کمیسیون صنایع و معادن مجلس نائب رئیس بودم اما در دوره جاری مجلس به دلیل حضور در هیئت رئیسه از انجام وظایف دبیری کمیسیون صنایع باز خواهم ماند و تنها برای عضویت در این کمیسیون داوطلب شده‌ام.

نماینده ادوار هشتم و نهم از حوزه انتخابیه اهواز در مجلس شورای اسلامی در عین حال تاکید می‌کند: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس باید یا تخصص، تجربه و یا سابقه کار در این زمینه برای نماینده وجود داشته باشد و بنده تخصص و سابقه کار را در این زمینه و کمیسیون صنایع دارم و بار دیگر خود را برای عضویت در این کمیسیون داوطلب کرده‌ام.

حسینی یادآور می‌شود: در شرایط کنونی کارگاه‌های صنعتی خوزستان وضعیت بسیار بدی دارند و خوزستان تنها با 40 درصد ظرفیت صنایع خود در حال فعالیت هستند و به این دلیل عضویت در این کمیسیون می‌تواند تاحدی مشکلات استان را برطرف کند.

-----------------------------------------

گزارش: مجتبی نارنج پور

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد