سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شهرستانها

 
 
با وساطت ریش سفیدان
نزاع خانوادگی در رامهرمز پس از 7 سال پایان یافت

خبرگزاری فارس: پرونده قتل و نزاع خانوادگی با صلح و سازش طرفین در شهرستان رامهرمز سرانجام پس از هفت سال مختومه شد.

خبرگزاری فارس: نزاع خانوادگی در رامهرمز پس از 7 سال پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل امور شوراهای حل اختلاف استان خوزستان، این درگیری و نزاع که در سال‌های گذشته به قتل خواهر و برادر و مجروح شدن دو نفر از خانواده و خسارت جانی و مالی منجر شده بود، پس از هفت سال اختلاف مصالحه شد.

در جلسه‌ای که به دستور شهریار مقیمی مفرد رئیس دادگستری شهرستان رامهرمز و با حضور رئیس شعبه 29 ویژه قتل و قصاص مجتمع 4 شورای حل اختلاف اهواز و افراد خیر، معتمدین شورا، بزرگان و ریش سفیدان برگزار شد، پس از استماع اظهارات طرفین، نزاع به صلح و سازش منجر شد.

در این جلسه حجت السلام عماره رئیس شعبه 29 ویژه قتل شهرستان رامهرمز ضمن تشکر از رئیس دادگستری این شهرستان برای برگزاری این جلسه و حل و فصل منازعه خانوادگی، از طرفین درخواست کرد با احترام و زندگی مسالمت آمیز به این نزاع خاتمه دهند.

وی از زحمات اعضا شورای حل اختلاف، بزرگان و ریش سفیدان تشکر کرد و افزود: با پایان این منازعه و با توافق طرفین درگیری دو نفر از زندانیانی که محکوم به قصاص شده‌اند آزاد می‌شوند.

در پایان این جلسه یکی از اعضا اولیا دم در خصوص این درگیری گفت: هفت سال است که بین افراد خانواده ما اختلاف صورت گرفته بود و چندین جلسه به اتفاق بزرگان و ریش سفیدان برگزار شد ولی نتیجه ای حاصل نشد، اما خوشبختانه با مداخله شورای حل اختلاف پس از هفت سال این درگیری و اختلاف خانوادگی به صلح و سازش مختومه شد.

 
شهردار آبادان:
پیگیر اخذ مجوز برای تملک قهری بازار ایستگاه 7 هستیم

خبرگزاری فارس: شهردار آبادان گفت: پیگیر اخذ مجوز برای تملک قهری بازار ایستگاه 7 هستیم.

خبرگزاری فارس: پیگیر اخذ مجوز برای تملک قهری بازار ایستگاه 7 هستیم

محمودرضا شیرازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در راستای ارتقای سطح خدمت‌رسانی به شهروندان آبادانی درصدد انجام پروژه‌های مختلف در شهرستان هستیم.

وی با اشاره به بازار ایستگاه هفت شهرستان گفت: تمام کارهای کارشناسی بازارچه ایستگاه هفت کوی قدس تمام شده در حال اخذ مجوز از استاندار برای تملک قهری آن هستیم.

شهردار آبادان بیان کرد: شورای اسلامی شهر نیز مجوز لازم را در این خصوص داده و اخیراً در نامه‌ای از استاندار درخواست کرده که اجازه بدهند به صورت قهری برابر با ماده 9 قانون تملک املاک (تملک به صورت قهری است) اقدام به اعمال این کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه تعامل لازم دادستان شهرستان نیز صورت گرفته، گفت: هم‌اکنون در حال انجام مراحل نهایی آن هستیم.

شیرازی اضافه کرد: امیدواریم امسال شاهد تخریب و بهسازی بازار محل ایستگاه هفت باشیم.

وی با بیان اینکه با حذف بازارچه ایستگاه هفت، این مکان تبدیل به پارک و مجموعه تجاری و مسکونی می‌شود، افزود: با اخذ مجوز قهری و رایزنی‌های صورت گرفته بازار ایستگاه هفت کوی قدس به بازار بهمنشیر؛ کمی پایین‌تر از مکان فعلی منتقل می‌شود.

مدیر سامانه شهری آبادان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در حال اجرای عملیات مسقف‌سازی بازار بهمنشیر این منطقه هستیم. 

 
سامانه پیام کوتاه شورای شهر اندیمشک راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: سامانه پیام کوتاه شورای اسلامی شهر اندیمشک برای ایجاد ارتباط بیشتر با مردم و اطلاع یافتن از مشکلات شهری راه‌اندازی شد.

خبرگزاری فارس: سامانه پیام کوتاه شورای شهر اندیمشک راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی شورای اسلامی شهر اندیمشک، سامانه پیام کوتاه شورای اسلامی شهر اندیمشک به شماره 30006790111111 از سوی واحد روابط عمومی این شورا راه‌اندازی شد.بر این اساس، راه‌اندازی این سامانه با هدف ارتباط بیشتر با شهروندان، همچنین دریافت نظرات و پیشنهادات آنان در زمینه‌های مختلف صورت پذیرفت. از این پس شهروندان اندیمشکی می‌توانند مشکلات مناطق شهری محل سکونت خود را از طریق سامانه و در کوتاه‌ترین شکل و زمان ممکن به اعضای شورای اسلامی شهر منتقل کنند.

دادستان عمومی و انقلاب هفتکل:
بیکاری دلیل گرایش جوانان هفتکل به اعتیاد است

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان هفتکل دلیل اصلی گرایش جوانان به اعتیاد را بیکاری این قشر عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: بیکاری دلیل گرایش جوانان هفتکل به اعتیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از هفتکل، حسن مسعودی نسب ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار کرد: تا زمانی که برای رفع معضل بیکاری در جامعه فکری نشود مشکل اعتیاد نیز وجود دارد زیرا بیشترین افرادی که به علت اعتیاد دستگیر می‌شوند بیکار هستند.وی افزود: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هفتکل تلاش کند تا زمینه برای اشتغال نسل جوان در این شهرستان ایجاد شود.این مقام مسئول در دادگستری شهرستان هفتکل در ادامه به نقاط شناسایی شده تجمع افراد معتاد اشاره کرد و گفت: بیشترین نقاط تجمع معتادان، مکان‌های بدون استفاده دولتی مربوط به ادارات آموزش و پرورش و راه و شهرسازی است و به جز این مکان‌ها، درباره جاهای دیگری که مربوط به اشخاص حقیقی باشد گزارشی واصل نشده است.مسعودی نسب افزود: برخی پارک‌ها نیز به محلی برای جمع شدن معتادان تبدیل شده است که از شهرداری درخواست می‌شود نسبت به روشنایی این پارک‌ها اقدام نماید.وی هدف اصلی مبارزه با مواد مخدر را برخورد با فروشندگان در سطح شهرستان اعلام کرد و گفت: برنامه ما این نیست که آمار افزایش کشفیات مواد مخدر شهرستان را گزارش دهیم زیرا این اقدام، کاری ساده است.دادستان عمومی و انقلاب شهرستان هفتکل نبود مراکز ترک اعتیاد را یکی مشکلات مهم این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: در هفتکل هیچ مرکزی اعم از دولتی و خصوصی برای ترک اعتیاد وجود ندارد و لازم است بهزیستی این موضوع را پیگیری و زمینه را برای ایجاد این مراکز فراهم کند.مسعودی نسب بیشترین آمار طلاق در شهرستان را مربوط به افراد معتاد بیان کرد و گفت: دشمنان قسم خورده انقلاب رشادت‌ها و ایثارگری‌های جوانان ایران عزیز را در دوران 8 سال دفاع مقدس با چشم خود مشاهده کردند لذا با مواد مخدر به جنگ آنان آمدند تا توان جوانان دلیر را از آنان بگیرند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد