سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارشی از وضعیت ناگوار آلودگی هوای خوزستان

مدیران ارشد در استان خوزستان تنها زمانی که مدیران ارشد کشوری برای بازدید از خوزستان می‌آیند رهاسازی رودخانه را افزایش داده و مردم شاهد رودخانه‌ای نسبتا پاک هستند و در دیگر اوقات سال شرایط همان کارون آلوده را نشان می‌دهد / حداقل باید در شهرهای حاشیه رودخانه طرح جامع فاضلاب احداث شود تا فاضلاب پس از تصفیه شدن به رودخانه وارد شود و باعث آلودگی کمتری شود
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از ورود 200 میلیون مترمکعب آلودگی به رودخانه کارون خبر داد و گفت: هیچ اقدامی برای کاهش آلودگی به کارون انجام نشده است.

حسینی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: در شرایط کنونی 200 میلیون متر مکعب آلودگی وارد رودخانه‌های خوزستان می‌شود که این آمار بسیار از حد متوسط کشوری بیشتر است.

وی افزود: رودخانه کارون در استان خوزستان بیش از 890 کیلومتر مربع طول دارد و آلودگی این رودخانه باعث زیان‌های زیادی به محیط زیست در استان خوزستان می‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بخش اعظم آلودگی‌های رودخانه کارون در شرایط کنونی پس‌آبهای کشاورزی است که این بخش از آلودگی در رودخانه کارون به 48 درصد می‌رسد.

وی تاکید کرد:20 درصد دیگر از آلودگی‌های کارون در خوزستان پساب صنعتی و بقیه نیز که رقمی بیش از 32 درصد است به فاضلاب انسانی و شهری اختصاص دارد.

حسینی افزود: در مقطع شهرستان اهواز این آلودگی‌ها به صورت چشم‌گیری افزایش می‌یابد به نوعی که فاضلاب شهری27 درصد، صنعتی 23 درصد و 48 درصد نیز پساب و زهاب کشاورزی است.

وی با اشاره به اهمیت احداث طرح‌های جامع فاضلاب در شهرهای خوزستان گفت: حداقل باید در شهرهای حاشیه رودخانه طرح جامع فاضلاب احداث شود تا فاضلاب پس از تصفیه شدن به رودخانه وارد شود و باعث آلودگی کمتری شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مدیران ارشد در استان خوزستان تنها زمانی که مدیران ارشد کشوری برای بازدید از خوزستان می‌آیند رهاسازی رودخانه را افزایش داده و مردم شاهد رودخانه‌ای نسبتا پاک هستند و در دیگر اوقات سال شرایط همان کارون آلوده را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به فاضلاب‌های دیگری که به کارون وارد می‌شود، تاکید کرد: ورود فاضلاب‌های صنعتی و بیمارستانی به کارون وضعیت این رودخانه را بسیار وخیم‌تر کرده است و به این دلیل باید برای این بخش فاضلاب‌ها به کارون برنامه‌ریزی شود.

حسینی گفت: نبود امکانات تصفیه فاضلاب در شهرهای حاشیه رودخانه در خوزستان باعث می‌شود تا فاضلاب شهرها به رودخانه بریزد و وضعیت کارون بسیار متعفن باشد.

وی برای کاهش زهاب‌های کشاورزی خاطر نشان کرد: در صورتی که سیستم آبیاری کشاورزی در خوزستان به قطره‌ای و یا بارانی تحت فشار تغییر کند میزان زهاب‌های کشاورزی تا 90 درصد کاهش خواهد یافت و تلاش درباره تغییر روش‌های غلط در کشاورزی باید در دستور کار باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد