سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی

   

 نفت آبادان به دنبال ویزا برای برپایی اردو دراسپانیا 

سخنگوی باشگاه نفت آبادان گفت:‌ به دنبال جذب دو بازیکن خارجی از برزیل و پرتغال و به ترتیب در پست‌های دفاع وسط و هافبک دفاعی هستیم.
 
علیرضا خلیلی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد:‌ اکنون والری الکسانیان بازیکن خارجی پست دفاع وسط تیم‌مان است و کاستا قصد دارد کمربند دفاعی تیم را باتوجه به این‌که آمار گل‌های خورده‌مان در فصلی که گذشت زیاد بود، تقویت کند. توجه و تمرکز کاستا روی خط دفاعی است.
 
وی ادامه‌داد: از چهار بازیکن خارجی که باید در لیگ امسال جذب کنیم دو بازیکن آن یعنی والری و پاچاچیان را در اختیار داریم و به دنبال جذب دو بازیکن خارجی دیگر هستیم. این بازیکنان از تیم‌های برزیلیای برزیل و ای‌وری‌ویو پرتغال هستند. کاستا این دو بازیکن را تایید کرده است.
 
سخنگوی نفت آبادان بیان‌کرد: ‌حضور پاچاچیان هنوز در تیم قطعی نشده است. او بازیکن باارزش و ارزنده‌ای می‌باشد. پاچاچیان یک سال دیگر با ما قرارداد دارد و ما هنوز تصمیم قطعی درباره او نگرفته‌ایم و طی روزهای آینده مشخص می‌شود. اگر او در آبادان نماند علاوه بر آن دو بازیکن خارجی، به دنبال یک بازیکن خارجی دیگر نیز خواهیم بود.
 
وی گفت:‌ جذب چند بازیکن لیگ برتری مانند پژمان نوری، حقیقی فجرسپاسی، کریمی راه‌آهن و حاج‌صفی تراکتورسازی منتفی شده است و آن‌ها دیگر به آبادان نمی‌آیند. با مسوولان ملوان درباره نوری صحبت کردم ولی اولویت او ملوان و سپس تهران است.
 
خلیلی‌نیا درباره اردو‌های این تیم بیان‌کرد:‌ کاستا از 23 خردادماه وارد ایران می‌شود و ما اولین اردوی‌مان را از 31 همین‌ ماه به مدت یک هفته در کردان کرج برپا خواهیم کرد.
 
وی به اردوی خارج از کشور نفت اشاره کرد و گفت: احتمالا از هشتم تا پانزدهم تیرماه یک اردو در اسپانیا تشکیل خواهیم داد و اکنون به دنبال مجوز و ویزا هستیم.
 
سخنگوی نفت آبادان افزود: در اسپانیا دو بازی تدارکاتی انجام می‌دهیم ولی هنوز انتخاب نکرده‌ایم که با چه تیم‌هایی مسابقه دهیم. همچنین اردوی سوم‌مان بازهم در کردان کرج خواهد بود.
 
وی درخصوص جذب یک کمک مربی پرتغالی گفت:‌ با این مربی به توافقات اولیه رسیده‌ایم ولی هنوز جواب نهایی را به او نداده‌ایم. او منتظر جواب ما است. طی چند روز آینده و قبل از آمدن کاستا به او جواب می‌دهیم.
 
خلیلی‌نیا با بیان این‌که از مردم می‌خواهیم به ما اعتماد کنند، ادامه‌داد: ما تمام تلاش خود را برای بستن یک تیم خوب می‌کنیم و سعی داریم تیمی را ببندیم که موجب بالابردن اسم آبادان باشد. از مردم می‌خواهیم زیاد نگران نباشند، ما تلاش بی‌وقفه‌ای برای بستن تیم داریم. همگی ما از صبح تا پاسی از شب درگیر بحث نقل و انتقالات هستیم و آن‌ها مطمئن باشند که ما کم‌کاری نمی‌کنیم.

هفته پایانی مسابقات فوتبال لیگ برتر خوزستان عصر روز چهارشنبه دهم خردادماه با انجام هفت دیدار بکار خود پایان داد.این مسابقات که از بیست و هفتم مهرماه 90 آغاز شده بود با فراز و نشیبهای زیادی همراه بود.از درگیری و خشونت بازیکنان با داوران گرفته تا بی نظمی تماشاگران و اشتباهات داوری و نیمه تمام ماندن بعضی پیکارها ......... سرانجام این مسابقات با قهرمان سیمان بهبهان و سقوط تیمهای تقوا اهواز,انشان ایذه,استقلال شوش و استقلال مسجدسلیمان همراه بود.

این هفته در ویس دیدار حساس پرسپولیس و شاهین ماهشهر با برتری قرمزپوشان ویس خاتمه پذیرفت.تیم پرسپولیس که نیاز مبرم به سه امتیاز بازی داشت با سه گل شاهین را شکست داد تا با خوش اقبالی در لیگ برتر ماندگار شود.در ایذه تیم سقوط کرده انشان با پنج گل شلمچه خرمشهر را شکست داد ولی نکته حایز اهمیت این دیدار اظهار نظر جالب سرمربی تیم خرمشهر نعیماوی بود که قبل از بازی گفته بود در صورت پیروزی در این مسابقه به مقام دوم دست پیدا خواهیم کرد.مثل اینکه ایشان اصلا جدول رده بندی مسابقات را نگاه نمی کنند این تیم با قبول شکست رده پنجم جدول را از آن خود کرد.در همین چهارچوب مسابقات شاهین هندیجان در شوش جشنواره ای از گل به راه انداخت و استقلال این شهر را شش تایی کرد.دیدار فرهنگ رامهرمز و استقلال ملاثانی در حالی که با یک گل بسود فرهنگ در جریان بود نیمه تمام ماند.گفتنی ست جدال تیمهای پیروزی ماهشهر با نفتون مسجدسلیمان در ماهشهر و استقلال مسجدسلیمان با استقلال حمیدیه یک بریک خاتمه پذیرفت. و تساوی دو بر دو حاصل تلاش دو تیم شیبان باوی و استقلال رامهرمز بود.

در پایان مسابقات سیمان بهبهان با 66 امتیاز ,پیروزی ماهشهر با 55 امتیاز,استقلال رامهرمز با 51 امتیاز و شیبان باوی با 47 امتیاز مکانهای اول تا چهارم را از آن خود کردند.ضمن اینکه پیروزی ماهشهر با 49 گل زده بهترین خط حمله و کمترین باخت را این تیم با چهار باخت به خود اختصاص داد.در مقابل سیمان بهبهان نیز با کسب 21 برد و 20 گل خورده عنوان بیشتر برد و بهترین خط دفاع را داشت.انشان ایذه هم با شش برد و 19 باخت همچنین 54 گل خورده ضعیف ترین تیم ایندوره از مسابقات شناخته شد.

نتایج کامل هفته پایانی مسابقات

استقلال شوش 0..................شاهین هندیجان 6
انشان ایذه 5 .....................شلمچه خرمشهر 1
پرسپولیس ویس 3.................شاهین ماهشهر 0
استقلال مسجدسلیمان 1.......استقلال حمیدیه 1
پیروزی ماهشهر 1 ...............نفتون مسجدسلیمان 1
شیبان باوی 2...................استقلال رامهرمز 2
فرهنگ رامهرمز ۱...............استقلال ملاثانی ۰ (نیمه تمام ماند)

خبر/ یونس عبادی

 

دو بانوی خوزستانی به همراه تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان تنیس روی میز، به    مسابقات بین‌المللی لهستان اعزام می‌شوند. 
مهرداد بابادی‌وند عضو کمیته فنی هیات تنیس روی میز استان در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: بهاره بابادی‌وند عضو تیم‌ملی نوجوانان و زهرا علوی عضو تیم‌ملی جوانان می‌باشند که از سوم تا هشتم خرداد‌ماه در اردوی تیم‌ملی جهت اعزام به مسابقات لهستان حاضر بوده‌اند.
 
وی ادامه‌داد: رقابت‌های بین‌المللی از دهم تا چهاردهم خردادماه در لهستان برگزار می‌شود. این  مسابقات، حکم بازی‌های تدارکاتی برای تنیسورهای ما جهت حضور در مسابقات آسیایی چین که قرار است 20 تیرماه برگزار شود، را دارد.
 
عضو کمیته فنی هیات تنیس روی میز خوزستان در ادامه درباره سطح مسابقات بین‌المللی لهستان گفت: سطح این رقابت‌ها بالا است و ضریب امتیاز این مسابقات در رنکینگ بازیکنان در دنیا تاثیر می‌گذارد.
 
وی بیان‌کرد: تجربه دختران جوان و نوجوان ما بسیار کم است و بیشتر آن‌ها برای اولین یا دومین بار است که در مسابقات برون‌مرزی شرکت می‌کنند و طبیعتا انتظار نتیجه‌گیری از آن‌ها نمی‌رود ولی به این صورت هم نیست که از پیش باخته باشند. آن‌ها رقابت‌های خوبی در این مسابقات خواهند داشت.
 
بابادی‌وند افزود: لازمه پیشرفت این تنیسورها و مدال‌آوری‌شان این است که با برنامه‌ریزی بلندمدت به صورت مرتب به مسابقات برون‌مرزی اعزام شوند و اگر بتوانیم از دانش مربی خارجی سطح اول جهان در این زمینه نیز بهره ببریم، بسیار خوب است.
 
وی با بیان این‌که جدیدا حرکت‌های خوبی در تنیس روی میز آغاز شده است، عنوان‌کرد: فدراسیون در برنامه‌هایش در نظر دارد که یک مربی بانوان خارجی سطح اول به صورت تمام وقت به ایران بیاورد. در مجموع بانوان ما در این رشته، خوب پیش رفته‌اند.
 
عضو کمیته فنی هیات تنیس روی میز خوزستان خاطرنشان‌کرد: با برنامه‌‌ریزی‌‌ای که فدراسیون انجام داده، قرار است از اول تیرماه بازیکن‌هایی از مجارستان به ایران بیایند و در این جا با تیم‌ملی ما یک اردوی مشترک برپا کنند. هدف از این اردو، آمادگی شهسواری که قرار است به المپیک لندن برود و همچنین آمادگی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان جهت اعزام به مسابقات آسیایی چین است.
 
وی با اشاره به این موضوع که بانوان ما تا 15،16 سال بعد از انقلاب به مسابقات تنیس روی میز اعزام نمی‌شدند، گفت: بانوان ما به دلیل این‌که فدراسیون جهانی با پوشش اسلامی آن‌ها مخالفت داشت به مسابقات اعزام نمی‌شدند و این عامل باعث شد که فاصله زیادی بین تنیسورهای ما و جهان به وجود بیاید.
 
بابادی‌وند افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر که این محدودیت برطرف شده و فدراسیون جهانی با حضور دختران ما با پوشش اسلامی در مسابقات موافقت کرده است، این فاصله روز به روز در حال کمترشدن است.
 
وی خاطرنشان‌کرد: بانوان ما در مسابقات جهانی که اخیرا در آلمان برگزار شد، حدود پنج، شش پله ترقی داشتند و برای اولین بار توانستند تنیسورهای پرو، ایرلند و ماکائو را مغلوب کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد