سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی . هنری . ادبی

فیلمبرداری فیلم «یوسف هور» به کارگردانی علی اصغر شادروان چندی است به پایان رسیده است و به زودی تدوین آن آغاز می شود.    

به گزارش فارس، فیلمبرداری پروژه سینمایی «یوسف هور» در چند روز اخیر به اتمام رسیده است. به محض مشخص شدن تدوینگر فیلم، تدوین این فیلم سینمایی آغاز خواهد شد. زمان تدوین فیلم سینمایی «یوسف هور» یک ماه پیش بینی شده است.

«یوسف هور» جدیدترین اثر سینمایی شادروان است و داستان آن درباره بخش هایی جالب از زندگی، مبارزات و شهادت سردار شهید «علی هاشمی» در منطقه هور است.

عوامل فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: علی اصغر شادروان، دستیار کارگردان: سید رحمان محمدی، سرمایه گذاران: استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، تهیه کننده : حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر فیلمبرداری: علی الهیاری، مدیر تولید : حشمت الله قاسمی، جانشینان تولید: امیر نصیرزاده، حسن هاشمی نصب، سعید نگراوی، کیاوش عسکری، عبدالرضا سعیدی، عکاس: حافظ احمدی، بازیگران: آرش مجیدی، جمشید جهان زاده، اکبر سنگی، کاظم هژیر آزاد، رضا فیاضی، غلامرضا فرامرزیان، یلدا قشقایی، رز رضوی.

«شهید علی هاشمی» یا همان سردار هور، یکی از فرماندهان سپاه در جبهه جنوب در استان خوزستان بود که از ابتدای جنگ حضور فعالی داشت و به ویژه در زمانی که جنگ در جبهه سوسنگرد شدت داشت وی در آن منطقه فعال بود، اما نام شهید علی هاشمی با قرارگاه نصرت و تلاش های شبانه روزی و گروه وی برای بررسی منطقه هورالهویزه برای انجام عملیات خیبر و بدر گره خورده است.

در چهارم تیرماه سال 67 دشمن اقدام به تک شدیدی در جزایر مجنون می کند که شهید «علی هاشمی» علی رغم تأکید فرماندهان رده بالای سپاه مبنی بر ترک منطقه تا آخرین لحظات در کنار سایر رزمندگان اسلام در مقابل متجاوزان بعثی جانانه دفاع می کند و سرانجام به همراه چند تن از یارانش به آرزوی دیرینه خود رسیده و به لقاءالله پیوسته و جاویدالاثر می شود.

پیکر این شهید والامقام سال گذشته به همت گروه تفحص شهدا کشف و پس از تشییع در زادگاهش به خاک سپرده شد.
 
مسؤول انجمن دوستداران میراث فرهنگی بهبهان گفت: در سه کیلومتری غرب روستای چم سیاه روی تخته سنگی که مشرف بر رودخانه‌ مارون است 2 پناهگاه وجود دارد که مردم آن منطقه به زبان محلی به آن‌ها «خرفت‌خانه» می‌گویند.
 
دولتی مختاران در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: «خرفت‌خانه» در گذشته جایی بود که افراد پیری که توانایی‌ جابه‌جایی در ییلاق و قشلاق را نداشتند در آن جا می‌گذاشتند. در این محل برای آن‌ها آب و غذا گذاشته می‌شد و این افراد می‌توانستند هم استراحت کنند و هم از گزند جانوران در امان بمانند.
 
این دوستدار میراث فرهنگی اضافه کرد: دور تا دور در ورودی این 2 پناهگاه که به صورت دخمه یا اشکفت هستند به گونه‌ای زیبا حکاکی شده است. در کنار یکی از آن‌ها تصویر فردی وجود دارد که در حالت ایستاده راه ورود به دخمه را نشان می‌دهد. همچنین در سمت راست این تصویر شاخه گل نرگس هم حک شده که نشان از باورهای مردم منطقه بر خاصیت حفاظتی گل نرگس دارد.
 
مختاران گفت: متاسفانه اخیرا دورتادور این پناهگاه شعارهایی نوشته شده و تصویر انسان و گل نرگس به شکل ناموزونی به رنگ آبی آغشته شده است. از طرفی، برفراز این پناهگاه‌ها چند گور دخمه زرتشتی وجود دارد که بعضی از آن‌ها تخریب شده‌اند به گونه‌ای که احتمال دستبرد آن‌ها هم می‌رود.
 
وی افزود: از آ‌ن جا که این آثار در گذرگاه چند روستا واقع شده‌اند گمان می‌رود که به طور مرتب مورد تخریب قرار بگیرند.  چون این نقش‌برجسته‌ها شباهت زیادی با نقش برجسته رستم فارس دارند حدس زده می‌شود این آثار مربوط به دوره هخامنشی باشند.
 
دبیر کانون جهانگردی آبادان گفت: در نخستین جلسه‌ مجمع دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری آبادان مواردی به تصویب رسید.
 
احمد امیری در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: در این جلسه پیگیری اعتبارات عقب افتاده و تلاش برای ارتباط با ادارات مختلف به تصویب رسید تا مکان‌های تاریخی در خطر هر چه سریع‌تر بازسازی شوند.
 
او افزود: همچنین ترتیبی اتخاذ شد تا با مسؤولان شهری و شهردار آبادان در خصوص توسعه گردشگری آبادان با منابع طبیعی مثل رودهای اروند و بهمنشیر هماهنگی لازم صورت بگیرد و به موازات آن فضای سبز شهری برای زیباسازی و جذب گردشگر گسترش یابد.
 
دبیر کانون جهانگردی آبادان اظهار کرد: یک کمیته پیگیری هم تشکیل شد تا مصوبات جلسات را پیگیری و گزارش آن را در جلسه تشکل‌ها ارایه دهد. از طرف دیگر، ما تلاش می‌کنیم که این جلسات و مصوبات آن‌ها را اطلاع‌رسانی کنیم چون آبادان بعد از اهواز یکی از مهم‌ترین شهرهای استان خوزستان است.
 
امیری ادامه داد: قرار شد که با منطقه آزاد اروند برای افزایش سرعت پروژه‌های گردشگری آبادان وارد مذاکره شویم تا تکلیف این پروژه‌ها هر چه سریع‌تر مشخص شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد