سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

این در حالی است که اکثر این واحدها بدون دریافت پروانه ساختمانی و یا با دریافت پروانه یک واحد تجاری 30 متری و احداث بنای اضافی تا 200 متر مربع بصورت غیر مجاز احداث شده اند / بدلیل غفلت سازمانهای مسئول از جمله مسکن و شهرسازی و شهرداری، نه تنها در موارد متعددی تغییر کاربری افراد سودجود در حال انجام است که طرح جامع و تفصیلی در این شهر جدید در حال تبدیل شدن به یک طرح آشفته شبه حاشیه نشینی است
خوزنیوز: در حالی که کلانشهرهای کشور در ماههای اخیر با رونمایی از طرحهای تفصیلی جدید در مسیر نظارت دقیق تر بر توسعه شهری و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز حرکت می کنند، در کلانشهر اهواز عدم نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز در یکی از محلات جدید طرحهای مصوب شهری را دچار آشفتگی کرده است.

طی ماههای اخیر در محله کیانشهر اهواز که از محلات جدید و در حال توسعه این کلانشهر به شمار می رود، ساخت و ساز غیر قانونی بیش از 120 واحد تجاری چهره این محله جدید را مخدوش و نازیبا کرده است.

کیانشهر اهواز

با افزایش قیمت زمین و مسکن در اهواز اخیراً عده ای از افراد سودجو در محله کیانشهر هر قطعه زمین مسکونی را بدون رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی تبدیل به 5 تا 8 واحد مغازه تجاری کرده و با قیمت های سرسام آوری این واحدهای تجاری را خرید و فروش می کنند.

این در حالی است که اکثر این واحدها بدون دریافت پروانه ساختمانی و یا با دریافت پروانه یک واحد تجاری 30 متری و احداث بنای اضافی تا 200 متر مربع بصورت غیر مجاز احداث شده اند.

نکته حائز اهمیت دراین ماجرا بی توجهی شهرداری منطقه 2 اهواز که هیچگونه ممانعتی از این اقدام غیرقانونی بعمل نیاورده و همچنان احداث این واحدهای در زمین های دارای کاربری مسکونی در کیانشهر ادامه دارد و هر روز ساکنین کیانشهر شاهد تکثیر این پدیده ناخوشایند و غیرقانونی هستند.

همچنین این در حالی است که طبق طرح جامع و تفصیلی مصوب شهر اهواز زمین های زیادی با کاربری تجاری، بازار و بازار محله و ... در طرح مصوب منطقه کیانشهر پیش بینی شده اما بدلیل غفلت سازمانهای مسئول از جمله مسکن و شهرسازی و شهرداری، نه تنها در موارد متعددی تغییر کاربری افراد سودجود در حال انجام است که طرح جامع و تفصیلی در این شهر جدید در حال تبدیل شدن به یک طرح آشفته شبه حاشیه نشینی است.

امید می رود که شهردار اهواز با بازدید از این منطقه و بررسی موضوع ضمن جلوگیری از ادامه وقوع این ساخت و سازهای غیرمجاز و برخورد با عوامل متخلف در درون و بیرون شهرداری در حرکتی جهادگونه با استفاده از ظرفیت های موجود در قانون شهرداری دستور تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز را داده و اقتدار مدیریت شهرداری را با صیانت از کاربری های مصوب طرح جامع و تفصیلی شهر اهواز به نمایش بگذارد تا بی توجهی به طرحهای مصوب شهری توسط افراد فرصت طلب با برخورد قاطع مدیریت شهری متوقف شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد