سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار انتصابات در استان

حاشیه های معارفه یک مدیر خوزستانی در پایتخت

ما بعد از نیم ساعت حکم انتصاب موسوی را از سایت دیدیم و بسیار هم خوشحال شدیم. جالب است که فرزندانم هم از سایت متوجه این تغییر شدند

 علی لیالی پس از 29 ماه فعالیت در سازمان حج و زیارت در حالی دیروز مسئولیتش را تحویل داد که در روز تودیعش و همچنین معارفه‌ رئیس جدید سازمان حج و زیارت، حرف‌های حاشیه‌سازی درباره دوران مسئولیتش بیان کرد.

رئیس پیشین سازمان حج و زیارت در این مراسم که نماینده‌ ولی فقیه در امور حج و زیارت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران حج و زیارت و دفاتر خدمات زیارتی در آن حضور داشتند، گفت: ناچارم توضیحاتی را برای این مراسم بدهم که هیچ ارتباطی به مسائل سیاسی ندارد.

او در ادامه درخواست کرد که این توضیحات به مسائل سیاسی اتصال داده نشود، چون برای این مراسم نقل به واقع می‌شود. او درباره‌ چگونگی ورود و فعالیتش در سازمان حج و زیارت بیان کرد: شروع کارم در این سازمان با ابلاغ حکم آقای رضایی ـ مدیر پیشین حج و زیارت استان مازندران ـ بود و از سال 1361 تاکنون در قالب‌های مختلف در حج حضور داشتم. اکنون سابقه خدمتم در این سازمان به مرز 23 سالگی رسیده‌است و همچنان به‌عنوان کارمند و حقوق‌بگیر سازمان حج و زیارت هستم. وی سپس به 17 ماه فعالیتش در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: پس از این مدت، به حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ریاست سازمان حج و زیارت به من پیشنهاد شد تا مقوله‌ جابه‌جایی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادغام با حج و زیارت پیگیری شود.

لیالی یادآوری کرد: دقیقا 866 روز قبل، جلسه‌ تودیع و معارفه‌ام در این سازمان برگزار شد و خدا شاهد است که احساسی که امروز دارم هیچ تفاوتی با آن روز ندارد. وی گفت: 11 اردبیهشت‌ماه بعد از جلسه‌ شورای معاونان، وزیر ارشاد درباره‌ موضوع تغییر و نقل و انتقال رئیس سازمان حج و زیارت با من صحبت کرد که این صحبت 1 ساعت ونیم طول کشید. اول خردادماه نیز بعد از جلسه‌ شورای معاونان، آقای وزیر گفت موضوعی که مطرح شد خیلی حاد نیست، شاید مشمول مرور زمان شود و من هم گفتم که هرچه خدا بخواهد.

او اظهار کرد: چون حجت‌الاسلام قاضی عسکر نگران این موضوع بود، به او صحبت وزیر را منتقل کردم که او هم اظهار خوشحالی کرد اما فردای همان روز، نقل قول شد که شرایط و اصرار بر این است که تغییراتی را در سازمان حج و زیارت اعمال کنیم. ساعت 15:30 روز چهارشنبه (سوم خردادماه) دکتر اسماعیلی ـ مدیرکل حوزه‌ وزارت ارشاد ـ تماس گرفت و گفت: با اجازه‌ شما، حکم دکتر موسوی را زده‌ایم و می‌خواهیم روی سایت قرار دهیم. من هم گفتم خیر و مبارک است.

لیالی بیان کرد: ما بعد از نیم ساعت حکم انتصاب موسوی را از سایت دیدیم و بسیار هم خوشحال شدیم. جالب است که فرزندانم هم از سایت متوجه این تغییر شدند و جالب‌تر آنکه حتی به من زنگ نزدند. او همچنین به فضای سنگینی که میان سازمان حج و زیارت و کارگزاران زیارتی و همچنین نهادهای مرتبط با این حوزه وجود داشت، اشاره کرد و در ادامه درباره‌ اقداماتی که برای بهبودی این اوضاع انجام داده بود، سخن گفت و افزود: نهایت تلاشم را کردم که نیرویی را از بیرون به سازمان وارد نکنم و از سرمایه‌های داخلی استفاده کنم که قطعا در موفقیت سازمان تأثیر زیادی داشت. معاون پیشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در طول 23 سال خدمتش هیچ‌یک از منسوبانش را به کاروانی برای تشرف به حج یا عمره معرفی نکرده‌است، گفت: در این مدت تلاش کردم اداره‌ حج حرفه‌ای شود و با وجود فضاسازی‌ها در روزهای نخست مسئولیتم، دولتمردان کم‌ترین فشاری به من وارد نکردند، فقط دو نفر را با توصیه‌ منصوب کردم؛ یکی آقای علیزاده - معاون پیشین حج و عمره ـ و دیگری آقای حسن محمدی – مدیرعامل شمسا. دیگر هیچ نیرویی در سازمان به من معرفی نشد و حالا چون این سازمان را تحویل می‌دهم، خواستم این حرف‌ها را بگویم.لیالی در حالی که پس از بیان این اظهاراتش در سالن همهمه شده بود و حسن محمدی در حال اعتراض به حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر بود،‌ سخنانش را ادامه داد و خطاب به موسوی ـ رئیس جدید سازمان حج و زیارت ـ گفت: از ته دل به شما این انتصاب را تبریک می‌گویم. من کارمند سازمان حج و زیارت هستم و آنچه دارم از حج و خدمت‌رسانی در این حوزه است.سخنان لیالی در حالی که مدیرعامل شمسا با حالت اعتراض سالن را ترک می‌کرد و مراسم تا حدودی مختل شده بود، به پایان رسید.

در همین ارتباط مهر گزارش داد: افشاگری لیالی در مراسم تودیع خود در سازمان حج باعث ترک مدیرعامل شرکت شمسا از سالن و همچنین اعتراض تند عضو هیات مدیره این شرکت شد.اما پارسایی، عضو هیات مدیره شمسا نسبت به گفته لیالی اعتراض تندی کرد به طوری که با نشستن کنار قاضی عسگر و حسینی، وزیر ارشاد عنوان سعی در رد گفته های لیالی داشت.وی به این کار بسنده نکرد و پس از پایان یافتن سخنرانی وزیر ارشاد با صدای بلند در سالن عنوان کرد که این گفته لیالی بزرگترین دروغ تاریخ بوده‌است و همین موضوع چند دقیقه‌ای برنامه را مختل کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد