سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

متوجه برخی سوءجریانات در اهواز شده بودیم ویژه

در خوزستان قسمت بازجویی ها یک نقصی داشت که اطلاعات به بیرون می رفت و برخی از بازجوها با برخی از متهمان تعاملاتی داشتند.

 شوشان : نماینده دادستان تهران با بیان اینکه متوجه برخی سوءجریانات در اهواز شده بودیم، گفت:‌ پرونده فساد بزرگ مالی اگر در خوزستان می ماند به انحراف می کشید.

'کامران فراهانی در دوازدهمین جلسه محاکمه متهمان پرونده فساد بزرگ مالی در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران افزود: اظهارات متهمان این پرونده و حتی اظهارات آقایان 'ب.ب' و 'ا.ش' که از نزدیکان آقای 'م.ا' محسوب می شوند بهترین دفاع از کیفرخواست است.

به گزارش ایرنا ، نماینده دادستان تهران درباره اظهارات وکیل مدافع 'م.ا' مبنی بر اینکه در کیفرخواست درج شده است بیشتر اتهامات برعهده موکل بیفتد، گفت: همانطور که بارها گفته شده است این ها یک شبکه هستند که در دل این شبکه نظام بانکی هم وجود دارد.

فراهانی گفت: همانطور که وظیفه ما شرعا و قانونا رسیدگی به پرونده بدون بزرگنمایی است از آن طرف نیز متهمان نباید مظلوم نمایی کنند.

وی افزود: در چند بخش از کیفرخواست اشاره شده است که این افراد یک شبکه هستند که در آن سیستم بانکی نیز مقصر است و هیچگاه نخواستیم کل سیستم بانکی کشور را زیر سوال ببریم هر چند که برخی از کارمندان و مدیران بانک ها نیز در این شبکه هستند.

فراهانی افزود: برخی از افراد این شبکه نیز نه جزء بانک ها هستند و نه جزء گروه آریا بلکه افرادی هستند که پس از بازنشستگی در یک وزارتخانه به عنوان مشاور به کار گرفته شده اند.

وی با بیان اینکه شرکت های زیرمجموعه گروه آریا ظرف دو تا سه سال، بیش از 50 تا 60 درصد رشد داشته است، گفت: در مشورتی که با 'م.ک' رییس میلاد حدید پارسیان درباره خرید گروه ملی داشتیم، وی با دلایل مختلف شما را از مضرات خرید این شرکت آگاه می کند اما شما به خاطر طمعی که داشتید ظرف 24 ساعت اقدام به خرید آن می کنید.

نماینده دادستان تهران در ادامه درباره دلایل احاله پرونده از استان خوزستان به تهران گفت: اظهارات برخی از متهمان را تایید می کنم که اظهاراتشان در بازجویی ها به بیرون درز می کرده است.

فراهانی گفت:‌ در خوزستان قسمت بازجویی ها یک نقصی داشت که اطلاعات به بیرون می رفت و برخی از بازجوها با برخی از متهمان تعاملاتی داشتند.

وی با طرح این پرسش که آیا این پرونده توسط یک قاضی به تنهایی قابل رسیدگی است یا خیر، گفت: کار قضایی در این سطح و با این اهمیت باید با دقت بیشتری انجام شود و متقن باشد.

فراهانی افزود: پس از احاله پرونده به تهران قضات بیشتری روی این پرونده کار کردند و بخش هایی از پرونده که نیاز به کار کمتری داشت، جدا شد.

نماینده دادستان تهران گفت: در تهران از میان حجم بالایی از پرونده ها که اعلام جرم و تشکیل پرونده شده است به بانک ها اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه تمامی ال سی های گشایش شده صوری بوده و کالایی وجود نداشته است، افزود: اطلاع 'م.ا' متهم اصلی پرونده از اینکه ال سی ها مصوبه داشته است یا خیر زیاد نقشی ندارد چراکه اگر ال سی ها مصوبه هم داشته باشد معامله صوری بوده است.

فراهانی ادامه داد: آقای 'م.ا' برای بار اول نبود که با بانک صادرات خوزستان تعامل داشت و کاملا از سقف اعتبارات شعبه گروه ملی و صادرات اهواز اطلاع داشت.

نماینده دادستان تهران در ادامه در پاسخ به بخشی دیگر از اظهارات وکیل مدافع 'م.ا' مبنی بر توقیف النگو و انگشتر خانواده متهم گفت: این النگوها و انگشترها برای خانواده متهم نبوده است بلکه اینها اموال مردم و بیت المال است.

وی با بیان اینکه متهم برای همسران اول و دوم خود حدود 10 میلیارد تومان طلا و جواهرات خریده بود، افزود: ما سعی داریم به وظیفه خود عمل کنیم تا اینکه پول های ال سی ها به بیت المال بازگردد و با خانواده متهم نیز مشکل نداریم.

وی با بیان اینکه 'م.ا' متهم اصلی پرونده، محکومیت های دیگری نیز دارد، گفت: وی در سال 87 بابت چک های برگشتی خود در بانک مرکزی و معاونت در پرداخت رشوه به کارمندان بانک مرکزی جهت رفع اثر از چک ها محکوم شده است.

نماینده دادستان تهران با بیان اینکه یکی از راه های گرفتن اتهام افساد فی الارض، اخلال در نظام اقتصادی کشور است، گفت: این موضوع مستندات کافی دارد هر چند که افساد فقط مستند به اخلال نیست.

نماینده دادستان تهران، ارتشاهای کلان، کلاهبرداری های کلان و عملیات متقلبانه برای خروج پول از سیستم بانکی را از دیگر اتهامات 'م.ا' متهم اصلی پرونده عنوان کرد.

وی همچنین در پاسخ به بخش دیگری از اظهارات وکیل مدافع متهم اصلی پرونده مبنی بر اینکه جرایم این گروه مربوط به سه تا چهار سال اخیر است، گفت: قضیه فراتر از این حرف ها است و اگر قاضی پرونده اجازه بدهد این پرونده مفتوح باشد پرونده های دیگری نیز تقدیم خواهد شد.

فراهانی گفت: مفاسد این گروه خیلی گسترده است.

وی با بیان اینکه رویه 'م.ا' از سال 80 و با تاسیس شرکت آب معدنی داماش، دریافت تسهیلات بانکی به منظور بازپرداخت تسهیلات قبلی بوده است، گفت: هر روز که جلوتر می رویم ابعاد مجرمانه این شبکه بیش از پیش مشخص می شود و این امر مهر تاییدی بر کیفرخواست فعلی است.

نماینده دادستان تهران همچنین درباره تاسیس بانک آریان نیز گفت: هم اکنون قرار مجرمیت تبانی و تخلف در تاسیس بانک آریا صادر شده است.

نماینده دادستان تهران گفت: در مجموع همه دست به دست هم داده بودند تا 'م.ا' ضمن تاسیس بانک آریا در واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی نیز سهمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما نیز قبول داریم فعالیت گروه آریا در ام بی اف لرستان مثال زدنی است، گفت: البته در کنار این موضوع این را هم قبول داریم که اقدامات این گروه در رشوه دادن، ریخت و پاش ها و ثروت اندوزی نیز مثال زدنی است.

فراهانی در ادامه از جعل مهرهای دادگستری در رایانه های برخی شرکت های زیرمجموعه گروه آریا خبر داد و گفت: در بررسی رایانه یکی از شرکت های گروه آریا مهرهای دادگستری ذخیره شده بود که پرینت می گرفتند و استفاده می کردند.

وی گفت: در همین رابطه سه نفر بازداشت شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد