سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از باغملک

خطاب به شورای شهر باغملک / چشم ها را باید شست....

پنج سال و اندی از عمر دوره سوم شورای و حضور شهردار در این شهر محروم می گذرد. ولی گویا تازه اعضای محترم یادشان آمده که به عنوان نماینده مردم شریف این شهر بایستی زبان گویا و حلال مشکلاتشان باشند

 در روز یکشنبه ، 17 اردیبهشت 1391 ، مطلبی تحت عنوان « آقای استاندار خوزستان ، شما اجازه ندادید! » به نقل از آقای کیامرث زنگنه بندانی، رییس محترم شورای اسلامی شهر باغملک در سایت وزین شوشان منتشر شد که اکنون اینجانب، به عنوان یکی از شهروندان شهر باغ ملک مطلبی را جهت انعکاس از این نشریه محترم هم جهت استحضار مردم شریف این دیار محروم و هم توجه اعضای محترم شورای شهر باغملک و هم در صورت امکان دقت نظر استاندار محترم خوزستان بحضور ارسال می کنم. امیدوارم که با عنایت به رسالت خطیر مطبوعاتی خود در این زمینه همکاری خود را معمول فرمایید . خداوند شما را در پناه الطاف بیکران خویش حفظ فرماید .

پنج سال و اندی از عمر دوره سوم شورای اسلامی شهر باغ ملک و حضور شهردار در این شهر محروم می گذرد. ولی گویا تازه اعضای محترم شورای اسلامی شهر یادشان آمده که به عنوان نماینده مردم شریف این شهر بایستی زبان گویا و حلال مشکلاتشان باشند که اخیراً هم یکی از اعضای این شورا طی عریضه ای ، سعی داشته دلتنگی های خود را از طریق مطبوعات به گوش استاندار محترم برساند که موفقیت این برادر گرامی را در این زمینه از صمیم قلب مسئلت داریم.

ولی بهتر است اکنون که بیش از 5 سال از تصدی مدیریت شهری باغملک توسط شهردار و منتخب دوره سوم شورای شهر می گذرد، نکاتی را با سیر در سال های ماضی عمر شورا که کمتر از یکسال دیگر از وقت های اضافه آن می گذرد و تأمل بر عملکرد آن ، بیان نموده تا انشاءالله هم استاندار محترم و هم سایر خوانندگان با آگاهی بهتر تصمیم گیری و ارائه نظر نمایند.

روی سخن من با این عضو محترم شورای اسلامی شهر باغملک است . برادر عزیز ، بیشتر مشکلاتی که در شهر وجود دارد و علیرغم تلاش این شورا ، هیچ اتفاقی جهت مرتفع سازی آنها نیافتاده است ، ناشی از مدیریت شهری آن است . آیا تا کنون از شهردار منتخب خود خواسته اید به موقع در محل کار خود حاضر شود تا ارباب رجوع از شروع وقت اداری تا پاسی از اتمام آن گذشته در شهرداری سرگردان نشود؟

آیا با خود اندیشیده اید پارک به اصطلاح 52 هکتاری ساحلی و کوهستانی تلاش که مساحت کلی آن حتی به 18 هکتار هم نمی رسد ( امید است در این خصوص کارشناسان محترم عمرانی اظهار نظر نمایند) و در تیرماه سال 1390 با حضور معاونت عمرانی و مدیر کل امور شهری وقت استانداری به بهره برداری رسید، هنوز قابلیت استفاده ندارد و عن قریب طی 3 یا 4 سال آینده به علت عدم توجه به نکات اصولی و مهندسی در ساخت آن شاید به هیچ وجه قابل استفاده نباشد . چرا که ضمن اینکه هنوز عملیات اجرایی آن به اتمام نرسیده ، نشست های متعدد در معابر پارک، رانش زیرسازی ها و تخریب بخش های مختلف به علت بارش باران این امر را بسیار سهل و نزدیک می سازد.

برادر گرامی ، آیا طی سال های گذشته ، با چشم باز در سطح شهر باغ ملک عبور و مروری داشته اید؟ آیا منظره چشم نواز و زیبایی را در چهره شهر مشاهده می کنید ؟ آیا از بلوار اصلی محله منجنیق که یکی از ورودی های اصلی شهر باغملک هم هست و همینطور از جاده محله آلخورشید گذری داشته اید تا تجمع زباله و خاکروبه و ... توجه شما را به خود جلب نماید؟

آیا از خود پرسیده اید علیرغم صرف هزینه بسیار برای کوه شکافی و تعریض پیچ ورودی شهر از سمت رامهرمز ، چرا این پروژه نیمه تمام به مدت 2 سال است با وضع بسیار نامطلوب به حال خود رها شده و نه تنها اقدامی با رفع مشکلات آن نشده ، بلکه سبب ایجاد مشکلات عدیده دیگری در امر تردد وسایط نقلیه شده است ؟

آیا هیچ به چاله چوله های ناشی از فرسودگی آسفالت معابر شهری از جمله بلوار رستم آباد توجهی دارید که روزانه چقدر وسیله نقلیه از این مسیر عبور می کنند و نیاز به ترمیم و بهسازی آن شدیداً احساس میشود؟ اگر شما از آنجا رد نشده اید ، بی شک شهردار محترم چون خود در آن منطقه ساکن است این مسئله را به خوبی می داند.

آیا به جز اقداماتی که در ورودی شهر باغملک داشته اید و گذر زمان اصالت و اعتبار زیرساخت های آن را ثابت خواهد کرد ، در جای دیگری از شهر اقدام چشمگیری داشته اید؟ آیا به نظر شما اگر از هر محله ای یک یا دو خیابان آسفالت شود ، در تمام محلات شهر نهضت فراگیر آسفالت با موفقیت به پایان رسیده است ؟ بهتر نیست این روزها هم به معابر آسفالت شده سال گذشته و هم به سایر معابر محلات نگاه دیگری بیندازید ...!؟

آیا از مدیریت شهری خود نمی پرسید وقتی 4 سال پیش در تبلیغات متعددی که از طریق چاپ سررسید و تهیه فیلم مستند با هزینه بالا و اخبار مختلف مطبوعاتی از اقدامات شهرداری در راستای جذب کارشناسان خبره جهت انجام امورات عمرانی و خدماتی شهر خبر می داد، اکنون آن کارشناسان کجا هستند و بهبودی ارائه خدمات شهری از جمله ارائه طرح جامع شهر نسبت به دوره های قبل در چه زمینه ای بوده است ؟

چرا با اینکه خود متعرض هستید در سال های گذشته شهرداری باغ ملک اعتباری را دریافت نکرده تا صرف اتمام پروژه های عمرانی نماید و از طرف دیگر از پرداخت حقوق کارکنان خود در چندماه اخیر درمانده شده است، با این حال درآمدهای شهرداری صرف هزینه های هنگفت تبلیغاتی می شود؟ (چاپ سالنامه طی سالهای گذشته توسط شهرداری باغ ملک با هزینه های بالا صورت گرفته که طبق مصوبه هیأت وزیران در جلسه 30/9/1384 و  به استناد اصل 138 قانون اساسی ممنوع می باشد)

پس از گذشت 5 سال ، چه تلاشی برای راه اندازی مراکز فرهنگی ، ورزشی ، علمی و ... در سطح شهر با حمایت شهرداری و شورای شهر داشته اید؟ در طول 5 سالی که به سن محرومیت این شهر افزون شده است ، به جز 4 مورد ، چند بار با مردم محلات شهر باغ ملک جلسات و نشست های مختلفی داشته اید تا به عنوان نمایندگان متخب آنها در شورای شهر ، سنگ صبور حرفهای دلشان باشید و مشکلات شهر را از نزدیک لمس و بررسی کنید؟

مشکلات بسیار است، ولی مجال بیان آنها در این مقال نبوده و تنها از خداوند متعال مسئلت داریم که برای یک لحظه این عمر 6 ساله شورای اسلامی شهر هم که شده ، از خود و شهردار خود بخواهند تا با نگاهی به عملکرد گذشته خود ، به وظیفه خود بیاندیشند ، شاید که عمل کنند تا دریابند که خدمت به مردم شهر باغ ملک ، سوای از اموراتی که سالهاست خود را سرگرم آن نموده اند، ابعاد مهم دیگری هم دارد که پرداختن به آن شاید اندکی از غبار محرومیت نشسته بر سیمای این شهر بکاهد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد