سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

قیمت سکه و طلا در بازار اهواز

 

هر مثقال طلا امروز، 4 خرداد‌ماه به قیمت 304 هزار تومان در بازار طلافروشان اهواز عرضه شد که نسبت به روزهای گذشته حدود 6 هزار تومان افزایش داشت.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _منطقه‌خوزستان_ قیمت سکه طرح‌قدیم و جدید به ترتیب به 668 و 659 هزار تومان رسید که قیمت سکه طرح قدیم و طرح جدید نسبت به روزهای گذشته 23 و 22 هزار تومان افزایش یافته است.

 

طبق نرخ اعلامی اتحادیه‌ طلا و جواهرات اهواز هر عدد نیم‌سکه با قیمت 330 هزار تومان و هر عدد ربع‌سکه بهار آزادی با قیمت 185 هزار تومان به‌ فروش رسید که نیم‌سکه با 10 هزار تومان و ربع سکه با چهار ‌هزار تومان افزایش در بازار عرضه شد. هر عدد سکه یک گرمی نیز با سه هزار تومان افزایش نسبت به روزهای گذشته، 104 هزار تومان به‌فروش رسید.

 

هر اونس طلا نیز امروز یک‌‌هزار و 559 دلار در بازارهای جهانی معامله شد که نسبت به روز‌های گذشته حدود 30 دلار کاهش داشت. همچنین در این روزها قیمت هر گرم طلای خام 66 هزار تومان و قیمت پایه فروش طلا 75 هزار تومان است.

 

 

با هدف ارائه مشاوره به زنان؛
ماماها در سطح شهر اهواز مستقر شدند

 

مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: سه دستگاه اتوبوس حامل تعداد زیادی ماما در سه منطقه از شهر اهواز مستقر شده‌اند و به خانم‌ها مشاوره می‌دهند.

فریبا تیشه‌زن در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسنای خوزستان اظهار کرد: برای کاهش مرگ‌ و میر مادران و کاهش مشکلات زنان، لازم است رابطه میان زنان و ماماها افزایش یابد.

وی افزود: ماما تنها فردی است که می‌تواند به زنان مشاوره بدهد و آنها را از مشکلات زایمان و باروری آگاه کند. با هدف بهبود رابطه میان زنان و قشر مامایی فعالیت‌هایی انجام شده و به عنوان مثال سال گذشته جشنواره "مادر و کودک" در اهواز برگزار شد؛ در جریان برگزاری این جشنواره سه اتوبوس حامل تعداد زیادی ماما در سه منطقه از شهر اهواز مستقر شدند و زنان با مراجعه به آنها مشاوره دریافت می‌کردند.

تیشه‌زن تصریح کرد: برگزاری این جشنواره در سال گذشته تجربه بسیار خوبی بود و تعداد زیادی از خانم‌ها برای دریافت مشاوره به این اتوبوس‌ها مراجعه می‌کردند. همچنین تعداد زیادی از دختران جوان نیز از خدمات مشاوره‌ای این گروه‌ها استفاده کردند.

مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز خاطرنشان کرد: سال گذشته حضور و مشارکت مردان در جشنواره نیز بسیار قابل توجه بود و تعداد زیادی از مردان برای دریافت اطلاعات مربوط به بیماری‌های زنان مراجعه می‌کردند. این موضوع شروع خوبی بود تا ارتباط مردان با ماماها نیز افزایش یابد و اطلاعات آنها درباره بیماری‌های زنان و چگونگی جلوگیری از این بیماری‌ها نیز بیشتر شود.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه موفق سال گذشته، این جشنواره امروز نیز برگزار شده و در حال حاضر سه دستگاه اتوبوس حامل ماماها در خیابان نادری، منطقه زیتون کارگری و منطقه خشایار مستقر شده‌اند. استقبال شهروندان از این طرح تاکنون خوب بوده و به این ترتیب این سه گروه تا پایان روز در این مناطق حضور خواهند داشت.

 

پایانه‌ مسافربری "خلیج‌فارس" در اهواز افتتاح شد

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری اهواز از افتتاح پایانه مسافربری "خلیج فارس" خبر داد.

 

عبدالامیر مجدم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسنای خوزستان اظهار کرد: این پایانه مسافربری با هدف سرویس‌دهی به مسیرهای آبادان، خرمشهر و شادگان در مساحت 12 هزار متر مربع روز گذشته به بهره‌برداری رسید.

 

وی با بیان اینکه پایانه خلیج فارس با صرف دو میلیارد تومان اعتبار ساخته شده است، افزود: حدود پنج هزار مترمربع از فضای این پایانه به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و دو نمازخانه، 12 غرفه فروش بلیط، 10 غرفه تجاری و خدماتی و 22 چشمه سرویس بهداشتی نیز در این محل ایجاد شده است.

 

مجدم تصریح کرد: در این پایانه سیستم‌های برودتی و حرارتی، آب شرب تصفیه شده و دیگر خدمات رفاهی برای شهروندان فراهم شده است و از نظر نمای داخلی و خارجی زیباترین پایانه استان محسوب می‌شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد