سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی ، هنری و ادبی

ایسنا گزارش می‌دهد؛
سهم مردم خرمشهر از سینما چیست؟

تنها 2 سالن سینما با ظرفیت 440 نفر که در هشت سال قبل ساخته شده‌اند، سهم 130 هزار نفر از ساکنین خرمشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) خرمشهر به گفته چند نفر از ساکنانش،‌ تا پیش از جنگ تحمیلی دارای هفت سالن سینمایی بوده است، سالن‌هایی که فارغ از پر شدن یا نشدن صندلی‌هایشان نوعی ظرفیت فرهنگی برای منطقه به شمار می‌آمدند، اما خرمشهر در طول جنگ تحمیلی لطمات بسیار زیادی دید که طبیعتا سینماها هم از این لطمات در امان نبودند.

پس از پایان جنگ، بازسازی خرمشهر در اولویت قرار گرفت اما از آنجا که اکثر سینماهای شهر خصوصی بودند بازسازی نشدند و به گفته یکی از کارکنان وزارت ارشاد شهر‌، هنوز هم بقایای ساختمان تعدادی از آن سینماها در خرمشهر قابل مشاهده است.

اکنون خرمشهر فقط یک سینما با دو سالن دارد؛‌ سینمایی که بنیاد مستضعفان، مدیریت آن را برعهده دارد و در سال 83 ساخته شده است.

«سینما نخل خرمشهر » زیر نظر موسسه یادآوران شلمچه مدیریت می‌شود و با در اختیار داشتن 440 صندلی، میزبان حدود 130 هزار نفر از جمعیت خرمشهر است.

یکی از کارکنان اداره ارشاد خرمشهر درباره‌ی استقبال مردم خرمشهر از سینما می‌گوید: «از دو سالن سینما «نخل»، معمولا یکی از آنها فیلمی را همزمان با تهران اکران می‌کند که از آن فیلم استقبال خوبی می‌شود.البته از سالن دیگر هم استقبال بد نیست، در کل می‌توان گفت که استقبال مردم خرمشهر از سینما بد نیست اما خوب هم نیست.»

وی در پاسخ به این پرسش که چرا سینماهای تخریب شده در جنگ بازسازی نشد و یا اینکه سینماهای جدیدی در شهر ساخته نمی‌شوند، بیان کرد: «سینماهایی که قبل از جنگ کار می کردند اکثرا خصوصی بودند و طبیعتا اکنون ملک آنها در اختیار اشخاص حقیقی است، به همین دلیل کسی نمی‌تواند نسبت به بازسازی و دوباره سازی آنها اقدام کند و ساختمان‌ها بلاتکلیف مانده‌اند.»

وی همچنین خاطرنشان کرد: «درباره ساخت سینماهای جدید هم، اتفاقا اداره ارشاد اعلام کرده است که حمایت لازم را انجام خواهد داد اما کمتر کسی حاضر می‌شود که با این هزینه‌های سنگین و گرانی ملک، سینما بسازد.»به گزارش ایسنا،‌ اکنون یک صندلی برای هر 295 نفر از ساکنان خرمشهر، تنها سهم مردم این شهر از سینمای کشور است، سینمایی که نه تنها در بخش سخت افزاری بلکه از نظر فیلم‌های تولیدی هم آن طور که باید به حماسه خرمشهر و مردم قهرمانش ادای دین نکرده است.


جمعی از هنرمندان خوزستانی با نماینده ولی فقیه در استان دیدار می‌کنند

گروهی از هنرمندان استان خوزستان که زیر نظر حوزه هنری فعالیت می‌کنند شنبه (ششم خرداد 91) با آیت‌‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری دیدار صمیمانه‌ای خواهند داشت.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از خوزستان 200 هنرمند منتخب حوزه هنری خوزستان به مناسبت 13 رجب، ولادت امام علی (ع)، با آیت‌الله موسوی جزایری در بیت نماینده ولی فقیه در استان خوزستان دیدار می‌کنند.این هنرمندان از شهرهای اهواز، آبادان، دزفول، ایذه و شوشتر هستند که در بخش دینی هنرهایی مانند شعر، نقاشی، نویسندگی و ... فعالیت می‌کنند.حرکت هنرمندان به سمت بیت نماینده ولی فقیه در استان خوزستان روز شنبه (ششم خردادماه 91) ساعت 10:30 صبح از محل جدید حوزه هنری خوزستان واقع در امانیه ـ خیابان دز ـ بین لقمان و عارف انجام می‌شود. به گزارش ایسنا، پس از پایان این دیدار صمیمانه هنرمندان نماز ظهر را در بیت آیت‌الله موسوی جزایری اقامه می‌کنند و ناهار را به میزبانی حوزه هنری استان خوزستان همان ‌جا صرف می‌کنند.


کلنگ احداث مجتمع فرهنگی ـ هنری چهار خرداد دزفول زده شد

کلنگ مجتمع فرهنگی ـ هنری چهارم خرداد دزفول که مجتمعی چند منظوره است به مناسبت چهارم خرداد، روز مقاومت دزفول،با حضور تنی چند از مسؤولان زده شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از خوزستان فاز اول این مجتمع فرهنگی ـ هنری  دارای سالنی چند منظوره شامل برگزاری همایش، تئاتر، موسیقی و سینما با ظرفیت 1000 نفر و دو سالن دیگر که مخصوص اکران فیلم هستند و هر کدام از آن‌ها 300 نفر ظرفیت دارد.

 

مکان این مجتمع فرهنگی ـ هنری مکان سابق سینما بهمن دزفول بوده که توسط حوزه هنری استان خوزستان خریداری شده است. حوزه هنری خوزستان پس از تخریب آن سینما در حال احیا و ساخت آن با عنوان مجتمع فرهنگی ـ هنری چهار خرداد با ظرفیت و امکانات بیش‌تر است.

 

در فاز اول این مجتمع به غیر از سینما، ملزومات سینما مانند بوفه، پارکینگ و... نیز ساخته می‌شود. ساخت فاز اول به تصویب رسیده و در صورت تصویب فازهای دیگری مانند کتابخانه، رستوران، گالری و... به این مجتمع فرهنگی ـ هنری اضافه می‌شود که کار ساخت و نظارت آن برعهده حوزه هنری خوزستان است.

 

اعتبارات لازم برای احداث مجتمع فرهنگی ـ هنری چهار خرداد از استانداری خوزستان و فرمانداری دزفول تامین شده است.

 مراسم کنلگ‌زنی مجتمع فرهنگی ـ هنری چهار خرداد امروز (چهارم خرداد 91) ساعت هشت صبح امروز با حضور جمعی از مسؤولان دزفول، صادق عوض‌زاده، رییس حوزه هنری خوزستان، مجید صادپایی، معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری خوزستان، مجتبی آقاکوچک‌زاده، معاون سینمایی حوزه هنری خوزستان، و جمعی از اهالی سینما برگزار شد.


انجام حفاری‌های غیرمجاز در «سرمسجد» مسجدسلیمان
فرهنگی و هنری  4/3/1391  12:12:28
913-2780-5 کد خبر
RSS :: پرینت
 

سخن‌گوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی مسجدسلیمان از انجام  2 مورد حفاری غیرمجاز در محوطه تاریخی «سرمسجد» خبر داد.

 

غلام‌رضا جلیلی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار دانشجویان ایران(ایسنا) در خوزستان بیان کرد: این حفاری‌ها در قسمت پایین ساختمان مستوفی واقع در محوطه‌ تاریخی «سرمسجد» اتفاق افتاده است.

 

 او ادامه داد: متاسفانه رییس اداره میراث فرهنگی مسجدسلیمان به جای پیگیری و برخورد با حفاران دستور پر کردن این حفاری‌ها را داده است.

 

این دوستدار میراث فرهنگی اظهار کرد: با توجه به این که محوطه تاریخی سرمسجد در سال 87 تعیین حریم شده و تنها اثری است که به صورت 24 ساعته نگهبان دارد این اتفاق جای تاسف است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد