سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

مدیر‌کل مدیریت بحران خوزستان اعلام کرد
بیشترین شدت ریزگرد‌ها در آبادان و اهواز/ آلودگی 30 برابر حد مجاز

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیشترین شدت پدیده گرد و غبار را در شهرهای اهواز و آبادان اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: بیشترین شدت ریزگرد‌ها در آبادان و اهواز/ آلودگی 30 برابر حد مجاز

محمد‌رضا آملازاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار از بعدازظهر روز گذشته در استان گفت: شدت این پدیده در شهرهای آبادان و اهواز بیش از سایر شهر‌ها بوده است.

وی افزود: غلظت ذرات گرد و غبار شب گذشته در آبادان حدود 6 هزار میکروگرم بر متر مکعب (40 برابر حد مجاز آلودگی) و در اهواز حدود 5 هزار میکروگرم بر متر مکعب (33 برابر حد استاندارد آلودگی) گزارش شده است.

آملازاده با بیان اینکه اعلام تعطیلی در شهرستان‌ها براساس میزان آلودگی به فرمانداران واگذار شده است، گفت: میزان 3 هزار میکروگرم بر متر مکعب آلودگی برای تعطیلی ادارات در نظر گرفته شده و در شهرهایی که فاقد دستگاه سنجش آلودگی هستند، 500 متر شعاع دید شاخص تعطیلی است.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری امتحانات امروز در استان مدارس تعطیل اعلام نشده‌اند، اما دانشگاه‌ها در تمام استان و ادارات نیز در اغلب شهرستان‌ها از جمله اهواز، آبادان، خرمشهر، شوش‌تر، ایذه و اندیمشک تعطیل هستند.

این مقام مسئول افزود: شدت پدیده گرد و غبار در حال حاضر رو به کاهش بوده و به حدود یک هزار و 300 میکروگرم در اهواز رسیده است.

آملازاده اظهار کرد: براساس اعلام هوا‌شناسی خوزستان این توده گرد و غبار تا پایان امروز در استان باقی است و در صورتی که توده جدیدی وارد نشود گرد و غبار امشب از استان خارج می‌شود.

براساس این گزارش، استاندارد آلودگی هوا براساس سازمان جهانی بهداشت 150 میکروگرم بر متر مکعب است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد