سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یادی از یادگاران جنگ

با وجود گرد و غبار شدید/
96 شهید دفاع مقدس با استقبال مردم در خرمشهر تشییع شدند
خرمشهر - خبرگزاری مهر: با وجود گرد و غبار شدید که زندگی عادی مردم را مختل کرده، مراسم تشییع پیکر 96 شهید دفاع مقدس پیش از ظهر امروز چهارشنبه با استقبال بی نظیر مردم خرمشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر این شهدای هشت سال جنگ تحمیلی صبح امروز از فلکه مقاومت به سوی مسجد جامع تشییع شده و مراسم اصلی در مسجد با سخنرانی مسئولان شهری و استانی در حال برگزاری است.

استقبال بی نظیر مردم از این شهدا در هوای امروز خرمشهر که به علت گرد و غبار شدید بسیار آلوده است یکی از موارد ثابت کردن احترام و علاقه مردم کشور به خصوص خرمشهریها که مشقت جنگ را با گوشت و پوست خود لمس کرده اند به شمار می رود.

این شهیدان در منطقه عملیاتی فاو و جزایر مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و پیکر پاک آنان را گروه مشترک جستجوی مفقودین ایران و عراق در تفحص های اخیر کشف کرده اند.
 
مراسم ورود پیکر مطهر شهدا به خاک وطن
 
پیکر مطهر و گلگون کفن این شهدا روز دوم خرداد ماه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر از طریق مرز شلمچه به کشور انتقال یافت. این شهدا پس از بازگشت به میهن اسلامی در قالب کاروان «فرزندان روح الله در آغوش روح الله» از خرمشهر تا حرم مطهر امام راحل تشییع می شوند.
 
برگزاری مراسم ویژه استقبال و شبی با شهیدان از جمله برنامه هایی که در شهرهایی همچون خرمشهر، اهواز، شوش، دزفول، اندیمشک و پادگان دوکوهه، پلدختر، معمولان، خرم آباد، دورود، بروجرد، شازند، اراک، خمین، محلات، دلیجان، کاشان، قم و تهران که میزبان این شهدا هستند اجرا می شود.
 
از سوی دیگر پیکر این 96 شهید دوران دفاع مقدس همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در شهرستان اهواز تشییع می شود.
 
پیکر مطهر این شهدا روز چهار شنبه سوم خرداد در خرمشهر تشییع می شود و مراسم تشییع پیکر مطهر این شهیدان در اهواز ساعت 18 بعد از ظهر آغاز می شود.
 
مراسم تشییع شهیدان با حضور مردم شهید پرور و ولایی در اهواز از میدان شریعتی  آغاز و به سمت خیابان شریعتی و چهارراه نادری ادامه می یابد و به حسینیه عاشقان ثارالله ختم می شود.
 
در پایان مراسمی برای بزرگداشت مقام شامخ این شهیدان در محل حسینیه عاشقان ثارالله برگزار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد