سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار عمرانی استان

اختصاصی/مدیر عامل راه آهن کشور:
احداث خط آهن خوزستان - اصفهان از محل اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست
 
اهواز- مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: احداث خط آهن خوزستان - اصفهان از محل اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست و این طرح باید از محل اعتبارات فاینانس یا مشارکت بخش خصوصی اجرایی شود.
 
'عبدالعلی صاحب محمدی' در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در اهواز با اشاره به اهمیت این پروژه مهم ریلی کشور (خورستان به مرکز کشور) افزود: اعتبارات دولتی کفاف اجرای چنین طرح های بزرگی را نمی کند و به ناچار باید از دیگر منابع مالی تامین اعتبار شود.
وی با اشاره به ضرورت دو خطه کردن مسیر راه آهن تهران - جنوب و اینکه این مسیر بیش از 70سال قدمت دارد و تونل های این مسیر عرض و ارتفاع مناسب را ندارند گفت: نوسازی راه آهن تهران - جنوب مورد اهتمام جدی این شرکت قرار دارد به گونه ای که هم اکنون مسیر تهران - قم دو خطه شده و قم - اراک نیز در حال دو خطه شدن است ضمن آنکه دو خطه کردن خرمشهر - اهواز نیز در مرحله پایانی است.
صاحب محمدی افزود: مسیری نیز از سمت دورود به خرم آباد - اندیمشک در حال احداث است که امید است با دو خطه کردن این مسیر شرایطی فراهم شود تا سرعت قطارها و ایمنی تردد آنان افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: تا زمان اتمام این پروژه(دو خطه کردن خط آهن تهران - جنوب) سعی می کنیم با بازسازی خطوط موجود شرایط ایمنی و سرعت قطارها را تا حدی که امکان پذیر است ارتقا دهیم.
وی در ادامه این مصاحبه خبری از راه اندازی یک 'رام' قطار ریل باس در مسیر خرمشهر - اهواز در سوم خرداد امسال به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد.
صاحب محمدی افزود: در سوم خرداد نیز عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح در مبدا ایستگاه ورودی خرمشهر با اعتباری افزون بر 90میلیارد ریال شروع خواهد شد که تاپایان امسال نیز این پروژه به اتمام خواهد رسید.
به گفته وی با اتمام این تقاطع غیرهمسطح که 500متر طول دارد علاوه بر تسهیل تردد قطارهای مسافری و باری، تردد کاروان های راهیان نور به سمت شلمچه را نیز بی خطر و ایمن خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر بازسازی 80کیلومتر از مسیر ریلی اهواز - خرمشهر به اتمام خواهد رسید و خط دوم ریلی اهواز -خرمشهر نیز به طول 40کیلومتر به بهره برداری خواهد رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد