سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی . هنری . ادبی

 

 

 

شاعران پیشکسوت عرب دفاع مقدس خوزستان تقدیر شدند

به مناسبت هفته میراث فرهنگی مسابقه نقاشی با موضوع میراث فرهنگی برگزار شد.

این مسابقه و نمایشگاه از سوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان و با همکاری معاونت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کلانشهر اهواز و شهرداری منطقه یک در روز ۲۸ اردیبهشت ماه در پارک باغ معین اهواز برگزار شد.

در مسابقه نقاشی هفته میراث فرهنگی حاضرین در دو بخش حرفه ای و آماتور اهواز را به تصویر کشیدند. در آخرین روز هفته میراث فرهنگی به برگزیدگان این مسابقه با داوری فاطمه معرفاوی از مربیان و مدرسان هنرهای تجسمی لوح حضور و هدیه تعلق خواهد گرفت.

انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان هر سال در مناسبت‌های گوناگون همانند هفته میراث فرهنگی، هفته گردشگری، روز ملی خلیج فارس، روز یادمان‌ها و محوطه های تاریخی و روز جهانی موزه با هدف معرفی میراث فرهنگی به مردم اقدام به برگزاری برنامه‌های گوناگون و توزیع هدایای فرهنگی می‌نماید.

 
آبادان- پنج شاعر پیشکسوت دفاع مقدس به عنوان افتخارآفرینان حوزه ادبی در اختتامیه جشنواره شعر عربی دفاع مقدس مورد تقدیر قرارگرفتند.
 
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان سرهنگ پاسدار ' عبدالمجید عقیلی' دراین باره گفت:پس از اعلام فراخوان بیش از 140 شعر به دبیرخانه جشنواره واصل شد که از آن میان 55 اثر برای حضور در بخش مسابقه انتخاب شدند.
وی ادامه داد: از میان 55 اثر حاضر در بخش مسابقه 12 اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.
وی گفت: آثار برگزیده در 4 بخش دفاع مقدس و حماسه سوم خرداد، مقاومت اسلامی با محوریت بیداری اسلامی، حماسه حسینی و ولایت و نقش آن در دفاع مقدس رقابت و انتخاب شدند . مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان گفت: جشنواره شعر عربی دفاع مقدس با حضور شاعران بین‌المللی از منطقه و کشورهای بیداری اسلامی برگزار شد. سرهنگ عقیلی از رونمایی کتاب مجموعه اشعار دوره‌های گذشته این جشنواره خبرداد و گفت: این مجموعه شعر به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چاپ و منتشر شده است. وی افزود:در اختتامیه چهارمین جشنواره شعر عربی دفاع مقدس خوزستان به 12 شاعر در 4 بخش هدایایی اهدا شد.

 

 

نقاط ضعف و قوت گردشگری آبادان بررسی می‌شود
فرهنگی و هنری  31/2/1391  13:19:18

912-24780-5 کد خبر
RSS :: پرینت

دبیر کانون گردشگری آبادان گفت: انجمن دوستداران میراث فرهنگی آبادان به بررسی نقاط ضعف و قوت گردشگری این شهر می‌پردازد.

 احمد امیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان گفت: قرار است روزهای هفتم هر ماه یک گردهمایی با حضور انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شود.

 وی افزود: در این گردهمایی به بررسی نقاط ضعف و قوت آبادان از لحاظ گردشگری پرداخته می‌شود و صورت جلسه‌هایی تصویب می‌شود تا به مسؤولان ارایه و پی‌گیری شود.

 امیری اظهار داشت: این جلسات در کانون جهانگردی آبادان برپا می‌شود و قرار است تعدادی از فعالان گردشگری و هفته‌نامه "بهمن‌شیر" از این طرح حمایت کنند. تعدادی از خیرین نیز برای کمک به این طرح در این جلسات حضور خواهند داشت.

 دبیر کانون گردشگری آبادان افزود: اولین جلسه این گروه هفتم خرداد 91 برپا می‌شود.

 

«سگ» در آبادان دیده می‌شود
فرهنگی و هنری  31/2/1391  15:17:00
912-25380-5 کد خبر
RSS :: پرینت

فیلم کوتاه داستانی "سگ" ساخته استیو پاسولسکی در آبادان اکران می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از خوزستان این فیلم کوتاه 17 دقیقه‌ای یکی از نامزدهای دریافت جایزه اسکار در سال 2003 بود.

 

فیلم کوتاه "سگ" که محصول کشور استرالیا است ساعت 19 روز دوشنبه (اول خرداد 91) در دفتر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری آبادان به نمایش درمی‌آید.

 

همچنین با حضور هنرمندان آبادانی جلسه نقد و بررسی این فیلم تشکیل می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد