سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

رئیس جمهور فردا به ماهشهر سفر می کند/ افتتاح سه طرح پتروشیمی
اهواز - خبرگزاری مهر: رئیس جمهور اسلامی ایران فردا دوشنبه با سفر به شهرستان ماهشهر در استان خوزستان، سه طرح بزرگ پتروشیمی در این شهر را افتتاح می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این سفر رئیس جمهور قرار است به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، طرح تولید پی وی سی پتروشیمی اروند، پروژه تولید اکسیژن و نیتروژن پتروشیمی مارون و نیز اسکله دوم مایعات منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی(ماهشهر) به بهره برداری می رسد.

با راه اندازی پتروشیمی اروند 340 هزار تن پی وی سی در گریدهای سوسپانسیون و امولسیون به ظرفیت تولید کشور افزوده شده و پیش بینی می شود ایران با آغاز صادرات این محصول، حدود 25 تا 30 درصد بازارهای جهانی آن را در اختیار بگیرد.

تا پیش از راه اندازی پتروشیمی اروند، 160 هزار تن سود کاستیک در پتروشیمی بندرامام تولید می‌شد که 70 هزار تن آن را مجتمعهای پتروشیمی دیگر به عنوان خوراک مصرف می کردند و 110 هزار تن باقی مانده پاسخگوی نیاز صنایع پائین دستی نبود.

مجتمع پتروشیمی اروند، بزرگ‌ ترین زنجیره تولیدکننده پی وی سی جهان، درمجموع ظرفیت تولید سالانه دو میلیون و 834 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی را دارد.

پتروشیمی اروند قادر به تولید 450 هزار تن سود کاستیک، 300 هزار تن EDC (اتیلن دی کلراید) و 165 هزار تن کلر است. افتتاح این مجتمع سود کاستیک که مورد نیاز شدید صنایع‌ داخل کشور است را کاملا تامین و کمبودها برطرف می شود.

با افتتاح این پتروشیمی به صورت مستقیم 900 نفر در آن مشغول به کار می شوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد